nieuw en zwanger willen worden

Nathalie 24 Drenthe, omg.Emmen
Marloes 25 Overijssel omg. Deventer
Antoinette 29 Utrecht, Utrecht
Shannah (mamoetje) 18 Zuid-Holland, Dan Haag (30-03 jarig 19 jaar)
Marieke (mickje) 29 België, vlakbij Eindhoven (de gekste, haha)
Esseltje 29 Limburg
Suzanne (poeh) 26 Limburg (omg. Weert)
Miranda 22 Zuid Holland, Zoetermeer
Spring 26 Gelderland (omg. Arnhem
Gerdien 24 Gelderland, omg. Apeldoorn

Tsss, wat stom, ik ben 24  en geen 25  zat ik net te bedenken in de taxi. Nu nog ff allemaal  kleine ritjes en straks om 2 uur nog naar utrecht.
Heb  nu eventjes bijgelezen, dus volgens mij ben ik weer helemaal up to date!

Morguh, lekker geslapen meiden? Hier gelukkig eindelijk eens wat redelijker. Nog steeds weinig slaap, maar voel me wel meer uitgeruster dan de afgelopen dagen. Dacht nog ff spieken voordat ik naar therapie zwemmen moet. Kon het niet laten, hihi
Maar valt nog mee met de schrijfsters! Gelukkig kwam Gerdien ff goedemorgen zeggen, anders had ik niks te lezen, hihih.

Jeetje 13/14 jaar das wel erg jong. Wij zijn allemaal 20tigers sommige bijna 30 (hahha kon het niet laten) en dan ons broekie Mamoetje nog, hihih. Maar 18/19 of net een tiener vind ik wel verschil uit maken. De een is wel sneller volwassen dan de ander, maar dan nog. Ik zal laatst ook een stukje van het programma de bevalling. Toen zei die vrouw ook: ''Ik wil niet meer'' Hahah tja beetje lastig word dat, kindje moet er toch uit. Denk dat wij dat ook wel denken en/of roepen als we veel pijn hebben. Maar zodra die kleine op hun borst ligt zijn ze vaak alle ellende vergeten, bijzonder is dat hè.

Nou ik ga me weer ff uitsloven in het zwembad. Kijken of ik die oudjes vandaag weer een beetje bij kan houden.

We wonen trouwens wel lekker in elke provincie hè, hahah. Een paar wonen redelijk dicht bij elkaar, maar het verspreid zich steeds meer.

Meiden typse en fijne dag. Voor wie vrij is geniet er van. Hier schijnt nu het zonnetje, maar dat zegt niks. En voor wie moet werken, werkse en tot vanavond!

Liefs Nathalie

Hhaha jammer dan Gerdien, je moet nu mijn stukje ook weer lezen. Je bent hier nooit helemaal up-to-date, we typen gewoon door. Zit je nu gewoon in de taxi online? Breng je schoolkinderen weg of ziekenvervoer, wat doe je precies? Kan zijn dat je het verteld hebt, maar ikke is beetje druif! Werkse en leesze!

Liefs Nathalie

Goedemorgen allemaal,

Ik zie dat ik op de wachtlijst sta, spannend zeg. Toch heb ik niet het idee dat het de 1e ronde direct zal lukken, dus verwacht er niet te veel van. Maar het is toch spannend. Ik heb nu juist minder kwaaltjes dan rond de klusperiode (behalve dat ik erg moe ben).

@Spring, gecondoleerd met je tante.
@Nathalie, met opa gaat het goed, was wel blij dat de trapleuning er zat. Is anders ook veel te gevaarlijk.
Wat toevallig essel en mickje dat jullie allebei in de buurt wonen. Dadelijk komen we elkaar tegen in de stad! Maarja weet niet hoe jullie eruit zien dus herken jullie toch niet.
@Bolle, spannende periode nu voor jou he, ik zou ook gelijk een boek kopen, want ik zou echt niet weten wat er dadelijk allemaal bij komt kijken. Nou meid geniet er maar van he.
@Ellis, welkom op het forum, jammer dat je niet precies weet wat je cyclus is. Ikzelf weet het ook niet precies, is toch wel allemaal erg verwarrend.
@Essel, is een leuke naam voor een nieuw topic want deze begint nu wel erg lang te worden.

