Nieuw topic april 2017 mama's

<p style="text-align: left;">Hallo dames,</p>
<p style="text-align: left;">even weer een berichtje van mijn kant! Hier gaat alles rustig zijn gangetje! Begin wel meer klachten te krijgen, maar ik moet dan ook zeggen dat ik vorige week eigenlijk toch wel wat te veel heb gedaan.</p>
<p style="text-align: left;">De laatste tijd meer last van de rug, draaien in bed is lastiger en dat betekent weer meer wakker s nachts. Hoe is het bij jullie met de kwaaltjes?</p>
<p style="text-align: left;">De laatste tijd ook sporadisch wat nesteldrang. Dan kijk ik eens even rond in de babykamer en begin dan de vluchtkoffer weer opnieuw in te pakken, wordt dan toch ineens heel onrustig over de was (de eerste maten zijn al lang gewassen, Maarja.. heb er ook al wat grotere maten tussen liggen).</p>
<p style="text-align: left;">Ineens slaat dan ook lichtelijk de stress toe; heb ik wel genoeg van alles? Ben ik er wel echt helemaal klaar voor? Ben ik niet iets heel belangrijks vergeten?</p>
<p style="text-align: left;">gelukkig gaat dat gevoel wel vanzelf weer over. Hebben jullie hier ook mee te maken?</p>
<p style="text-align: left;">Groetjes, Manuela</p>

Hoi Manuela en de andere dames,

Fijn om te horen dat alles z'n gangetje gaat. Ik herken de klachten van rugpijn van toen de baby aan het indalen was. Het omdraaien in bed wordt inderdaad ook steeds lastiger. Verder heb ik een soort permanente spierpijn bij mijn bekken en liezen. Niet super vervelend, maar kan beter in beweging zijn want dan voelt alles minder stijf en gespannen dan wanneer ik niks doe.

De nesteldrang herken ik nog niet zo. Bedenk steeds dat er nog van alles schoongemaakt moet worden, en denk dan ja maar als de baby echt pas met 40 weken komt, dan sta ik over een week of twee alles weer te doen, en stel het dus uit...

Ook hier verder alles rustig. Geen oefenweeën of harde buiken, baby beweegt nog goed. Mag van mij ook nog wel 1 a 2 weekjes blijven zitten (ben nu 37+3)

Hoe is het met de rest van de dames???

Hoi meiden,
kom hier ook weer eens om de hoek. Nu 37+2 in zwangerschap.,vermoeidheid is helaas nog geen dag weg geweest de gehele zwangerschap. Heb een overbelast bekken, waardoor ik met verplicht verlof moest bij 34 weken, loop bij de bekkentherapeut waardoor ik nu een si brace draag en ook ingetaped zit.
Nesteldrang is hier ook nog ver te zoeken, maar komt ook door mijn pijnlijke lijf. Manlief heeft er wel last van. Haha.

Aftellen is hier in ieder geval begonnen. Gaan jullie het getrappel straks missen denken jullie in je buik? Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.

Hoi Ik1

Wat vervelend dat de vermoeidheid niet weg gegaan is en dat je met bekken klachten loopt! Hoop dat de therapie en de brace wel wat verlichting bieden.

Wij zitten qua uitgerekende datum vlakbij elkaar. Begin er steeds meer naar uit te kijken en ben ook echt aan het aftellen.

Ben heel benieuwd of ik de bewegingen in mijn buik ga missen. De kleine doet me bij tijd en wijlen echt pijn. Denk wel eens goh wat zal ik blij zijn als mijn lichaam weer van mezelf is, maar voel me dan ook weer schuldig omdat ik dat denk

Hoi mama's to be,

hoe is t met jullie? Al wat nieuws of nog steeds in afwachting? Vandaag ben ik 38+1 weken en ben benieuwd wanneer de kleine eruit komt. Laatste loodjes wegen t zwaarst, slapeloze nachten ivm toiletbezoekjes en krampen /voor weeën, een eindje lopen is nu ook vermoeiender geworden.

Morgen weer een afspraak bij de verloskundige. Afgelopen keren zei ze dat de baby is ingedaald en goed in de bekken ligt.

Ik wens jullie succes met de laatste loodjes

Hey allemaal

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die t zwaar heeft..

Pfff ik ben nu 35+2 en mijn buik voelt echt zo zwaar. Volgens mij meer omdat ons kereltje steeds naar beneden duwt.. En iedere avond van 17 u tot 23 u doet hij me echt pijn. Ik heb niet een erg grote buik en daardoor heeft hij niet zoveel ruinte denk ik. Tis al de hele zwangerschap n druk kind, maar dat draaien en duwen doet echt pijn nu.

En harde buiken.. de hele dag door.. Hebben jullie dat ook? Als ik alleen al ga staan wordt hij keihard.

Maarja t kan nog wel 6 weken duren.. (of 2 :) ) dus ik moet nog ff volhouden. Alles staat wel klaar voor zijn komst iig

Iemand trouwens nog tips tegen de verveling? Heb weinig energie dus kan niet veel maar begin me echt kapot te vervelen als ik alleen thuis ben

Groetjes Lyn

Hoi allemaal,

Hier nog geen nieuws. Ben nu 38+4. Ik herken heel goed wat je zegt Lyn. Ik heb ook geen grote buik, met het gevolg dat de baby steeds met zijn bibs onder mijn ribben ligt, en dat doet pijn :-/ zelfs zo erg dat ik geneigd ben paracetamol in te nemen.

Hier nog steeds geen harde buiken of voorweeën... Dus daar kan ik niet over mee praten.

Wat betreft de vervelling. Ik kijk series, zorg dat ik uitgebreid kook en maak schoon. Gelukkig kan ik de rustige dagen afwisselen met uitjes..

Ben zo benieuwd wie van ons de eerste gaat zijn en hoe lang we nog geduld moeten hebben ;-)

Hoihoi,
hier helaas ook nog geen nieuws. Vandaag 38+2. Door mijn bekkenklachten kan en mag ik ook niet veel, dus beetje tv kijken, appen, facebooken, af en toe lunchen en gezellig naar de wekelijkse afspraken bij de bekkentherapeut, veel spannender is het niet tot op heden. Dus geen tips van deze kant. Ook ik draag niet erg naar buiten, werd afgelopen vrijdag tegen me gezegd dat ik er uit zie alsof ik 6 maanden zwanger ben, dus ook hier hebben de organen het af en toe flink te verduren.

Ook hier veel last van harde buiken en steken als ik kleine dingen doe. Merk dat ik daar ook beetje nerveus van word.

Normaal een erg energiek persoon en nu voel ik me net een schim van mezelf.

Succes met de laatste loodjes meiden. Nog heeeel even en dan mogen we onze wondertjes in de armen sluiten.

Terug
Bovenaan