Nieuw topic april 2017 mama's

Hé!

Ik zal jullie ook weer eens updaten. Vandaag 27+5 en kom net terug van de Verloskundige, alles goed gelukkig. Dat slechte slapen van Kathelyne herken ik heel erg, de ene nacht slaap ik best goed, terwijl ik de volgende nacht na een plaspauze niet meer in slaap kom en uren lig te draaien en aan allerlei onbenullige dingen lig te denken. Maar goed, we wennen op die manier alvast aan de gebroken nachten zullen we maar zeggen ;-)

Over die dekentjes&lakentjes in de kinderwagen zei een vriendin van mij dat ze inderdaad de dekentjes en lakentjes van de wieg ook kon gebruiken voor haar Joolz kinderwagen, maar misschien verschilt dit nog per merk kinderwagen?

Als jullie nog handige tips hebben wat betreft babyspullen die je écht moet hebben: ik hoor ze graag!

Dag dames,

Hier weer even een korte update. Ben ondertussen 30+2 weken. Onvoorstelbaar dat het nog +- 10 weekjes duurt tot de kleine er is.

Ik heb gister een mail verstuurd ivm de verhuur van een bevallingsbad. Hoop snel wat te horen!

Bij mijn man begint het ook te kriebelen, die vroeg al wanneer ik mijn tas voor het ziekenhuis ging klaar zetten...

Hoe gaat het bij jullie dames?? Slapen jullie alweer wat beter?

Hallo allemaal,

ik ben inmiddels 26+5 weken zwanger!! Het gaat naar mijn idee nu allemaal steeds sneller!! Weken vliegen voorbij!

Zelf de laatste tijd wel erg last van vermoeidheid en slecht slapen.. geen goede combi, hihi.

Naar mijn idee zit de kleine vrij hoog, en tsja.. hij weet de onderste ribben goed te vinden..
<p style="text-align: left;">Hoe is het verder met jullie? Tassen al ingepakt? Hele baby uitzet al binnen?</p>
<p style="text-align: left;">En wat vinden jullie het leukst/belangrijkst/grappigst om te hebben/krijgen voor de baby?</p>

Hey Manuela,

Zoals ik al had gemeld gaat hier alles goed. Gister hebben mijn man en ik een les zwemmen voor aanstaande ouders gedaan, en daar voelde de instructrice mijn buik en zei, zo hij heeft nog veel ruimte. Ik voel de bewegingen ook nog steeds overal. Gelukkig laat hij mijn ribben met rust :)

Wat betreft je vraag. Mijn moeder en zus raadde me nog aan een emmer waar water in kan en wat vanish (o.i.d) op in de babykamer te zetten, zodat wanneer alles onder de uitwerpselen zit het direct kan inweken. Vond ik wel een goede tip ;-)

Wij hebben vandaag de proefdruk van het geboortekaartje binnen gekregen. Heb hem zelf via een website gemaakt en we zijn er super blij mee!!

Hi Ladies,

hier helaas een tegenvaller, heb sinds 1,5 week last van mijn linkerbeen en het was afgelopen week ook helemaal gaan opzwellen, dus uiteindelijk op de eerste hulp beland en daar hebben ze trombose vastgesteld in mijn linker lies. Blij dat we nu weten wat het is maar niet zo blij met de diagnose trombose. Heb nu Bloedverdunner spuitjes en een ingezwachteld been tot ik een steunkous krijg (voel me een beetje een oma). Tevens ben ik nu overgedragen van de verloskundige naar de Gyn in het ziekenhuis dus dat vind ik ook wel jammer, maar goed wel beter om onder de juiste begeleiding te staan. Wat deze trombose nou precies betekend voor de rest van de zwangerschap en de bevalling is me nog niet helemaal duidelijk maar dat hoop ik deze week te horen in het ziekenhuis.

Slapen met zo'n ingetaped been gaat ook niet zo echt lekker, dus het slapen is er niet beter op geworden:)

Verder lekker bezig met het kopen van spulletjes, zo'n emmer vanish klinkt wel als een goed idee.

Gaan jullie ook een borstkolf kopen, of ga je die huren? En zo ja hebben jullie tips?

Liefs Kathelyne

Dag a.s. Mama's,

Het is weer een lange tijd geleden dat ik weer actief ben op dit forum.

Ik ben vandaag precies 32 weken zwanger..

Na de suikertest is bij mij gebleken dat ik zwangerschapssuiker heb gemiddeld mag je tot 7,8 zitten en ik zat er net ietsje boven 7,9. Sindsdien heb ik t druk gehad in t zkh met controles en uiteindelijk na twee weken dagelijks prikken waren m'n waardes gewoon erg goed en mag ik weer terug naar m'n verloskundige. Wel moet ik nog tot t einde vd m'n zwangerschap 3x in de week blijven prikken. Gelukkig groeit de kleine zoals verwacht en woensdag hebben we weer een afspraak staan, spannend!

Hoe ver zijn jullie al?

Nu merk ik dat nog maar een paar weken heb tegaan en wil deze week alle puntjes op de i zetten. Laatste belangrijke dingetjes regelen en daarna kan ik me focussen op de bevalling.

Oja, ik ben totaal 9 kilo aangekomen alleen volgens de diëtiste eet ik weinig waardoor ik nu aan t afvallen ben. Ik moet dus nu ook goed opletten dat ik voldoende voeding binnen krijg, maar voor de rest voel ik me wel goed na een paar kwaaltjes na.

Goedemorgen :)

Wat leuk dat je weer even reageert Kez Tur. Ik merk dat ik terughoudend ben met dingen neer zetten omdat ik het idee heb dat er weinig respons is.

Wat vervelend dat je zo druk bent geweest met de suiker en het ziekenhuis. Ben je opgelucht dat je gewoon bij verloskundige mag blijven??

Ik ben ondertussen ook 32 weken, en ik heb donderdag de tweede groeiecho. Ben ik weer heel benieuwd naar. Ik lees overal dat de kleine minder ruimte heeft, en dat het vast in de goede positie gaat liggen. Bij mij worden er echter nog steeds baantjes getrokken ;-)

Hebben jullie ook een voorgevoel over hoe lang het gaat duren? Of de kleine eerder komt of niet?

Groetjes

Ja, ben heel opgelucht toen ik hoorde dat alles goed ging en ik weer terug mag.

Haha ja ik voel mijn kleine ook dagelijks bewegen echt heel leuk om te zien dat hij vd ene kant naar de andere kant zwemt. Sinds de 20 weken ligt mijn kleine met z'n hoofdje beneden dus hoop dat hij ook zo blijft liggen tot de bevalling.

Ik heb geen flauw idee of een voorgevoel maar ik voel wel steeds gekriebel onder in m'n buik, waarschijnlijk is dat de hik. Ook merk ik dat m'n buik begint te zakken naar beneden als je begrijpt wat ik bedoel en last van oefenweeen en af en toe pijn in m'n stuitje.

wat leuk dat jij deze week ook de kleine weer kan zien, hoop dat alles goed verloopt.

Terug
Bovenaan