Heb net ook maar eens uitgerekend wat ik ga verdienen als ik parttime ga werken, maar valt me nog reuze mee. Gewoon wat minder sparen per maand dan moet het wel lukken.

Ga weer aan het werk, kom straks nog wel even kijken want ik moet nog tot 20:00uur.

Groetjes poeh

Goeiemorgen meiden!

Ik kon het niet laten en heb vanmorgen de verloskundigenpraktijk gebeld! Er stond op hun site dat je kon bellen zodra je weet dat je zwanger bent, dus tja dan doe ik dat maar, niet dan! Zegt ze aan de telefoon, nadat ze wist wat de datum van mijn eerste dag was van mijn laatste RD: oh dan is het nog heel pril! Maar ik weet het toch al sinds maandag, ik vind dat ik dan lang genoeg gewacht heb om te bellen, niet dan . Maar goed, volgens hen ben ik op 3 december uitgeteld. Terwijl ik duidelijk heb gezegd dat mijn cyclus 26 dagen is en ik zelfs mijn eisprong voel. Maar ze gaan er altijd vanuit dat je cyclus 28 dagen is. Best vreemd eigenlijk, maar ja, voor mij blijft het gewoon 1 dec en als zij dat willen is het voor hen 3 dec. Ik heb trouwens van mijn zussen ook al van dit soort verhalen gehoord. Soms dat het zelfs een week scheelde! Verder is mijn eerste afspraak 24 april, dan doen ze een gezondheidsscreening en moet ik van alles vertellen. Ik krijg morgen of overmorgen een brief en daarin staat wat ik verder moet regelen. Ik moet dus inderdaad al direct bellen naar de zorgverzekering en naar de kraamhulp! Het schijnt anders al vol te zitten!!! En ik kan gaan bellen voor een echo, maar dat is pas in week 12 van de zwangerschap, dus das nog heel ver weg! En tot die tijd willen we het dus geheim houden voor bijna iedereen! Hihi, ik hoop dat dat lukt! Onze ouders gaan we het wel iets eerder vertellen. Maar zolang we het hartje niet hebben gehoord willen we het niet aan de grote klok hangen.

