nieuw en zwanger willen worden

Ten eerste Miranda welkom op ons topic... Ik heb je op de wachtbank gezet... hihi , want als het goed is heb je je eitje gehad en ben je klaar met klussen, vandaar. Zo te zien heb je ook al wat kwaaltjes, maar pas op... Laat je niet voor de gek houden door je lichaam. Ik hoop natuurlijk dat de paashaas jou een bevrucht eitje achterlaat... hihi, succes meid.

@ Bolle: ik ga inderdaad ook voor de kraamhulp, die hebben inderdaad meer kennis in huis. En als ik me ei niet vind voor pasen... dan wordt ik helemaal onzeker, maar me mannetje en ik zijn netjes om de dag aan de klus. Hoe gaat het met jou?? Je zit daar lekker op de wachtbank, spannend he... ik duim voor je en natuurlijk ook voor de andere meiden die erop zitten te zweten...

Even voor de dames die een oproep willen maken, ik snap jullie wel, maar als de volgende NOD komt, dan gaan ze er sowieso vanaf, omdat we geen datums meer van hun krijgen. En misschien (net wat Joepie ook al zegt) zijn er dames bij die ff niet willen reageren, die misschien een teleurstelling hebben gehad, en dit even moeten verwerken. Dus om ze er zomaar vanaf te zetten vind ik niet erg gepast. We wachten deze lijst gewoon even af, want iedereen is zo voor en na toch aan de buurt.

@ Poeh: heb jij je klusperiode al afgesloten, of ben je nog bezig??? Spannend he, volgende week is je NOD.... Die van mij is een paar dagen verschoven, had mij helemaal vergist, ff balen zeg.... ik ben ook soms zo'n muts...

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb tijdens mijn klusperiode niks gevoeld wat kan duiden op een eisprong, maar ik heb waarschijnlijk niet goed geteld, en zou mijn ei zaterdag pas komen, hihi... met pasen... (misschien brengt dit wel geluk!!!) Dus ik heb mijn NOD datum ook even aangepast.

@ Joepie en Mickje: Meiden hoe staan de zaken er voor, kan zijn dat ik wat gelezen heb maar ik ben het af en toe ff helemaal kwijt, jullie zijn zo vlug met typen en reageren. Maar ook voor jullie begint de spannende tijd aan te breken. Meisjes ik duim ook heeeeeel hard voor jullie

NOD's:

Kinderjuffie                        1e ronde 1e kindje??                  28-03-08
Spring                                        4e ronde 1e kindje                         29-03-08
Joepie                                       1e ronde 1e kindje                          30-03-08
Mickje_m                                1e ronde 1e kindje                          30-03-08
Mmmh                                       ?? ronde  1e kindje                         31-03-08
Poeh                                           1e ronde 1e kindje                            01-04-08
Mamoetje                             5e ronde 1e kindje                          02-04-08
Nathalie                                  1e ronde 1e kindje                            02-04-08
Antoinet100                        2e ronde 1e kindje                           04-04-08
Melanie                                   3e ronde 1e kindje                           04-04-08
Esseltje                                    2e ronde 1e kindje                             05-04-08 (dit moet het zijn???)
Marleen                                  2e ronde 1e kindje                             10-04-08

DE WACHTBANK:

Meiden we duimen    voor jullie!!!!!!

Britt                                               ?? ronde 1e kindje                13-03-08  

Dit begint toch wel spannend te worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mamaseptember       10e ronde 2e kindje                     22-03-08
Gerdien23                              3e ronde 1e kindje                       23-03-08
Bolle 81                                    1e ronde,  1e kindje                       23-03-08
Miranda                                    2e  ronde 1e kindje                        24-03-08    

De ZWANGERE  onder ons:  
**
**
******* *** GLITTERS!!! !!!  

R

ozemarijke          3e ronde 1e kindje  uitgeteld  op 30 oktober 2008

Hoi meiden!

Wat kunnen jullie toch veel typen zeg, hahah! En dat in één ochtendje!

@ Miranda; welkom hier!! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Veel succes met klussen en wachten en duimen (maar dat doe ik voor iedereen, en voor mezelf het hardst, hahah) dat je snel zwanger wordt!

