Nieuwe mama's voor derde kindje

He Janneke, het is nog al wat dat jij gesteriliseerd gaat worden i.p.v. je man.
Je hoort tenslotte vaker dat de man het doet omdat dat makkelijker is terug te draaien.
Mijn ongesteldheid is vandaag in hevigheid door gebarsten maar ik hou gewoon zondag aan.
Vanaf die dag begin ik weer 11 dagen met ovulatietesten (niet dat dat uitmaakt blehh)
Maar we houden de moed er maar in.

Hey Bobbian,

Het is een weloverwogen keuze om mij te laten steriliseren, dit word voor mij de derde keizersnede, en deze houd al een behoorlijk risico in voor mij, dus dit is zowiezo het laatste kindje wat ik mag baren, mijn man wilde ook wel gesterriliseerd worden, maar ik word dan toch geopereerd en dan gaat dat in 1 moeite door. En stel dat we uit elkaar zouden gaan, wat ik natuurlijk hoop dat dat nooit zal gebeuren, hij kan dan nog een nieuw gezin stichten, ik mag zowiezo geen kinderen meer krijgen, dus vandaar deze keuze.
Wij gaan nog niet met ovulatietesten beginnen, legt veel te veel druk voor mij erop, moeten gewoon veel klussen! whahahaha

Groetjes janneke

Nou nu snap ik je beslissing, inderdaad na 3 keer een keizersnee is het genoeg geweest.
Nee tuurlijk moet je nooit uitgaan dat het ophoudt met je man. Maar je hoort gewoon vaker dat de man het doet.
Ik ben het wel een beetje met je eens dat ovulatietesten een soort druk geven maar dat geeft de datum van eisprong ook.
Ik wilde gewoon graag weten of mijn eisprong wel rond 14 was.
Heb nu 2 maanden ovulatietesten gebruikt en mijn positieve dag (wat maar 1 dag was) was verleden maand op dag 14 en afgelopen maand op dag 13.
Maar ja het heeft dus geen nut gehad.
Omdat ik nu weer mijn dag 1 dubieus vind van mijn ongesteldheid, tenslotte maar een klein beetje en dinsdag hevig, wil ik nu weer weten wat de testen zeggen en ach ik heb ze tenslotte toch in huis maar als ze op zijn ga ik geen nieuwe kopen.

Hey Bobbian,

Dat klopt hoor, normaal zou mijn man ook degene geweest zijn die zich had laten steriliseren, maar omdat ik dan toch al op de OK lig...........
En ik heb ook ovulatietesten gebruikt, maar ik vond ze niet echt duidelijk, zal wel aan mij liggen hihihihi
En ik snap het hoor, dat je ff duidelijjkheid wil ivm je dubieuze eerste dag whahaha. En ik hoop iig dat het nooit ophoud tussen mij en mijn man, pfff moet er niet aan denken.............
Verder heb ik vandaag een ontzettende k*t dag, sorry andere woorden kan ik er niet voor gebruiken, ben vanochtend naar de begrafenis van het zoontje van mijn neef geweest , twee weken oud, verschrikkelijk!!

Groetjes Janneke

Maarre hoe gaat eigenlijk met de andere mama's?

Groetjes Janneke

nou het weekend de klusdagen gehad.
moet zeggen dat dit wel anders is.
ook omdat ik weet wanneer die eisprong bij mij is.
gisteren liep zowat krom van de pijn in me buik.
ik heb heel vast schema.elke 3 weken en 3dgn ben ik ongesteld.altijd al geweest.bleek opeens dat de ik de 10/11 dag flinke buikpijn had en idd duurde het maar 24 uur en dan is de pijn weg.
dus aangezien ik maandagavond moest werken was het afgelopen weekend de klusdagen.
normaal ga je nooit om deze manier met je man naar bed.snap wat ik bedoel.????
vind het echt knap van die meiden die al zo lang bezig zijn.als ik op deze manier alleen met sex heb met me man.
bij me 2 kinderen wist ik niet eens wanneer die eisprong was tot dat ik 1 keer onveilig heb gedaan en bleek dat ik opeens buikpijn kreeg,en ook nog eens raak bleek te zijn.toen wist ik dat pijn in me buik gevoel is de eisprong.
en dan nu het wachten.ik zei altijd alweer die 3 weken voorbij.en nu schiet het maar niet op.
dinsdag over een week 11 aug weet ik of ik de goeie timing heb genomen.
succes meiden.
gr marjan

Nou marjan, op zich fijn dat je weet wanneer je eisprong is of is geweest, bij mij is er echt niets te voelen, ik zou dus echt niet weten wanneer.
Spannend dus, op naar 11 augustus, ga nu alvast duimen voor je, wie weet helpt het.
Ik heb bij mijn andere 2 zoontjes ook geen testen gebruikt hoor maar ik wil vanwege mijn leeftijd eigelijk zo snel mogelijk zwanger worden.
Maar als het nu raak zou zijn zit er toch alweer 2 jaar tussen nr. 2 en 3

Hey meiden!

Alles goed?
Janneke, wat erg van het zoontje van je neef! Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt. Het is zo confronterend.
Je vroeg me trouwens of ik heb laten onderzoeken waarom ik zo lang niet ongesteld werd, maar dat lijkt me niet zo nodig. Als ik zwanger ben, word ik logischerwijs niet ongesteld, maar ook niet als ik borstvoeding geef. Na de eerste een half jaar zelf gevoed en twee maanden daarna alweer zwanger van de tweede. Daarna 9 maanden borstvoeding gegeven en zo'n twee maanden daarna voor het eerst weer echt ongesteld. (Vlak voor m'n tweede zwangerschap wel even iets gehad, maar dat was nauwelijks een menstruatie te noemen.) Mijn hormoonhuishouding heeft blijkbaar veel tijd nodig om weer 'normaal' te worden. Ooit in een grijs verleden de pil gebruikt en toen ik stopte duurde het een jaar! Het hoort kennelijk bij mij.

Wauw Marjan, wat ben jij regelmatig! Maar ik kan me voorstellen dat je normaal gesproken telkens denkt, zijn die drie weken alweer voorbij? Ik zal voor je duimen dat het gauw 11 augustus wordt en dat het raak mag zijn!

Bobbian, ik zou als ik jou was inderdaad die hele lichte eerste dag gewoon meetellen hoor. Ik werd dit keer 's avonds ongesteld en tel die dag gewoon als eerste dag. Het moet een keer beginnen nietwaar, en bij mij start het ook rustig en barst het daarna los... Op naar de volgende eisprong....

Ik voel hem trouwens ook niet... Ik heb nu een paar maal digitale ovulatietesten gebruikt. Heel duidelijk, maar wel heel erg duur. Meestal kan ik het ook wel een beetje inschatten aan de hand van mijn afscheiding, maar dan ben ik weer aan het miepen natuurlijk en dan ga ik toch maar weer testen... hahaha.

Groetjes,
Tess

Terug
Bovenaan