Nieuw topic april 2017 mama's

Grappig ik denk ook zo.. eerst dacht ik hij komt vast veel eerder (mede door harde buiken en voorweeen) maar nu twijfel ik en wil ik misschien ook wel niet dattie eerder komt. Heel dubbel want hij doet me best veel pijn met zn drukke getrappel urenlang per dag.

Ik weet niet wat die twijfel is.. alles is er klaar voor maar ik denk dat ik nog niet er klaar voor ben om afscheid te nemen. Alles is straks anders.

Ik wil trouwens in het ziekenhuis bevallen en zo natuurlijk mogelijk. Mocht ik het echt niet redden zonder pijnstilling wil ik remifentanil met zelf regelbaar pompje.

@zonnebloempje; kan me indenken dat je t spannend vind en dat je al wel rekening houdt met inleiden! Zou ik ook hebben (ben ook wel een doemdenker, dan kan het inderdaad alleen maar meevallen). Mijn onzekerheid zit hem er met name ook in dat ik geen idee heb wanneer de baby zou kunnen komen, terwijl ik eerst gevoelsmatig heel sterk had dat hij eerder zou komen.. en nu dat weggevallen is, ben ik gewoon meer onzeker geworden over het moment dat de kleine komt. Denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat ik me er niet gewoon 100% op kan voorbereiden. Maar goed, we zullen het maar moeten afwachten, hoort er nu eenmaal bij! Hoop voor jou dat de kleine zich toch spontaan zal melden!

@gebruiker; lekker genieten van het mooie weer tijdens je verlof! Al helemaal klaar voor de kleine?

@lynn; ik herken ook wel wat jij zegt. Al heb ik (volgens mij) niet echte voorweeen of harde buiken.. maar begin ook gewoon wat meer te twijfelen over hoe dat precies zou moeten voelen.. denk weleens een harde buik te hebben, maar trek dan ook weer in twijfel of mijn gevoel daar juist in is of dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben..

Over de bevalling; ik wil zeer zeker in het ziekenhuis bevallen! Zou me er denk ik zelfs onprettig bij voelen om het thuis te moeten doen.. over de pijnstilling nog niet heel veel nagedacht.. wel ingelezen over de mogelijkheden en de voor- en nadelen ervan. Tijdens de bevalling beslis ik wat ik voor pijnstilling wil. Zit wel na te denken over een ruggeprik, maar naarmate de bevalling dichterbij komt, wordt ik toch ook wat angstiger voor een ruggenprik.

Hey dames,

Toch wel fijn om te lezen dat alle twijfels die ik voel en heb er schijnbaar bij horen :) geeft me wel wat rust. Herken me heel goed in alles wat jullie hier boven zeggen..

Ik ga zelf ook in het ziekenhuis bevallen. Ook zo natuurlijk mogelijk en hopelijk in bad :) bad heb ik in huis klaar staan, samen met de tas. Lijkt me zo mooi!

Lekker slapen voor straks

Groetjes

In bad lijkt me ook wel fijn. Ik kan zowel thuis als in het zh wel de weeen opvangen onder de douche en in bad, maar heb toch de keuze gemaakt voor de baarkruk. Maar je weet toch niet hoe het loopt en met pijnstilling moet je wel in bed.

Lijkt me wel een hoop gedoe met de verloskundige erbij in bad.. en wat nou als je ontlasting hebt? Dan drijft dat ook in bad... sorry ik denk over dat soort dingen na hahaha

Hey,

hier even een flinke domper te verwerken gekregen. Gister bij verloskundige controle gehad en ze hebben me vandaag gelijk door gestuurd naar het ziekenhuis voor een echo, omdat ze dachten dat de kleine te klein zou zijn. Dit bleek inderdaad ook op de echo, placenta geeft nog genoeg af voor de hersenen, maar niet meer voor haar buikje. Echo gehad, gesprek gynocoloog, ctg, weer gesprek gynocoloog. Conclusie baby zit niet meer fijn in de baarmoeder en ik moet een keuze maken over wanneer de inleiding is, morgen, zondag of maandag. Dus ineens volledig in de medische molen. Morgen wil ik sowieso nog niet, dat gaat me even te snel allemaal, maar moet morgen wel weer voor extra ctg controle naar het ziekenhuis.

Hoi Ik1,

Wat vreselijk balen!!! Ik kan me voorstellen dat het je even aanvliegt en dat je het nog niet ziet zitten om morgen ingeleid te worden. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte en succes wensen en aan het einde van de rit heb het prachtige resultaat van je kindje in je armen :)

Bij mij valt het deze week ook allemaal wat tegen. Voel me steeds half en moe en heb al twee dagen hoofdpijn. Al twee extra controles gehad maar ze kunnen gelukkig geen rare dingen vinden.

@Lynn dat poepen in bad gebeurt inderdaad, maar er zit een schepnetje bij dus dat wordt er direct uit gevist door mijn man of de verloskundige. Ik ben een echte waterrat en onder de douche, in bad of in het zwembad kan ik me het allerbeste ontspannen, vandaar de keus om in bad te bevallen... Ook hoop ik het hierdoor zonder pijnbestrijding te kunnen doen.

Groetjes

@ik1; wat een schrik! Heel naar dat je zo snel een besluit moet nemen!! Snap dat je niet gelijk aan morgen zit te denken!

Wanneer was je uitgerekend?

En ondanks dat je natuurlijk niet zit te wachten op de medische molen, zijn jij en je kleine daar wel in goede handen!

@ik1, dat lijkt me idd schrikken.. en gooit je hele beeld vd bevalling ook in de war lijkt me. 2 april was je uitgerekend toch?

Maar inleiden en dan? Verder is je kindje wel goed ontwikkeld? Geen achterstanden behalve qua groei? Wel goed dat ze het allemaal zo goed checken.

Sterkte meid!  X

@zonnebloempje, jij morgen uitgerekend toch? Voel je al wat? Oh en ik zou doodgaan als mijn man mijn poep uit een bad moest scheppen :')

Terug
Bovenaan