Zijn jullie nog steeds om de dag aan het klussen? Bij ons is het er al een paar dagen niet van gekomen (nadeel van in ploegen werken). Nouja… ik heb mijn ei toch al gehad… of niet… ik zou het niet weten eigenlijk…
Ik heb wel sinds gisteren een beetje zo’n gevoel gekregen van: nouja, het is goed zo hoor! Is het raak, dan is dat geweldig, en als het niet raak is… nouja, dan komt het vanzelf de volgende keer wel!
Alleen wil ik wel weten waar ik aan toe ben, dus ik HOOP dat ik niet ineens een cyclus krijg van 50 dagen ofzo (heb ik ergens anders op het forum vaak zat gelezen…). Of zwanger, of RD, maar geen onzekerheid aub!

Ik zou ook voor de kraamhulp gaan (ahaha, blond ben ik, ik wist niet eens dat je daarvoor kon kiezen, dacht dat dat”verplicht” was). Maar zoals ik al eerder zei; in België is dat toch allemaal net wat anders geregeld, dus moet me daar eens een keer in verdiepen.

@ Joepie; ik verlaat jullie niet hoor, vind het veels te leuk om hier te lezen en af en toe mee te kletsen. Maar mocht ik zwanger raken, dan wil ik toch ook op een Belgisch forum gaan.
Ik denk ook niet dat ik meteen op de dag van mijn NOD ga testen, misschien nog een paar dagen afwachten. Heb gisterenavond wel zwangerschapstesten via internet besteld… haha, ze kunnen maar binnen zijn, toch?

Nog 2 reacties; op mijn buik slapen heb ik nooit gedaan, ik lig altijd op mijn zij of op mijn rug. Ik denk altijd dat ik niet meer goed kan ademen als ik op mijn buik lig, haha.
En wij zijn nog niet getrouwd, maar mijn ventje heeft me al wel gevraagd (met oud en nieuw, in Canada… echt voor hem het meest romantische wat ie ooit gedaan heeft, hahah! Mijn vriendje is het toppunt van anti-romanti, zeg ik altijd). We staan nu aan het begin van een enorme verbouwing, en willen daarna gaan trouwen. In ieder geval wel voor er een kleine is.
Dus mocht ik nu zwanger zijn, dan krijgen we het nog druk, haha!

Natuurlijk kost een bruiloft geld, maar net als bij kinderen geldt; je kan het zo duur maken als je zelf wilt!

Groetjes, Mickje

PS: essel, is dat er echt? Een lijst waar je aan moet voldoen om kraamzorg te krijgen? Nooit geweten. Mijn schoonzusje heeft een kleine van ruim een jaar en toen ik 1,5 jaar geleden met haar een keer mee ging voor een echo, toen zei de verloskundige tegen haar (want zij was zich allemaal druk aan het maken of ze de kinderkamer wel op tijd af zouden hebben enzo): weet je wat een baby het hardste nodig heeft??? De liefde en warmte van ouders! En de rest, dat komt allemaal wel hoor!
Dat vond ik toen zo mooi, dat ze dat zo zei! Het is natuurlijk ook helemaal waar! Je kan een kindje in het mooiste en duurste bedje leggen, maar de basis is liefde!!
En volgens mij hebben wij daar met z’n allen genoeg van, hahah!
Maar ik snap natuurlijk wel dat de kraamverzorgsters ook goede werkomstandigheden moeten hebben! Moeten het trouwens ook wel goede kraamverzorgsters zijn…. Heb al wel eens verhalen gehoord… pppfff…. Lijkt me wel spannend hoor, je haalt toch iemand in huis voor persoonlijke dingen!

Nog een keer PS: als misselijkheid een zwnagerschapsverschijnsel is, dan ben ik dus *niet* zwanger want ik heb de laatste 2 dagen echt een enorme eetdrang; ik zou alles wat los en vast zit wel op kunnen eten! En dan dalijk weer balen als er een paar kilo aan is gekomen… aaarrrgggghhhhhh!!!! Wat zit een vrouwenlichaam toch raar in elkaar!

Hallo allemaal...

Ik ben vrij, daar komt dat door, dat ik vrij snel reageer op iedereen...
Essel, je hebt misschien ook wel gelijk, maar omdat ik sommige mensen
wel op een ander forum tegen kwam, waar ze misschien beter passen,
dacht ik dat ze hier gewoon niet meer kwamen...
Niet dat ik iedereen er zomaar af wil gooien die er even niet meer is
geweest! Zo ben ik gelukkig nie opgevoed, hihi...
en dat we zo snel reageren, komt ook omdat we verder geen sociaal leven
hebben......grapje hoor, maar vind het allemaal zo spannend!
Hoe met me gaat, ja, prima, ik wacht wel af, zoals zovelen hier...de ene
dag denk ik...het kan zomaar zo zijn! die krampen in m'n buik en die
pijn in de onderrug....ik vind koffie ineens niet meer zo lekker...vaaaaag,
maar ik hou mezelf voor dat ik het me aanpraat, dan valt de teleurstelling
wel mee...en ik zei gister ook tegen m'n moeder: als het komt van de
menstruatie ben ik ook blij, want het schijnt ook niet vanzelfsprekend
te zijn, dat die gewoon regelmatig komt...dan hebben we dat ook weer
op de rit!
Ik wil nog niet op de wachtbank hoor, maar ook voor Mickje en mij zitten
de vruchtbare dagen erop, dus we kunnen ook nog alleen maar wachten...
maar laat eerst deze dames maar op het bankje zitten!

