Nieuw topic april 2017 mama's

@ik1 Spannend hoor, dan gaat t echt beginnen :)

@zonnebloempje En hoe voelde die harde buik? Mijn eerste harde buik had ik al rond de 20 wk :) en nu heb ik er tussen de 20 en 30 per dag schat ik zo.. geen pretje.. ik hoop voor jou dat t een teken is dat t gaat beginnen

Ik voel al de hele dag mijn vingertoppen niet.. carpaal tunnelsyndroom wordt met de dag erger :( hebben jullie dat ook of heeft iemand tips?

Gipsbuik was wat geklieder maar is echt heel erg mooi geworden!

<p style="text-align: left;">@ik1; wat fijn dat de ctg goed was!! En spannend dat het allemaal in werking wordt gezet! Ik hoop voor je dat alles vlot zal verlopen!</p>
<p style="text-align: left;">@zonnebloempje; Hihi, leuke actie om te doen! En fijn dat de rest de grap ook kon hebben. Ik hoop voor je dat de harde buiken doorzetten!! Kan me zo indenken dat je inmiddels geen geduld meer hebt en graag jullie kleintje wilt zien.</p>
<p style="text-align: left;">Hier is alles mooi rustig, maar dat mag ook. Woensdag is het pas week 37, dus ik heb nog eventjes. De kleine is regelmatig nog behoorlijk druk in de buik. Kan er op sommige momenten echt enorm van genieten, maar op sommige momenten doet hij me echt wel zeer! De eerste week van mijn verlof zit er op en kan er nu zo wel aardig van genieten. Maandag mag ik weer naar de vk voor controle, ben benieuwd wat ze zullen zeggen.</p>

Hoi hoi lieve aanstaande mamas of, ik heb een vraagje mss hebbe jullie een tip, ik ben nu 36+4 , heb zwangerschaps suiker en ben nu sinds 2 weke keihard aan het hoesten hebben jullie mss een tip om dat hardnekkige slijm los te krijgen , echt niks helpt ben al 2 keer bij de huisarts geweest krijg ik drank en pille mee die niet werken. Maar mss heeft 1 van jullie ook zoiets gehad en nog een tip om het te verzachten? Groetjes sylvia

Hoi Sylvia

Wat ontzettend vervelend.. ik heb het 3 x gehad tijdens mijn zwangerschap en weinig hielp bij mij. Je weerstand is al laag en het duurt dubbel zo lang als normaal voordat t over is :(

Noscapine tabletjes hielpen bij mij wel wat tegen het hoesten en ik heb vooral veel thee gedronken. Maar een echte oplossing was er niet. Rust nemen, extra vitamines en veel drinken..

Beterschap

Goedemorgen allemaal,

@Lynn, die harde buik voelde als een hele gespannen buik, en kon de baby niet meer voelen zeg maar. Was niet echt pijnlijk maar ook niet comfortabel. Normaal kan ikprecies precies voelen waar en hoe de kleine ligt.

Wil niet klagen (doe het toch even) maar van mij mag hij ook wel komen. Heb steeds last van mijn onderrug en mijn buik, en steken bij mijn lies dat ik niet eens meer lekker kan zitten en zelfs liggen is niet prettig. Loop dus maar door het huis, of sta te wiebelen of wat dan ook.

Ik weet dat er vrouwen zijn (jullie misschien ook wel) die weken zo rondlopen, en ik snap niet hoe ze het volhouden. En dan ben ik nu nog maar 1 dag over tijd :-(

@Ik1 heeeeeel veel succes vandaag! En natuurlijk de komende dagen. Ik hoop dat de ballon z'n werk doet, en dat morgen alles inwerking gezet kan worden. Moet toch een bijzonder idee zijn om te weten dat het nu niet lang meer duurt voordat jullie je wondertje mogen vasthouden en knuffelen :)

<p style="text-align: left;">Ook hier veel hoesten en taai slijm.. en enorm snotterig.. denk zelf dat t iets van hooikoorts ofzo is.. of t is gewoon n griep die nu even doorzet, omdat ik niet meer aan het werk ben en m'n lichaam tot rust komt.. ik ben ook aan de thee en de keelsnoepjes om het allemaal wat te verzachten.. ik heb zo geen tips om het slijm goed los te krijgen.. misschien middels een homeopathisch hoestdrankje?</p>
<p style="text-align: left;"></p>

@zonnebloempje, je hoeft je echt niet rot of schuldig te voelen dat je klaagt terwijl anderen al veel langer of meer last hebben. Dat neemt jouw lasten niet weg toch?

Ikzeg altijd:

Dat is t zelfde als dat je tegen iemand zegt dat hij niet blij mag zijn omdat er mensen zijn die t nog beter hebben :)

Ik heb enorm verl kwaaltjes en veel last maar zelfs ik voel me soms schuldig als ik erover klaag.. stom eigenlijk.. je voelt wat je voelt. En een zwangerschap is niet niks dus van ons allemaal knap hoe we het doen!

Ik had gisteren weer voorweeen trouwens.. denk dat die gipsbuik maken toch te druk was.

Hey hey dames bedankt voor het mee denke

@Lynv ik merk idd dat mijn imuum systeem me in de steek laat loop al 2 weke als een zeehond rond hier in huis, Zoveel nesteldrang ik voor 2 weken terug had zoveel wil ik nu slape om maar niet te hoeve hoesten, al gebeurt dat in bed natuurlijk ook , vaal nog erger..

@ manuelaaa123

Wat vervelend dat jij het ook heb,

Ik moet uitkijken met al die drankjes en snoepjes kheb namelijk zwangerschaps suiker dus die beinvloeden die suiker heel erg,

Al moet ik zegge dat die nu toch overhoop lig nu ik niet lekker ben maar daar had me gyneacoloog me ook voor gewaarschuwd, ik hoop niet dat ik om die reden binnen kort moet worden ingelijd daar zie ik dus echt vreselijk tegen op

Tis mijn eerste zwangerschap en heb me de hele zwangerschap prima gevoeld,

Dan krijg je eerst te hore dat je zwangerschaps suiker heb, wat bij mij al een grote kans was want me ma heeft suiker, type 2

En dan een paar weke later blijft je kleintje wat aan de kleine kant waardoor je heel rustig aan moet gaan doen, dus eerder moet stoppen met werken enzo , alles ging weer prima , gwn een klein babytje zelf ben ik ook maar een inimini met me 1.60

En dan krijg je die vervelende rot griep blaaa

Als dat nu eve nog 3 weekjes had gewacht, al is dat natuurlijk ook niks als je net een kleintje op de wereld heb gezet,

Maar waar ik nu echt tegen op zie

Stel ik moet gaan bevallen , hoeeee

Mijn ribben mijn buik mijn rug alles doet zeer van het hoesten, hoe kan ik in godsnaam persen alsk al nie eens normaal kan poepen nu :p

Sorry moest me verhaal eve kwijt aan vrouwen die wss wete wat ik voel en wat mijn onzekerheden zijn

Groetjes syl

Terug
Bovenaan