Hallo allemaal,
Ik ben in juni getrouwd en in augustus gestopt. Ik zit nu in m'n 2e ronde, want ik was de eerste keer keurig na 28 dagen ongi. Hopelijk blijft het zo regelmatig, maar omdat ik dus eigenlijk nog aan het ontpillen ben, weet ik het niet zeker. Ik gok er maar op dat mijn volgende NOD dag dan 15 oktober is.
Wij dachten ook van "we stoppen en dan zien we wel", maar in de praktijk werkt dat dus niet. Ik ben er zelf heel veel mee bezig. Deze maand gaat het trouwens wel beter als de eerste maand, want toen dacht ik bij ieder pijntje dat 't raak zou kunnen zijn. Nu ben ik daar weer minder mee bezig, maar dat komt tegen het einde van de cyclus vast wel weer.
Vorige keer dacht ik wel dat ik m'n eisprong heb gevoeld, maar misschien ook niet. Ongeveer 2 weken voordat ik ongesteld werd had ik een dag erbij met erg veel menstruatie-achtige buikpijn. Zou dat m'n eisprong kunnen zijn?
Ik lees trouwens dat hier veel mensen last hebben gehad van het stoppen met de pil. Ik heb daar niet zo'n last van. Wel ben ik emotioneler, maar tegelijk ook rustiger.
Wel fijn dat je hier je ervaringen kunt delen. Mijn man wil gewoon graag een kindje, maar wil er verder niet over praten (over hoe het is als ze er zijn), dat doet ie liever als het zover is, terwijl ik het praten over een kindje juist een ernaartoeleefmoment vind. Ik vind het besluit om te stoppen met de pil best eng eigenlijk. Als het dadelijk zover is dan is het wel heel definitief. Hebben jullie dit soort twijfels ook wel? Of ben ik gewoon van mezelf zo'n twijfelaar.
Groetjes!