Ik zal even reageren op jullie vragen:
Spring, allereerst gecondoleerd met je tante! Veel sterkte ermee ook voor je familie.
Nathalie, wat een lijst met vragen ;), maar dat maakt niet uit hoor. Ik ben begin van dit jaar gestopt met de pil. Ik heb toen twee cyclussen afgewacht om te zien of mijn cyclus regelmatig was. Toen hebben we dus condooms gebruikt. Al snel bleek dat mijn cyclus 26 dagen was, dus vanaf eind maart zijn we begonnen met zwanger worden. De week voor de eisprong hebben we eerst om de dag geklust en de twee dagen voor mijn eisprong hebben we op elke dag geklust. Toen ik mijn eisprong op 10 maart 's ochtends voelde hadden we dus de avond ervoor nog geklust. Daarna is de hele tamtam begonnen en heb ik vanaf dat moment dus alleen maar buikpijn en onderrugpijn gehad. Ook kreeg ik toen last van een schimmelinfectie, die gelukkig gelijk behandeld is en tegen het eind van mijn cyclus kreeg ik zeer pijnlijke en opgezette borsten. Mijn tepels werden rondom donkerder en ik zal blauwe aderen over mijn borsten. Dat had ik nooit eerder gehad en dat was voor mij een teken dat het goed zat. En dat bleek dus ook uit de test van afgelopen maandag! (ondanks alle klachten blijf je trouwens twijfels hebben hoor, zolang je niet getest hebt).
Wat ik erg vervelend vind is trouwens dat we sinds die tijd niet meer geklust hebben Wel hebben we het twee keer geprobeerd, maar het deed zo'n pijn!! Dat komt door die schimmel. Tijdens de dagen van de schimmel kun je het beter zoiezo niet doen, want dan kan mijn man ook besmet raken en daarna is het heel pijnlijk en gevoelig geworden van binnen. En ook droog. Ik hoop dat het snel weer lukt, want we waren net zo lekker op dreef!
Ik heb net een telefoontje gehad van mijn sollicitatie. Ik ben het niet geworden, omdat er sollicitanten waren met meer ervaring. Ze hadden me best de baan gegund als er meer tijd was geweest om me in te werken, maar dat is er niet. Nou ja hoef ik me ook geen zorgen meer te maken over de reistijd! Ik bedenk me nu wel heel goed bij een volgende sollicitatie als het weer zo ver is. Hoe leuk de baan ook is, nu ik weet dat ik zwanger ben, moet ik gewoon geen uren in de auto willen zitten! Mickje; ik werk in het natuurbeheer, best een lastig vakgebied om in de buurt een baan te vinden!
Essel, ik had die pijn in mijn buik ook, veel steken, ook in mijn lies en een hele zeurende pijn in mijn onderrug. Heb ik nu trouwens nog steeds! Op mijn buik liggen lukt nu ook nauwelijks, maar dat komt door mijn pijnlijke borsten! Als mijn man ze aanraakt, gewoon zachtjes gil ik het al bijna uit van de pijn! Niet leuk! Ik had dus na mijn ei die schimmelinfectie en toen dus heel veel afscheiding, maar nu is er nog maar heel weinig. Eerder wat droge korrelige afscheiding, en eerder doorzichtig dan wittig.

Nou ik heb wel weer genoeg getypt! Weet je wat trouwens heel vreemd is (ja dat kun je je niet voorstellen en alle vrouwen zouden er heel blij mee zijn!), dat je niet meer ongi word!!! Elke keer als ik op de wc zit kijk ik nog of er bloed is! Dat je dat gaat 'missen', haha het is gewoon een gek idee om negen maanden niet meer ongi te worden! Je bent het al je halve leven! En nu ineens stopt het! Maar ik ben er wel blij mee uiteraard!
Nou de groetjes! Ik ga even kijken of ik een leuke zwangerschapbanner kan maken! Vond mijn cyclusbanner erg grappig en paste goed bij ons, dus eens kijken wat ze voor zwangeren hebben!

Hoi hoi meiden

Gerdien: Ja cik heb ook dat stukje van tienermoeders gezien ja.
Echt erg ja die jonge meisjes, een wist niet eens wie de vader was.
Het lijkt mij juist vreselijk om te moeten bevallen, als je wel eens die programma,s ziet.
Maar grappig dat jij het ook hebt gekeken.

Ja meiden het is eigenlijk niet goed maar ik kijk ook erg veel naar de programma,s over de bevalling.
Ik maak me dan al druk hoe het zou zijn als ik moet bevallen.
Het lijkt me zo pijnlijk.
Mijn schoonzusje vertelde me dat het voelt als hele erge menstruatiepijnen.
Nou als ik er alleen al aan denk word ik raar

Maar ja eerst nog maar zwanger worden, we zijn erg aan het klussen en vandaag ben ik volgens de berekeningen het vruchtbaarst.
Dus vanavond gaan we lekker onder het genot van een filmpje lekker klussen

Ik wens jullie vanavond ook allemaal veel plezier zeker degenen die net als ons lekker gaan klussen!!!!!

Meiden geniet ervan en tot de volgende keer.

Groetjes Maureen

Ik heb dat programma niet gezien. Ik kan me niet eens voortsellen dat je op je dertiende al seks hebt gehad, laat staan met verschillende jongens! Maar ja je leest het regelmatig! Ik ben wel blij dat ik een normale jeugd heb gehad. Zou er niet aan moeten denken om nu al een kind van 12 te hebben! Ik wil ook de kraamzorg en bevallingsseries wel kijken, maar ik weet niet wanneer ze zijn en dan mis ik het meestal! Dus als jullie weten wanneer ze worden uitgezonden!?!

