nieuw en zwanger willen worden

Hoi meiden

Weer lekker aan het werk na een extra lang weekend?? (ikke zelfs na een week vakantie!! Beetje wennen vanmorgen vroeg, hahah!)
Ik moest vanochtend in de pauze surveilleren op het schoolplein, en intussen had een andere collega (die dus zwanger is, maar dat wist nog niemand) haar eerste echo op het bord in de koffiekamer geplakt. En toen dacht iedereen dat dat van mij was!!!
Dus toen kwam ik na de pauze binnen en toen stond iedereen bij mij: is die echo van jou????
Ik denk: echo? Waar hebben we het over????
NEE, JAMMER GENOEG IS IE NIET VAN MIJ!!! IK ZOU WEL WILLEN!!! Hahahah
(dat zei ik natuurlijk niet, dat dacht ik)
Wij hebben echt een vruchtbare school, de ene na de andere raakt zwanger (elk jaar wel 1 of 2) dus ik hoop dat die vruchtbaarheid ook op mij over slaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zij was ook in één keer aangeteld….! Een andere collega ook al, en 2 anderen niet de 1e keer maar ook binnen een paar maanden. Alleen van nog een andere collega weet ik dat ze er echt langer dan een jaar over hebben gedaan (was wel nr 2, bij die anderen allemaal nr 1 en allemaal snel zwanger).
Ik ben blij dat ik geen directeur ben bij ons, hahahah, elke keer een heel gepuzzel met al die meiden die part-time willen gaan werken!

Nathalie, hoe is het intussen met jou? Al rode duivels of blijven ze weg?

Spring en Joepie, voor ons komt het moment van de waarheid toch wel errug dichtbij nu… *slik*
Ik heb hetzelfde als jij Joepie; ik denk echt dat het deze 1e ronde niet gelukt is (alhoewel ik natuurlijk hoop dat het wel zo is!!). Ik voel me echt niet anders meer dan anders. Behalve dat ik heel onrustig slaap, maar daar heb ik eigenlijk ook wel vaker last van.

@ Bolle; wat goed dat je het grote nieuws voor je hebt kunnen houden! Knap! Ik zou volgens mij een boei van hier tot Tokyo krijgen, hahahahah!
Natuurlijk ben ik ook “jaloers” op je, in één keer aantellen is echt super!!! Uiteraard wil ik dat ook. Maar ik gun het iedereen van harte (en dat geldt denk ik voor ons allemaal), en wij juichen gewoon voor iedereen mee (als het bij ons zelf maar niet te lang gaat duren, hihi)
Heb je een leuk boek kunnen vinden over zwangerschappen? Ga je ook een soort dagboek bijhouden?
Als ik zwanger ben, dan krijg ik (las ik toevallig van de week in het foldertje van de zorgverzekering) een zwangerschapsagenda, kan je alles van dag tot dag invullen. En we krijgen een premie van €130,- per ouder als de baby geboren is. En een hele mooie kinderstoel.
Nou, is mooi meegenomen, toch? Maar zover is het nog niet!

@ Miranda; wat vervelend, al die gevoeligheid en al die dingen die je hebt gehad! Succes met het minderen/stoppen van roken. Ik hoop dat je vriend dat ook kan! (geldt ook voor drinken)
Ik snap wel dat je zegt; vroeger kwamen er ook veel gezonde kinderen op de wereld.
Dat denk ik ook wel ja. Maar ook veel ongezonde kinderen… en het sterftecijfer was ook hoger… En ‘een keer’ in de rook zitten/alcohol drinken of elke dag in de rook zitten/alcohol drinken… ja, dat scheelt ook nog een heleboel!
Lastig allemaal! Maar als je (een beetje!!) wilt proberen te voorkomen dat je volgend jaar bij de dokter zit…. Sja…..
Maar goed, ik denk dat je dat allemaal wel weet! Veel succes ermee!! Ik kan me voorstellen dat het niet allemaal van de een op andere dag gaat!
Overigens, de zus van mijn beste vriendin heeft ook haar hele zwangerschap gerookt (op advies van haar psychologe en arts… ze heeft een aantal jaar namelijk met 40 kilo in het ziekenhuis gelegen met anorexia… ze waren dus al verbaasd dat ze zo snel zwanger was geworden…! Zij had heel veel moeite met het dikker worden en kreeg er erg veel stress door, en dat is ook enorm slecht voor de baby! (en je relatie, las ik de in de Quest) Ze moest wel minderen, maar mocht dus met mate nog wat roken)

@ Nathalie; he jammer dat het toch doorgezet is! Op naar de volgende ronde!

Zo, nu stop ik gauw, want ik heb nog een stapel nakijkwerk en ik ben elke keer een beetje bang dat er weer een collega de klas binnen komt stormen en dit forum ziet, hahahahahah!

Groetjes, en ik denk tot vanavond!