Mickje, wat fijn dat je ons niet gaat verlaten, je hebt wel groot gelijk dat
je ook op een belgisch forum gaat, je woont daar toch he? had dat een
reden trouwens, of heb je altijd bij de grens in de buurt gewoond?
Je moet echt niet bang zijn dat als je een keer te weinig geklust hebt,
je niet zwanger kan raken hoor...bij m'n zus kwam het toevallig zo uit
dat het de eerste ronde maar 1x  gedaan hebben  (als ze zwanger was, super,
maar het kon ook nog wel even wachten) en ze was gelijk zwanger...
dus maak je niet druk!hihi, die vreetbuien van je...heb je ook trek in rare
dingen?? (zure bom ofzo, hihi)

Poeh, dat hebben wij ook!!!ik kom zelf uit overijssel en daar zijn de boerenbrui-
loften erg bekend, ik wil dan ook heeeeeeeeeel veel mensen en een bandje en
grote zaal en een dure trouwjurk...de hele mikmak!
(hij gaat de hele tijd weer in paars over....dan maar paars!) dus jij voelt ook
van alles???ik heb ook heel erg het gevoel dat ik te graag wil, maar je
weet maar nooit! jij hebt je NOD op de dag dat ik ga testen mocht ik nog
niet ongesteld zijn...ik ben zo bang dat ik niet ongesteld wordt, maar ook
negatief test....dat lijkt me echt het moeilijkst, die onzekerheid!

Ben net naar de kapper geweest...had het altijd op m'n schouders ongeveer,
zeg tegen haar (oh alweer paars!) doe maar wat...toen vroeg ze, wil je
nog weten wat ik ga doen of zeg je...kijk maar...ik heb kijk maar gezegd...
er is een flink stuk vanaf! Heb vriendlief alvast voorbereid! Maar wel heel leuk
hoor...een keer wat anders, hou ik wel van!

Dames, ik ga even eten en dan lekker aan de schoonmaak met muziek
erbij!lekker meegalmen, dan gaat het veel sneller!

Fijne dag!

Liefs Joepie

Goedemiddag dames!

Gerdien goed van je dat je paar daagjes vrij hebt genomen om op adem te komen.

Essel ik wacht wel gewoon af hoe het allemaal gaat hoor. Vandaag had ik hapje gegeten en werd ik ineens misselijk. Nu gaat het wel weer en vanmiddag wel goed gegeten. Vanmorgen was ik ook een beetje duizelig. Mijn gevoel is soms heel wisselend. En wat betreft de kraamzorg had ik nog niet gehoord dat dat allemaal aan eisen moet voldoen. Maar ja dat moet zowiezo voor jezelf ook allemaal op goede hoogte enzo. Bij ons gaat kraamzorg volgens mij via Icare. Dat moeten we ten zijnde tijd allemaal maar eens uit gaan zoeken hoe dat zit. Las wel dat mijn verzekering 5 uur meer kraamzorg bied als vorig jaar. Dat ei van jou blijft zoek, misschien kunnen we oproepje plaatsen, haha. Hopelijk vind je hem de komende dagen of werkt idd die test niet goed dat kan ook nog natuur. Ik zag dat je je NOD lijst had aangepast.

Joepie nou mijn buikje zit er nog hoor, hihih. Tja ik weet het ook niet. Ik wacht het allemaal wel af. En test pas een paar dagen naar mijn NOD. Ik hoop stiekum natuurlijk dat de rode duiveltjes weg blijven. Soms denk ik echt van het zal wel niet. En soms voel ik dingen en denk ik, oh misschien gebeurd er toch wat, hahah. Wij zijn ook nog niet getrouwd. Wel verloofd, maar gewoon voor onszelf. Hebben geen jaartal of datum in gedachten. Mijn vriend moet me nog een romantisch aanzoek doen, hihih. Ik weet niet of we voor de toekomstige bevalling gaan trouwen of idd later met kleine. Daar hebben we het nog niet over gehad. Hhaha tis wat met het proberen geheim te houden voor buiten wereld hè. Volgens mij mochten we zwanger zijn met zijn allen stralen we alleen maar en kunnen mensen het gewoon aan onze neus zien, hahah.

