nieuw en zwanger willen worden

Hey Nathalie,

we waren tegelijk, haha!
Wat vervelend dat je een whiplash hebt...en begreep ik nou goed dat je ook
nog andere beperkingen hebt? mag ik weten wat zoal?
Ik heb fibromyalgie ja...kan er goed mee omgaan hoor, want ben niet iemand
die heel snel piept. (al veroordeel ik niemand die dat wel doet)
Soms ben ik mezelf ook te dom af hoor, want dan denk ik...ach, ik doe het
wel, of ik help wel even mee...en dan zit ik er de dagen erna mee!
Ik zie wil hoe het afloopt als ik zwanger wordt...het zal wel zwaarder worden
ja, en ik denk dat ik wel hulp nodig heb van m'n vriendje, maar we hebben
het er goed over gehad, net als jij...en we laten het niet in de weg staan.

Ik ga ook niet lezen op internet hoe andere vrouwen dat met fibromyalgie
doen, want ben bang dat ik alleen de enge verhalen te zien krijg.
En omdat ieder ziektebeeld weer anders is, volg ik gewoon mijn eigen
pad en ik zie wel wat er gebeurd...maak me er niet te druk om, want
misschien loopt het allemaal wel op rolletjes!

Hoop dat jij er ook zo over denkt en dat je het allemaal maar op
je af laat komen! Geniet vooral van de fijne dingen (ook als je straks
zwanger mag worden), dan komt het vast allemaal wel goed!

(al begrijp ik heeeel goed dat een whiplash je soms dol maakt hoor,
een oud-huisgenoot van mij heeft het ook en ik heb bewondering voor
hem)

Liefs Joepie

Een van mijn geklachten door de whiplash is geheugen en concentratie, dus vind het af en toe moeilijk het hier een beetje te volgen qua namen enzo. Maar tis allemaal zo leuk. Ik zit nu ff in bed met mijn benen recht. Eigenlijk een beetje te rusten. Teministe dat was de bedoeling, maar kon het niet laten om hier ff te kijken, hihih.

Tja dalijk zullen we wel tegen dingen aanlopen, maar denk dat we daar ons weg wel in weten te vinden. Iedereen staat idd anders in het leven en geen ziekte beeld is helemaal gelijk. Maar ik wil bijvoorbeeld heel graag een ledikantje waarvan de de speilen kan verschuiven, zodat ik de kleine niet over de rand hoef te tillen. Want zeker nu met mijn whiplash erbij gaat dat een struikelblok worden. Want ukkies worden zwaarder hè. Maar ach daar vinden we wel wat op hoor. Ik ben net als jij een doorzetter en probeer alles zo positief mogelijk te zien. Al valt het af en toe totaal niet mee.

Hoe denk jij dat het zal gaan bij jou  met het tillen van die kleine? Maak je gebruik van rolstoel voor lange afstanden of red je dat allemaal? Hoelang heb je fybromialagie?

Ik heb hypermobilteit, als klein meisje ging ik altijd al vaak door mijn enkels met gym enzo. Op mijn 12de kreeg ik van de een op de andere dag een zieke heup. Epyfysiolyse, daar zijn pennen in gezet, en als ik oud vrouwtje ben moet ik eens een nieuwe heup. Maar ach welke oude vrouwetjes moeten dat tegenwoordig niet, hihi. Mijn heup is nu wel redelijk stabiel, maar de bijkomende klachen, chronische pijnklachten, de hypermobilteit. Ik vraag me soms af hoe het allemaal komt en wat er met mijn lichaam aan de hand is. Maar goed laat je dit alles je zo'n klein ukje in de weg staan? Die kleine handjes, voetjes, vreugde en verdriet? En jaa daar hebben we goed over na gedacht.

Ik heb dus eigenlijk van alles wat. Lange afstanden doe ik zowiezo in rolstoel. Thuis probeer ik wel zoveel mogelijk te lopen. Maar ja er zijn soms dagen bij, en vooral met blessures als bijv. mijn knie op slot zit, tja dan word het lastig hè. Ik ga me dus wel dingen afvragen van hoe zit dat bijv. met maxi cosi, heb al gelezen dat daar een steun voor is. En al dat soort dingen ben ik toch wel beetje benieuwd naar.

Gr. Nathalie

Oh ja ik was nog ff wat vergeten. Een tweeling lijkt me idd wel heel zwaar. En je aandacht moeten verdelen enzo. En idd het oefenen en klussen is veel te leuk/fijn, niet alleen voor mijn mannetje hoor, hihih. Het lijkt me idd een heel apart en bijzonder gevoel om zwanger te mogen worden. Hopelijk kunnen we over een tijdje allemaal dat gevoel hier beschrijven :)

Gr. Nathalie

Jeetje meiden, loop ik te klagen over een schimmeltje, maar jullie hebben wel veel heftigere ziektes! Ik vind het erg knap hoe jullie er mee omgaan en hoop dat jullie snel zwanger zullen worden en toch een fijne zwangerschap zullen hebben! Ik hou jullie (allemaal) in de gaten ;)

Ik heb trouwens even een vraag: hoe maken jullie die banners? Ik kan niets vinden om zoiets te maken!

Thanx alvast!

Ow meiden,

Natalie en Joepie bedankt voor jullie medeleven..