Mickje

Hoi Miranda,
Dat gepieker dat je over een jaar bij de dokter zit herken ik wel! Ik pieker wel over andere dingen waarom ik niet vruchtbaar zou zijn...Heel stom misschien maar ik denk dat ik b.v. teveel stres (heb een erg stresvolle baan), of dat ik te oud ben (ben 29....) dat ik van mijn spiraaltje beschadigingen op heb gelopen..... Nou ik neem het maar zoals het komt. Niet te moeilijk over doen. Het klinkt alsof je gezond bezig bent, en dat stoppen met roken gaat ook wel lukken! Zeker als je zwanger bent, dan heb je een goed motief!

groetjes,
Antoinette

quote: Miranda5286 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-03-2008 10:35:45'));

hoi hoi,

Ja mooi dit is echt vervelend ik heb nu idd zoiets van laat maar komen want zo duurt het alleen maar langer voor we aan onze volgende ronde kunnen gaan klussen!
Ook schieten er bij mij van die enge gedachtes door me hoofd, ik heb ooit eens glamidia gehad k was er snel achter en heb medicijnen gehad maar ja daar kan je onvruchtbaar van worden als je het te lang hebt. Ook heb ik ooit een virus op me baarmoedermond gehad dat is operatief verwijderd daar schein ik een klein litteken van te hebben maar dat zou geen problemen opleveren voor als ik zwanger zou willen worden. En wat ik net al zei ik ben heel gevoellig voor schimmelinfectie's!
Ook denk ik nu idd dat het toch maar beter is als we stoppen met roken. Alleen elke keer lukt het niet :( mischien in ieder geval minderen. Daarnaast lust ik ook wel een wijntje maar die kan ik best laten staan! Leon drinkt alleen een stuk meer! Voor hem is stoppen met roken niet zo een probleem, maar hij heeft gezecht dat hij niet stopt met drinken. Hij drinkt minimaal twee biertjes per dag gewoon omdat hij het lekker vind en alcohol vrij lust hij niet :S Verder leef ik heel gezond eet fruit, groente en genoeg zuivel. Ook drink ik genoeg water en thee. Ik sport een of twee keer in de week en ik slik natuurlijk foliumzuur. Leon is wat minder van het gezonde eten en hij sport wel een keer in de week maar daarna drinkt hij lekker een biertje om bij te komen.
Ik ben echt bang dat we het voor onszelf verpesten. Maar aan de andere kant vroeger wist niemand van al die dingen en onze ouders zijn toch ook gezond ter wereld gekomen!
Ohwwww ik word echt gek van mezelf op dit moment ik wist niet dat dit gevoel zo erg zou zijn echt de meeest erge horror senarioos spelen zich af in mijn hoofd!!! Ik weet dat we pas twee maanden bezig zijn maar ik ben zo bang dat we over een jaar bij de dokter zitten dat het niet lukt en dat dan blijkt dat we zonder hulp geen kinderen kunnen krijgen!! Dan hebben we een jaar voor niks geprobeerd en dan moet ik me elke maand weer opnieuw zo voellen als nu!!!
Mijn droom is altijd geweest jong moeder te worden!! Ben nu 22 en heb natuurlijk nog alle tijd maar ja ik zou het liefst nu al moeder zijn! Ik werk ook op een kinderdagverblijf en zit dus drie dagen in de week tussen de luiers. De andere twee dagen heb ik 2 oppaskinderen dus echt elke dag tussen de kids en ik vind het heerlijk!!!!
Nou sorry maar ik moest dit alles even kwijt!! Ik zal het jullie laten weten wanneer de rode duiveltjes aangekomen zijn!! En dan natuurlijk mijn nieuwe nod.

liefs miranda!

Hoi Nathalie,
Balen dat de rd's zich zo vroeg al hebben gemeld... Nieuwe ronde nieuwe kansen
groetjes,
Antoinette

Hoi, mijn naam is Jolie, ben 28 jaar en wil graag zwanger worden van ons tweede kindje. Ik heb nu een zoontje van 21 maanden. 10 april is mijn NOD-dag, dus het is een spannende tijd!

Groetjes Jolie

Welkom Jollie, gezellig dat je met ons mee klets. Hoelang duurde het voordat je van jullie zoontje zwanger was? Heel veel geluk en succes bij de 2e.

Gr. Nathalie

Laatste menstruatie:  
25 maart 2008

Cyclusduur:  
21

Meest vruchtbare dag:  
31 maart 2008

Eisprong dag:  
1 april 2008

Innesteldag:  
6 april 2008

Positieve bloedtest mogelijk  
11 april 2008

Positieve thuistest mogelijk  
15 april 2008
Dit heb ik ff opgezocht www.predictor.nl was de site
Maar ja de vraag is of mijn cyclus volgende maand ook weer 21 dagen is?
Ik vind het wel heel erg kort hoor. Zal wel lekker gaan schommelen als gevolg dat ik gestopt ben met de pil. Maar wij gaan net zo fanatiek worden als Esseltje en haar vriend, gewoon blijven klussen, hahah. Eerst die rode troep maar eens weer uit mijn lijf. Beter kort dan heel lang, dan duurt het wachten ook zo verschrikkelijk lang!