Even kijken of mijn nieuwe banner het doet, ik vind hem zelf erg leuk!

Goede morgen allemaal,

Ikke heerlijk geslapen, had ik ook wel nodig hoor. Twee nachten terug heb ik alleen maar zeurende pijn gehad in mijn onderbuik. Dus ben nu weer helemaal fris en fruitig...hihi... Vandaag staat er een hele waslijst op het programma, dus eens kijken wat we allemaal gedaan krijgen...

@ Gerdien: Ik heb ook naar tienermoeders gekeken afgelopen maandag... Ja het is allemaal best heftig, want het meisje waar jij het over had, die wordt waarschijnlijk ook nog eens uit huis geplaatst, en haar kindje zal ze waarschijnlijk ook niet lang bij zich mogen houden, TRIEST  gewoon!!!! Haar kleine broertje en zusje (geloof ik) zijn vorige week al uit huis geplaatst, die zitten nu in een pleeggezin ofzo. Mijn vriend zat ook even te kijken, en zijn reactie was van " tja kijk ns wat er ook zit, die ouders enzo" Maar goed, het kan iedereen overkomen!!!!

@ Poeh: haha... tja wie weet staan we straks langs elkaar bij Prenatal zonder het te weten hihi.... Ik ga meestal in Roermond naar de stad, want dat is voor mij dichterbij dan Weert. Ga jij meestal naar Weert??? Inderdaad wel leuk dat we zo dicht bijelkaar wonen... Heb jij al kwaaltjes zo dat je opvalt??? Ik niet, ja oke alleen 2 nachten geleden ontzettende buikpijn gehad, maar verder merk ik weining verschil en ook ik denk dat ik niet zwanger ben, balen... hoor  !! Ik had het zo gehoopt, maar zolang ik niet ongi wordt zien we het wel... ik heb nog 8 dagen, en ik zit nog ff niet op de wachtbank, dus we klussen maar gewoon door. Ik heb wel mijn ei gehad, want mijn temperatuur is hoger als voor mijn ei, dat scheelt bij mij toch een halve graad gemiddeld. Maar ik heb niet iedere dag getemperatuurd!!

@ Nathalie: je kunt op lilypie.nl of .com bannertjes maken als je deze afhebt krijg je een voorbeeld van hoe hij is geworden, deze kun je met je rechtermuisknop kopieren en dan kun je hem gewoon in je bericht plakken. Zo doe ik het meestal. Nou succes  meid met je bannertje, als het niet lukt wil ik je ook wel een bannertje maken hoor, dan kopieer je hem maar vanuit mijn berichtje....

4 Spring: meiden, voor Spring is nu een verdrietige tijd aangebroken, omdat haar tante is overleden, en ze heeft aangegeven dat ze weer komt als ze er weer wat beterder aan is, toch is haar NOD bijna en ik zou het fijn vinden om voor haar extra te duimen, voor een lief en warm steuntje in de rug, van ons allemaal...!!!

@ Joepie: de poepie, waar zit je meid??? Normaal ben je een van de eerste 's morgens, maar ik heb je nog niet gezien... Hoe is het bij jou, al kwaaltjes??? Nou ben benieuwd hoe jij je lichaam ervaart de komende wachtdagen... ik duim voor je!!!

Zo meiden, ik ga maar eens beginnen met poetsen en opruimen... blegh... maar ja moet ook gebeuren, helaas  geen kaboutertjes geweest vanacht die het voor mij gedaan hebben....

Oja, meiden laat mijn gevoel niet in de steek he, ik had eerder gezegd dat er meer van ons zouden aantellen deze maand, dus KOM OP!!!! Dat de paashaas niet voor niets is langs geweest.... TOI TOI TOI!!!!

xx Liefs Esseltje

Terug
Bovenaan