Nieuwe PCOS'ers

Spannend, hopelijk doet het deze ronde wel zijn werk Kel90! Doet het spuiten ook zeer? En welk verschil in bijwerkingen merk jij? Sloeg Clomid niet aan bij jou of had je te veel bijwerkingen?

Ik heb clomid gebruikt van de 3e t/m de 7e dag van mijn cyclus. Nu zit ik op dag 11 en heb morgen de eerste echo. Dan krijgen we ook uitslag van mijn bloedonderzoek en het zaadonderzoek van mijn vriend. Ik vind het heel spannend, hoop zo dat het allemaal goed is en dat er een eitje groeit!!



Kijk Kirsten, jouw verhaal biedt hoop! ben je inmiddels al lang zwanger of al bevallen?
 
Verschil clomid en injectie: injecties zijn hormonen en clomid is geen hormoon. Injecties bevat fsh hormoon voor eirijping. Bij clomid word er een seintje naar je hersens gestuurd om zelf fsh aan te gaan maken waardoor het niet bij iedereen werkt omdat je lichaam nog teveel zelf moet doen. Zo hebben ze ons het ong uitgelegd.   Grotendeels vd vrouwen heeft bij injecties weinig tot geen bijwerkingen in vergelijking tot clomid.
 
Hallo dames

Gisteren dag 12 eerste fm gehad ik heb nu clomid 150 mg en er was 1 eitje rond de 10 mm dus zondag terug...

Hopelijk groeit deze door en kunnen we weer snel overgaan op iui :)

Het verhaal van Kirsten is mooi en het kan ook zeker mijn zusje heeft ook pcos en ook zij is 2x spontaan zwanger geworden voor ze zou starten.

Zeker positief blijven anders hou je het traject niet vol

Liefs xxx
 
Ha allemaal,

Ik ben inmiddels bij de gyn geweest. Met mijn voorgeschiedenis (familie) en onregelmatige menstruatie was pcos de verwachting. De echo bevestigde dat beeld (ietsje meer dan 12 eitjes in een van de eierstokken, viel wel mee dus).  Kheb een week duphaston geslikt zodat er bloed geprikt kan worden op de derde cyclusdag. Maar ik heb nog nooit zo heftig gemenstrueerd als nu :eek: herkennen jullie dit? Het is echt een drama. Ik moet zelfs snachts de wekker zetten tegen doorlekken.



21sept terug voor de uitslagen en dan starten we met clomid. Dus het loopt zo snel als ik hoopte!
 
Hoi Maria,

Ja dat herken ik van de duphaston. Ik ben dan ook altijd gruwelijk ongesteld. Vandaag weer follikel tracing gehad maar ze kon amper mijn rechtereierstok goed in beeld brengen en ze is er na 10 minuten roeren met die staaf maar vanuit gegaan dat alles nog klein was.

Ik betwijfel of ze alles goed gezien heeft en ik ga dan ook hopen dat er dinsdag wel iets te zien is anders baal ik flink! Want dan doet de Clomid stukken minder goed zijn werk dan dat ik had gehoopt...

Dat wachten ik word er moe van..

Maar welkom Maria en jammer dat je pcos hebt maar ja ik geloof dat ik  amper mensen ken die het niet hebben :)

Groetjes

 
He wat jammer Annemarie, terwijl die van 10 mm toch te zien was afgelopen vrijdag? Snap dat je dan behoorlijk baalt. Heb je ook last van bijwerkingen?

Hier wordt het spannend. Ik had vrijdag ook op dag 12 FM en had twee grotere eitjes. Rechts een eitje van 13.5 en links een eitje van 14.5. Vanmorgen weer heen. Rechts was niet meer gegroeid, dus komt niet tot een eisprong. Links was vandaag 19.9mm Verwachting is dus dat ie komende dagen ergens springt. Donderdag moet ik weer heen om te kijken of hij is gesprongen en dan ook bloedonderzoek laten doen om dit zeker te weten. Spannend hoor. Moer mezelf wel steeds voorhouden dat de kans dan nog klein is dat ie bevrucht wordt maar goed.

Hebben jullie ervaring met eitjes die wel groeien maar niet springen? Dit kan namelijk ook nog gebeuren had mijn gyn t over...

Succes allen!

 
Hoihoi! Helemaal nieuw hier! :) Even mijn geschiedenis haha:

Na 8 jaar bij een gyn. lopen, in diverse ziekenhuizen, zonder enig resultaat en diagnose van mijn zeeeeeer onregelmatige menstruatie, de stap genomen om naar het buitenland (België, UZA) te gaan. Sinds februari hebben we een actieve kinderwens. En in juni werden we voor het eerst geholpen in het UZA. Wat een enorm fijn ZH! Voor het eerst voelde ik me serieus genomen! We moesten in NL 4 weken lang bloedprikken op allerlei hormonen. Afgelopen week moesten we terugkomen en na het zien van de uitslagen en een inwendige echo werd er uiteindelijk PCOS geconstateerd. Dit heb ik overigens al jaren geroepen in NL, maar ze zeiden steeds dat dat het niet was!!

Aangezien mijn zus ook PCOS heeft en 7 jaar bezig is geweest om kindjes te krijgen, heeft de gyn. besloten om direct te beginnen met behandelingen. Nu moest ik 5 dagen 2x per dag Duphaston slikken, om mijn menstruatie op te wekken. Ik zit nu op dag 5 en vanavond mijn laatste pil. Als ik menstrueer, moet ik op dag 2 het ZH bellen, zodat ik op dag 3 kan beginnen met Clomid 50 mg. Al met al heel spannend!
 
Terug
Bovenaan