Mijn nieuwe NOD:
Nathalie, 24 jaar        2e ronde - 1e kindje         15 april (cyclus 21 dagen)

Nu ik toch aan het typen bent. Ik ben wel erg benieuwd waar iedereen woont en vergeet steeds hoe oud iedereen is. Zullen we er ff een lijstje tegenaan gooien?

Naam           Leeftijd   Prov/woonplaats        

Nathalie           24            Drenthe, omg.Emmen    

Wie volgd?  

Hallo dames,

Wat is er weer ontzettend veel getypt! als je ook even niet kijkt!
Wel echt gezellig hier! Ik ga het maar stuk voor stuk doen, lezen
en dan reageren, zit niks anders op, anders onthoud ik het niet!

Miranda, eerst voor jou...wat vervelend dat je je zo rot voelt en dat je
het even niet meer weet...ik kan er moeilijk wat over zeggen, kan wel
goed bedoelde adviezen geven, maar ik denk dat je zelf alles al weet.
Ik denk trouwens niet dat je van die soa al onvruchtbaar kan worden,
volgens mij moet dat echt wel een jaar sluimeren mocht dat mis gaan.
Misschien kun je je huisarts er eens over bellen, dan is dat een zorg
minder!Ik zeg het niet met zekerheid, maar dat is wat ik ervan gehoord
heb.
Verder kun je natuurlijk alles doen wat in je mars ligt om iets gezonder
te gaan leven...lukt het stoppen met roken niet, dan toch 5 sigaretjes
minder??Het zijn er altijd weer 5 (of hoeveel je er ook minder rookt,
elke sigaret minder is er één)
En van je vriendje...tja...dat hij kan stoppen is toch perfect, dat is volgens
mij schadelijker dan drinken...(met mate dan)...
Het lijkt mij verstandig om nog even rustig af te wachten en ik kan me
voorstellen dat dat moeilijk is, maar ik zeg altijd maar, ik maak me wel
zorgen als het zover is...kan nu al wel in de rats zitten, maar misschien
blijkt het allemaal voor niks geweest! Sterkte ermee!

Poeh, spannend allemaal he! Misschien heeft je vriendje wel gelijk, maar
voelde jij ook dat je ongesteld ging worden toen je aan de pil was?
Want dat had ik helemaal niet, ik ging er zingend doorheen! En dat heb ik
dus nu niet meer, dus ik merk wel dat het anders is...
En we zijn er ook veel mee bezig, maar volgens mij heeft iedere vrouw
dat...pfff..het is toch ook een hele stap! We houden elkaar op de hoogte!
Ik heb nu trouwens wel last van wat donkere afscheiding (sorry voor
de onsmakelijke details...) het is niet dik ofzo, maar echt waterig...
heel vreemd, maar misschien toch wel een aankondiging dat ik ongesteld
ga worden!

Nathalie, jij hebt ook een lief vriendje, hihi! Wat lief dat hij aan je buik zat,
hij wil ook vast graag dat er een kindje in komt...Maar nu dus eerst door
naar de volgende ronde...??best snel wel he, maar dan weet je inderdaad
waar je aan toe bent! Wat fijn dat ze daar ook vonden dat je er lekker voor
moest gaan! je zit dan inderdaad niet op die negatieve verhalen te wachten
he! Je moet toch maar zien hoe het komt, daar heeft niemand wat over
te vertellen, want dat staat niet vast!
Volgens mij staat er idd niemand op de wachtbank...over een paar daagjes
wel weer, maar zoals je kon lezen ga ik nergens vanuit!

Mickje, haha, wat een grap zeg! Konden ze niet aan je zien dat je wel bezig
bent???Dat zou ik dan weer hebben, echt een rood hoofd!!!!
Was het inderdaad maar zo...Het wil echt niks zeggen hoor, dat je niks voelt,
die verhalen hoor je ook vaak genoeg...
Ik voel dus wel van alles, maar echt ongesteldheidspijn...ik wacht dus rustig
af en ik tel de dagen af...wanneer ga je testen als je zondag niet ongesteld
bent geworden???Ik denk maandagmorgen, kan het wel langer uitstellen,
maar maak me dan toch de kop gek!Ik duim voor ons! Spring ook voor jou!

Hoi Jollie, welkom op het forum. Wil je even reageren als je op onze lijst
wil, dan zet ik je erbij op!

Meiden, dit was 'm weer, een lang verhaal, ga zo even beginnen met
het eten!

Fijne avond en vast nog wel tot laterssss...

Liefs Joepie

Terug
Bovenaan