Goeiemorgen meiden!
Ik kon het niet laten en heb vanmorgen de verloskundigenpraktijk gebeld! Er stond op hun site dat je kon bellen zodra je weet dat je zwanger bent, dus tja dan doe ik dat maar, niet dan! Zegt ze aan de telefoon, nadat ze wist wat de datum van mijn eerste dag was van mijn laatste RD: oh dan is het nog heel pril! Maar ik weet het toch al sinds maandag, ik vind dat ik dan lang genoeg gewacht heb om te bellen, niet dan . Maar goed, volgens hen ben ik op 3 december uitgeteld. Terwijl ik duidelijk heb gezegd dat mijn cyclus 26 dagen is en ik zelfs mijn eisprong voel. Maar ze gaan er altijd vanuit dat je cyclus 28 dagen is. Best vreemd eigenlijk, maar ja, voor mij blijft het gewoon 1 dec en als zij dat willen is het voor hen 3 dec. Ik heb trouwens van mijn zussen ook al van dit soort verhalen gehoord. Soms dat het zelfs een week scheelde! Verder is mijn eerste afspraak 24 april, dan doen ze een gezondheidsscreening en moet ik van alles vertellen. Ik krijg morgen of overmorgen een brief en daarin staat wat ik verder moet regelen. Ik moet dus inderdaad al direct bellen naar de zorgverzekering en naar de kraamhulp! Het schijnt anders al vol te zitten!!! En ik kan gaan bellen voor een echo, maar dat is pas in week 12 van de zwangerschap, dus das nog heel ver weg! En tot die tijd willen we het dus geheim houden voor bijna iedereen! Hihi, ik hoop dat dat lukt! Onze ouders gaan we het wel iets eerder vertellen. Maar zolang we het hartje niet hebben gehoord willen we het niet aan de grote klok hangen.
Ik zal even reageren op jullie vragen:
Spring, allereerst gecondoleerd met je tante! Veel sterkte ermee ook voor je familie.
Nathalie, wat een lijst met vragen

, maar dat maakt niet uit hoor. Ik ben begin van dit jaar gestopt met de pil. Ik heb toen twee cyclussen afgewacht om te zien of mijn cyclus regelmatig was. Toen hebben we dus condooms gebruikt. Al snel bleek dat mijn cyclus 26 dagen was, dus vanaf eind maart zijn we begonnen met zwanger worden. De week voor de eisprong hebben we eerst om de dag geklust en de twee dagen voor mijn eisprong hebben we op elke dag geklust. Toen ik mijn eisprong op 10 maart 's ochtends voelde hadden we dus de avond ervoor nog geklust. Daarna is de hele tamtam begonnen en heb ik vanaf dat moment dus alleen maar buikpijn en onderrugpijn gehad. Ook kreeg ik toen last van een schimmelinfectie, die gelukkig gelijk behandeld is en tegen het eind van mijn cyclus kreeg ik zeer pijnlijke en opgezette borsten. Mijn tepels werden rondom donkerder en ik zal blauwe aderen over mijn borsten. Dat had ik nooit eerder gehad en dat was voor mij een teken dat het goed zat. En dat bleek dus ook uit de test van afgelopen maandag! (ondanks alle klachten blijf je trouwens twijfels hebben hoor, zolang je niet getest hebt).
Wat ik erg vervelend vind is trouwens dat we sinds die tijd niet meer geklust hebben Wel hebben we het twee keer geprobeerd, maar het deed zo'n pijn!! Dat komt door die schimmel. Tijdens de dagen van de schimmel kun je het beter zoiezo niet doen, want dan kan mijn man ook besmet raken en daarna is het heel pijnlijk en gevoelig geworden van binnen. En ook droog. Ik hoop dat het snel weer lukt, want we waren net zo lekker op dreef!
Ik heb net een telefoontje gehad van mijn sollicitatie. Ik ben het niet geworden, omdat er sollicitanten waren met meer ervaring. Ze hadden me best de baan gegund als er meer tijd was geweest om me in te werken, maar dat is er niet. Nou ja hoef ik me ook geen zorgen meer te maken over de reistijd! Ik bedenk me nu wel heel goed bij een volgende sollicitatie als het weer zo ver is. Hoe leuk de baan ook is, nu ik weet dat ik zwanger ben, moet ik gewoon geen uren in de auto willen zitten! Mickje; ik werk in het natuurbeheer, best een lastig vakgebied om in de buurt een baan te vinden!
Essel, ik had die pijn in mijn buik ook, veel steken, ook in mijn lies en een hele zeurende pijn in mijn onderrug. Heb ik nu trouwens nog steeds! Op mijn buik liggen lukt nu ook nauwelijks, maar dat komt door mijn pijnlijke borsten! Als mijn man ze aanraakt, gewoon zachtjes gil ik het al bijna uit van de pijn! Niet leuk! Ik had dus na mijn ei die schimmelinfectie en toen dus heel veel afscheiding, maar nu is er nog maar heel weinig. Eerder wat droge korrelige afscheiding, en eerder doorzichtig dan wittig.
Nou ik heb wel weer genoeg getypt! Weet je wat trouwens heel vreemd is (ja dat kun je je niet voorstellen en alle vrouwen zouden er heel blij mee zijn!), dat je niet meer ongi word!!! Elke keer als ik op de wc zit kijk ik nog of er bloed is! Dat je dat gaat 'missen', haha het is gewoon een gek idee om negen maanden niet meer ongi te worden! Je bent het al je halve leven! En nu ineens stopt het! Maar ik ben er wel blij mee uiteraard!
Nou de groetjes! Ik ga even kijken of ik een leuke zwangerschapbanner kan maken! Vond mijn cyclusbanner erg grappig en paste goed bij ons, dus eens kijken wat ze voor zwangeren hebben!