Nieuwe PCOS'ers

Gebruiker89

Ik heb ook een account op VIVA maar zal eens kijken dan ik zit er eigenlijk nooit..Vandaag heb ik een goed gesprek gehad met de telefoniste van de afdeling IVF. Ze had alle begrip dat ik niet meer bij die arts wilde die me steeds zo onzeker maakt, dus dat is geregeld! Meteen heeft ze een recept gemaakt voor utrogestan bolletjes en dan gewoon de normale dosering (2 bolletjes 3x per dag) i.p.v. haar 'verzonnen' dosering...

Dat geeft de mens weer moed! Ik slik ni sinds afgelopen dinsdag 150 mg Clomid, ik krijg volgende week donderdag om 10.30 mijn eerste folikelmeting...CD 12 zit ik dan en afgelopen keer op CD 15 al 1 eitje van 17 mm dus ik hoop nu op 2 eitjes :)

Welkom dames, maar wel jammer dat jullie PCOS hebben! Houdt moed het is bij mij al 2x gelukt waarvan 1 xtje zelfs een spontane zwangerschap :)

Mijn ervaringen met clomid zijn op zich best goed (betreft de werking ervan) maar met Gonal-f ook nooit gezeuer gehad tot afgelopen keer, waardoor ik dus nu terug gegaan ben naar clomid. Wonder boven wonder werkt dit nu zo ontzettend goed dat ik heel vroeg een eitje heb en voor het eerst ál op CD 17 een inseminatie gehad heb echt bizar vroeg voor mij...

Succes weer allemaal!



Groetjes, Annemarie

 
Hoi allemaal,

Wat een onzekerheid kan PCOS geven, ik herken mij daar ook heel erg in. Ik was al een tijdje gestopt met de pil, maar werd niet zwanger. Naar de dokter geweest en die heeft me doorgestuurd. Meteen werd duidelijk hoe het kwam, PSOC.. Ik ben naar een diëtiste geweest om mij te laten informeren over de mogelijkheden. Hier heb ik echt veel aan gehad. Ook gelijk in het ziekenhuis het traject ingegaan met echo's en clomid. Dit sloeg meteen aan! De eerste maand had ik teveel eitjes (4) waardoor ik de poging voorbij moest laten gaan. Van één pilletje naar een half pilletje gegaan en nu twee pogingen verder ben ik 8 weken zwanger.

Ik hoop dat jullie ook allemaal goed nieuws krijgen binnenkort!
 
Annemarie kijk maar eens daar! Ik zit in het ovulatie inductie topic je herkent me vast wel in de tabel tussen de dames. ;)

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de ivf afdeling. Ga je uiteindelijk over op ivf als dit niet lukt?

Succes voor de dames die met de eerste behandelingen starten
 
LRE87: Fijn dat je nu kan starten met Clomid. Is dit de eerste keer of heb je het eerder gebruikt? Hopelijk doet t z'n werk ;)



Lisa: Welkom! Ook ik ben heel onzeker. Helaas weet je gewoon niet hoe het allemaal gaat lopen. Maar zelf probeer ik positief te blijven (al lukt dat zeker niet altijd).. ze kunnen tegenwoordig zoveel en er zijn verschillende methodes om je een handje te helpen. Geef niet op! Ik heb zelf ook clomid gebruikt, ik ben er niet positief over, maar bij iedereen is het anders. Ga je ermee starten? Succes!

Annemarie: Dat voelt vast goed dat je van die gyneacoloog af bent. Hopelijk heb je bij de nieuwe wel een goed gevoel. Hopelijk groeien je eitjes goed!

Taureau: Gefeliciteerd! Wat fijn dat het jullie gelukt is.

 
Ik zit trouwens zelf nog te wachten op mijn menstruatie zodat ik opnieuw kan beginnen met menopur.

Heb al testen gedaan en deze ronde helaas niet zwanger.

Hopelijk kan ik zsm starten met de 5e ronde.
 
Ja dit is de eerste keer dat ik Clomid gebruik, ik ben heel benieuwd of het iets doet. Ik heb er in ieder geval wel opvliegers van haha :)

Ik ben nog niet helemaal thuis in alle methodes die er zijn en wat alles precies is. wat is menopur? En is je menstruatie inmiddels begonnen? Ik hoop het voor je!

 
Eerlijk gezegd weet ik het verschil ook niet precies. Clomid en Menopur zijn beiden folikel stimulerende middelen.

Clomid zijn pillen en Menopur zijn spuiten die je zelf moet zetten. Het verschil voel ik vooral zelf wat betreft bijwerkingen. Maar bij iedereen is dit anders.

Hoeveelste dag Clomid zit je nu en heb je tussendoor ook folikelecho's?

Mijn menstruatie is inderdaad begonnen en mag vanavond weer beginnen met spuitendag (dag 3) op dag 14 heb ik de eerste folikel meting weer.
 
Hallo Dames....



Ik heb bijna al jullie berichten gelezen...ik wilde even zeggen dat ik ook de diagnose heb gekregen....maar hou hoop....voordat ik verder onder behandeling moest werd ik zwanger...



Het is natuurlijk dubbel om te lezen, maar ik ken het gevoel van iedereen om je heen die zwanger wordt etc...



maar het kan echt!!!!



lieve groetjes Kirsten
 
Terug
Bovenaan