Nieuw topic april 2017 mama's

Hallo allemaal!!

Ook ik ben vrij laat, maar voeg me graag bij deze groep!!

Ik ben (nu nog) 22 jaar oud en inmiddels 24+1 weken zwanger van de eerste! Mijn man en ik zijn dit jaar 7 jaar samen en bijna anderhalf jaar getrouwd. We vinden het heel spannend om ons eerste kindje te mogen verwelkomen eind april. Ben uitgerekend op 26 april, dus ben benieuwd of het ook echt een april-kindje gaat worden of dat het toch nog in mei gaat worden.

De zwangerschap is eigenlijk wel aardig goed verlopen. Heb helaas alleen toch al wat klachten van mijn bekken.. hebben meerdere van jullie hier ook last van?

Verder gaat het gelukkig wel allemaal heel goed

Welkom nieuwe dames, ook van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

wat vervelend Kathelyne dat je zo slecht slaapt. Gebruik hier valeriaan van de tuinen voor iets meer rust, is geen wondermiddel maar helpt heel iets.

Afgelopen vrijdag controle hartje gehad bij 27+5 was allemaal goed. Het is een lekker levendig meisje. Mijn rechte buikspieren zijn schijnbaar nog erg sterk waardoor ik erg naar binnen draag. Daardoor wat druk op mijn longen en getrap op mijn ribben, maar was niet erg zei de verloskundige.

Zijn jullie al veel aangekomen? Ik tot nu toe een kg of 5.

Daar was ik ook weer :)

Ik ben ondertussen 28 weken en zit dus officieel in het laatste trimester. Ben hier nog altijd klacht vrij. Deze week staat er veel op de planning, zoals voorlichtingsavond in het ziekenhuis waar ik ga bevallen, de kraamzorg komt voor het eerst langs en ook nog de eerste van twee groei echo's. Ben erg benieuwd.

Ik toen ik de laatste keer op de weegschaal stond, was ik 4 kilo aangekomen.

Hiya,

Heb gisteren weer controle gehad en een echo en ons meisje is goed gegroeid en alles gaat goed ook met mij, bloedruk en ijzer allemaal mooi op orde. Leuk om haar weer even op de echo te zien, lekkere druk aan het bewegen en op haar handje aan het sabbelen.

Ik ben wel al 7 kilo aangekomen, volgens mijn verloskundige zou ik tussen de 7 en de 10 kilo mogen aankomen dus dat is ook mooi op orde. Jullie zijn nog lekker licht gebleven:) maar volgens mijn verloskundige zegt het toch allemaal niets, als je kindje maar goed groeit dan is het goed.

Slecht slapen is helaas niet iets waar je makkelijk wat aan kan doen, inderdaad Valeriaan gebruiken om in te slapen maar dat gaat niet helpen voor doorslapen, anyway komt allemaal goed.

Zonnebloempje heb jij al je groei echo gehad?

Heey!!

Ik zit nu op 25+1 weken en ben tot aan nu 4,5 kg aangekomen. Maar moet ook zeggen dat ik sowieso pas laat ben begonnen met groeien.. de eerste weken erg misselijk geweest en ook wel eens moeten spugen.. en toen de misselijkheid over was, nog een paar weken (ergens tot aan week 17) helemaal geen zin gehad aan eten.

Heb me steeds heel erg moeten aansporen tot eten, en vaak kwam het uiteindelijk neer op maar een paar hapjes warm eten.. en overdag kwam er sowieso niet zo veel in..

Inmiddels gelukkig weer zin aan vanalles en nog wat!

Hoe kijken jullie tegen de bevalling aan?

Net terug van een ochtendje controles. Ben nu 28+5. De groei echo was helemaal goed. Net als tijdens de rest van de zwangerschap, alles is lekker gemiddeld. Behalve de beentjes, die zijn wat langer dan gemiddeld. Daar geef ik mijn man de schuld van :) die is twee meter lang ;-)  hihihi

Hier gaat het slapen gelukkig nog steeds goed, al sta ik wel minimaal 1x op om te plassen. Nu ben ik ook chronische vermoeid, dus heb mijn slaap hard nodig. Vanwege de vermoeidheid krijg ik ook 10 uur extra kraamzorg.

Met de bevalling ben ik nog niet echt bezig. Ben vrij nuchter en laat het wel over me heen komen.

Mooi dat de groei echt goed is, jammer dat je zo oververmoeid ben. Ondanks het slechte slapen hier gelukkig nog wel genoeg energie.

Met de bevalling ook niet echt bezig, ga in februari naar een voorlichtingsbijeenkomst van de verloskundige dus ga daarna me bezighouden met een geboorteplan of iets dergelijks.

Weten jullie of de dekentjes en lakentjes die je voor de wieg gebruikt ook voor de kinderwagen zijn, of heb je daar kleinere voor nodig?

Hey!

Ik heb geen idee of je in de kinderwagen andere lakentjes gebruikt.. Of dat het dezelfde zijn.

Wij zijn vorige week naar een voorlichtingsavond geweest over bevallen in het ziekenhuis. Bedacht dat het inderdaad wel slim is om iets van een geboorteplan op papier te zetten.

Zelf wil ik graag een badbevalling, hiervoor moet ik nog een bad huren. Weten jullie al waar en hoe je wilt bevallen????

Terug
Bovenaan