Ik  zit mezelf nu weer eens gek te maken.. Wil zelfs me vriend smssen dat ie straks langs de DA of Kruitvat moet om een test te halen.. haal hem morgen op de markt wel( nee gewoon in een winkeltje maar in het oude centrum is er op zaterdag markt.. )

Zelf ben ik om 4 uur vrij.. Maar heb geen geld meer op mijn rkening.. alles is al betaald van mijn rekening.. En mijn vriend zou geld over maken.. maar is nog niet gebeurd.. wil echt morgen ochtend testen.. dan heb ik ook duidelijkheid voor mezelf..

Trouwens van mijn PDS kunnen die krampen neit zijn (weet nu 2 bijna 3 jaar dat ik het heb en nog nooit gevoeld..) en ik heb ook geen last van diaree.. en dat heb ik ALTIJD als ik krampen heb.. en van die krampen wordt ik ook misselijk..

Ik weet het even niet meer.. Maar meiden vind je jullie echt supr.. En ik hoop dat voor Nathalie en Joepie dat het allemaal goed gaat komen en een eventuele zwangerschap miet al te zwaar wordt.

xxx Mamoetje

Spannend Mamoetje! Laat je het wel morgen weten!

Ik heb net bij Lilypie een banner gemaakt, maar ik kan hem niet plaatsen, er staat dat de data niet correct is, iemand tips?

Hey schatten,

Fijn dat jullie allemaal zo meeleven...
Bolle, het is echt niet zo dat jij niet aan mag geven wat jij op je hart hebt
(en ergens anders...hihi)Dit hoort nu eenmaal bij mij en het beheerst
echt m'n hele leven niet, wat jullie ook voelen, gooi het er gewoon
uit, het is dan echt niet zo dat ik dan denk...pfff..moet je hen horen,
dat is niks vergeleken met mij!Ik weet al niet anders meer, dus 'klaag'
maar raak voor een knaak!
Als je op één van onze banners klikt Bolle, kun je hem vinden,
even instellen en kopieren...op dit forum moet ik hem telkens weer
weer opnieuw kopieren en plakken uit andere stukjes tekst van mij,
op een ander forum kon je hem onder je profiel zetten en zette hij
hem/haar automatisch onder!

Nathalie, wat vervelend voor je zeg...je hebt dus al een hele medische
achtergrond...ik kan me voorstellen dat je nu al goed nadenkt hoe jullie
straks je ding gaan doen! Misschien moet ik dat ook wel eens gaan doen!Heb die ledikantjes idd weleens gezien, die hebben ze ook op het
kinderdagverblijf waar m'n zus werkt...dat scheelt heel veel tilwerk!
Verstandig dat jullie er zo goed mee bezig zijn!
Ik heb het zelf al vanaf m'n 12e (hadden ze nog nooit meegemaakt,
zo jong...ik mag dan ook graag een apart geval zijn!)maar
op m'n 19e werd er pas echt een diagnose gesteld en toen bleek
dus ook dat ik het al zolang had...alles viel op z'n plaats!
Heb m'n secretaresseopleiding afgerond, maar dat was niks voor
mij (lang stil zitten, veel dezelfde houding achter de computer) en
sta dus nu voor de klas...lekker veel afwisseling!
Ik kan wel gewoon winkelen enz. al moet het niet de hele dag duren,
maar als ik weet dat ik een hele dag op de been moet zijn, neem
ik een rolstoel mee...maar dat komt niet heel vaak voor hoor...ik kan
me nog redelijk redden! (al zou ik stiekem wel vaker met de rolstoel
willen, maar ik voel me altijd zo'n zeur als ik dat zeg...)

Mamoetje...ik ben heel benieuwd wat het allemaal gaat doen daar
bij jou...ik denk dat je zelf idd wel weet of het je darmen zouden
zijn, omdat jij precies weet hoe het voelt...hou je ons op de hoogte!
I'll keep my fingers crossed!

Heb net trouwens ons huis een beetje paasklaar gemaakt! kwam
van die leuke pluchen kuikentjes tegen, heb ik er 2 van op tafel
gezet, bij m'n dienblad met kaarsjes en heb een paastak gekocht
en die heb ik net even versierd! whoehoe, werd er vrolijk van!
Moet verder ook nog dingen schoonmaken, dus even m'n mp3
speler erbij op en lekker meegalmen...
Yari (onze golden retriever van 7 maanden) zit me echt met
verbazing aan te kijken als ik lekker meezing en dans!hihi!
Die zal wel denken...die is helemaal gek geworden!

Laat de lente maar komen!!

Dag meiden, tot gauw!

Liefs Joepie

Ik ben bezweken.. ik heb me vriendje gesmst of hij nog ergens geld had liggen in huis.. en nee.. dat was niet het geval.. Maar volgens mij weet ie dondersgoed waarom ik het wil..

Kreeg het volgende smsje..

nee alleen op me bank had je iets eerder aan moeten denken maar ja kan gebeuren kus hou van je x..

normaal krijg ik alleen nee. wat moet je halen dan.. En daar vraagt ie nu niks over.. Terwijl ik hem toch echt niets gezegd heb der over.. Want ben bang dat als ik het zeg hij denkt van zal je der weer hebben.. hij verwacht niet dat het snel raak is.. zo komt het op mij over.. dus ik ben bang dat ie dan gek van mij wordt..

Moet ik neit doen ik weet het maar toch..

xxx Mamoetje

Terug
Bovenaan