Bolle ik herken je verhaal helemaal van dat twijfelen over wel of niet raak. Heb je leuk cadeautje gehaald? Voor je het weet is het weekend meis. Wij moeten nog veellll langer wachten, hahah. Hhaha wie wil je voor de gek houden om de hele avond met een glas drank te lopen en af en toe beetje water te drinken?

Miranda welkom op het forum, gezellig dat je ook mee komt kletsen. Begrijp ik het goed dat jullie 2 maanden samen waren en toen gingen samenwonen? Dalijk ook nog drukte van de verhuizing. Heb je al een beetje inzicht in je cyclus? Wens jullie veel geluk en hopelijk zijn jullie snel zwanger. Veel leesplezier op het forum

Mickje ik moet af en toe zo lachen om reacties en zinnen. Ik spring hier maar van de hak op de tak. Berichtjes deel veel deel gelezen en dan maar in Word bij ieders naam wat gezet, dan heb ik beetje overzicht, hahha. Ben beetje moe nu. Helemaal afgepeigerd met zwemmen. Dat trek hebben in eten ken ik hoor. Heb vanmiddag 6 broodjes gegeten, allemachtig zeg! Ik had enorm honger. Idd heel mooi gezegd van die verloskundige en is zeker waar! En ik denk trouwens dat niet iedereen verschijnselen krijgt hoor. Sommige hebben als ze zwanger zijn helemaal nergens last van, misschien beetje moe ofzo. En anderen zijn meteen heel erg misselijk enzo. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk. Maar ik ben toch wel erg benieuwd of wij ons lichaam voor de gek houden of ons lichaam ons, hahah. En we vinden dit al lang wachten, maar stel we moeten door naar ronde 2 dan duurt het wachten nog veellllllllllll langer, hahah.

Nou meiden ik heb wel genoeg gekletst nu! Wat kunnen jullie veel typen in 1 ochtendje hè. Ik kan ook niet ff weg gaan, hahah. Nou ik lees het dalijk wel weer. Misschien is inmiddels wel weer dingen gepost.

Liefs Nathalie

He verdorie mijn kleurtje van jullie namen zijn weg, sniksnik!
Nu is het nog moeilijker lezen, hihih. Ik zie dat alweer nieuwe posten zijn dus ik ga weer ff lezen. Ik heb het er maar druk mee vandaag, hahah.  

=x= Nathalie

Heyyyy Joepie, gezellig dat je ook weer ff komt kletsen. Ik heb vanmiddag ook lekker niks. Teministe er staat niks in mijn agenda of ik moet iets vergeten zijn, hihih. Ik ben best wel benieuwd hoelang het bij mijn moeder duurde voordat ze zwanger was en bij mijn schoonmoeder, maar wil dat nog niet vragen. Tis nog ons geheimpje. Nou ja ik deel het dan met jullie maar verder weet niemand het nog. Je hoeft ook nog niet persee op het bankje toch. Tis nog erg druk daar. Of je moet bij elkaar op schoot gaan zitten, hihih. Leuk zeg nieuw kapsel, ik ga volgend weekend naar de kapper. Mijn opa en oma zijn 31 maart 60 jaar getrouwd en hebben 30 maart een feestje daarvan.

Vandaag zijn mijn vriend ik in 2 jaar en 10 maanden samen! (L)

Liefs Nathalie

@ Joepie: Nou het is zo dat je dus bijv. 10 handdoeken moet hebben en badje op een standaard enz. enz. Een vriendin van me vertelde dat. Ik reageerde hetzelfde als jou. Maar dat is ervoor zodat de  meiden van de kraamhulp goed hun werk kunnen doen...
De lijst kun je bij prenatal krijgen, zei ze...

Groetjes Esseltje

Zelf heb je die dingen toch ook nodig Essel, en is voor jou en je gezin ook belangrijk dat alles op goede hoogte is. Het lijkt me gek dat als je bepaalde dingen niet hebt of anders hebt dat je dan geen kraamzorg krijgt. Maar idd wat al werd gezegd, we hebben nog genoeg tijd om dat uit te zoeken, hihih.

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan