Nieuw topic april 2017 mama's

Hi allemaal,

Hier alles ook goed. Nou ja, met het kleintje dan. Zwanger zijn begint wel echt zwaarder te worden (pijn in bekken, rug, niet slapen). Beetje jammer. Bij mijn eerste had ik echt nergens last van, dus had dit niet verwacht. Moet nog ruim 4 weken werken, dus nog even volhouden.

Afgelopen maandag groei-echo gehad. Baby groeit perfect binnen alle lijntjes, dus dat is het belangrijkst. Hij ligt nu wel in stuit, maar kan nog draaien. Op zich maak ik me daar niet zo druk over. Ik krijg toch al een keizersnede in verband met mijn eerste bevalling, dus ligging maakt voor mij niet zoveel uit. Nog 1 controle bij de verloskundige en dan wordt ik overgedragen aan het ziekenhuis voor de resterende weken en controles. Omdat mijn eerste bevalling in een spoed keizersnede eindigde moet dat en mag ik nu kiezen (keizersnede of natuurlijk). Vandaar dat de keizersnede al gepland staat. Dat natuurlijk bevallen was niet zo'n succes de vorige keer ;-)

De spullen voor de hernieuwde babykamer zijn allemaal in huis. Nu nog inrichten. Grote spullen en meubels hadden wij natuurlijk al, maar we willen de rest wel vervangen/ opfrissen. Nieuwe kleuren, gordijnen, lakentjes, enzo. We zijn tot nog toe vooral bezig geweest met de peuterkamer van ons zoontje. Die is klaar, dus nu de babykamer.

Liefs, Anna

Hallo aanstaande mama's,

Het is weer zover.. het moment van de nacht waarop ik ineens klaarwakker ben., pff.. gelukkig hiervoor al wel heel goed geslapen, dus dat scheelt ;-).

Hoe is het met jullie? En op hoeveel weken zwangerschap zitten jullie?

Hebben jullie al een fotoshoot of een leuk aandenken gemaakt van de zwangere buik?

Groetjes,

Manuela

Hi dames,

@Anna wat fijn dat jullie kunnen gaan inrichten. En enerzijds lijkt het me heerlijk dat de keizersnede al gepland staat. Dan heb je echt een datum om naar toe te leven.

@Manuela wat vervelend dat je zo klaar wakker bent in het midden van de nacht! Ben je nog wel weer in slaap gevallen?

Hier verder alles oké. Vandaag 35+2 en mijn laatste week werk begint vandaag. Woensdag op controle bij de verloskundige, ben benieuwd of ons mannetje al bezig is met indalen. Zo nu en dan heb ik heel veel druk daar beneden alsof hij er uit wil... Ben benieuwd!

Daar was ik weer :) vanochtend op controle geweest bij de verloskundige. Mijn ongemakjes komen (zoals verwacht) van een indalende baby. Meneer ligt deels ingedaald. Vanaf nu wekelijkse controles bij de verloskundige.

Morgen mijn laatste werkdag. Zie er best tegen op om met verlof te gaan, dus hoop dat ik mijn rust straks wel wat kan vinden.. Zaterdag ben ik 36 weken en dat voelt wel als de laatste mijlpaal, straks is het afwachten wanneer meneer zich gaat aankondigen. Verloskundige zei nog, hij heeft het goed daar binnen. Dus toen zei ik al, als hij het maar niet te goed heeft.... Blijft hij ook niet te lang zitten ;-)

Hoi allemaal,

Ik ben nog nooit op dit topic geweest terwijl ik hier eigenlijk 'thuis hoor' :)

Ik schreef eerder wel op het topic 'juni' en 'zwanger na miskraam'. Ik merk dat ik het toch fijn vind om nu juist verhalen te lezen van dames die ongeveer even ver zijn en daarom schrijf ik hier nu zelf ook maar wat.

Ik zal ff kort uitleggen..

Ondanks endometriose was ik vrij vlot zwanger. Met 7 weken kreeg ik een miskraam. Controle echo gehad waarop en lege baarmoeder te zien was. Veel bloed verloren zowel voor als na de miskraam. Kwaaltjes bleven, testen bleven positief. Verloskundige zei dat zo snel opnieuw zwanger niet kon vanwege het hcg wat niet snel daalde en ook kon er niks achtergebleven zijn, dat hadden we gezien. Ik voelde dat het niet klopte, ik voelde me zwanger. Dan was het en wonder en was ik opnieuw zwanger. (En uitgerekend in juni dacht ik dan.) Ik mocht pas 8 weken na de miskraam komen voor en nieuwe controle echo.

We schrokken ons kapot! Een compleet kindje van 14 wk! Ik was dus al die tijd zwanger geweest en tot mijn grote geruststelling had ik alles goed (aan)gevoeld. Het waren er 2 waarvan 1 t niet gered heeft. Uitgerekende datum 23 april (mijn verjaardag)

Nu ben ik dus dik 32 wk zwanger van ons 4e kindje maar mijn eerste zwangerschap.

Alles gaat goed met het ventje, hij is vreselijk druk; draait, duwt, schopt, stompt, maar snachts gelukkig rustig. Verder heeft hij een paar keer per dag de hik. En ook echt al een eigen ritme. Ik kan precies voelen hoe hij ligt; zijn hoofd, rug, billen, voetjes.. ik vind het geweldig! Ik daarentegen heb vreselijk veel kwaaltjes waarvan de ergste 2 voor mij zijn: bekkeninstabiliteit en misselijkheid/amper kunnen eten. Ik ben ook nog maar 5 kilo aangekomen.

Nou dit was een beetje mijn verhaal in een notendop :)

Liefs Lyn

Hoi Lyn,

Toen ik net op het forum kwam las ik werkelijk alles mee en kan me jou verhaal nog goed herinneren. Heb op afstand toen met je mee geleefd.

Wat fijn dat alles goed gaat met jou en je kindje. Maar wat balen dat je zo'n last hebt van BI en misselijkheid.

Verder leuk dat je hier mee komt praten!

Terug
Bovenaan