Nieuwe PCOS'ers

Hoi hoi

Jawel nog actief!! Maar vergeet soms te kijken..

Morgen word ik gebeld of er toevallig al een eisprong geweest is...als dat zo is zou ik nu ook wel eens een soort van spontaan zwanger kunnen zijn...hartstikke fijn natuurlijk maar ik ga nergens van uit.

Ik ben nu aan het nadenken of ik meteen doorga voor ivf of nog zo met iui blijf proberen, heb echt nog angst voor ivf...

Monstertje echt je word er toch moe van he in NL  met dat afwachtende gedoe! Goed van je dat je in België bent nu zit er soms ook over na te denken dat te gaan doen! Dat gepruts hier slaat nergens op...

Succes!!
 
Hi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb in januari 2013 een koperspiraal laten plaatsen. Het eerste jaar had ik elke dag bloed verlies.. Om gek van te worden. Na ongeveer een jaar was dat voorbij, en werd ik (bijna) niet meer ongesteld. Ik dacht: zo relaxt! Niet nadenkend dat dit helemaal geen goed teken is..

Met toeval ben ik vorige jaar bij de gynaecoloog terecht gekomen, omdat ik aanhoudende buikpijn had aan de rechterkant van mijn buik en nog steeds amper menstrueerde (5 of 6x per jaar). Toen bleek dat ik een flinke cyste had op mijn linker eierstok. Ik ben toen in het de medische molen terecht gekomen en sinds september 2015 weet ik dat ik PCOS heb. Wij hadden vorig jaar nog geen kinderwens (vanwege mijn studie), dus de gynaecoloog kon niet veel voor mij doen (behalve een pil geven om regelmatig te menstrueren). Als ik zwanger wilde worden, dan kon ik terug komen.

Ik kon mij niet indenken dat ik zelf helemaal niets kon doen om mijn cyclus op een natuurlijke manier te reguleren. Ik mij toen gaan verdiepen in PCOS en ben bij een diëtist terecht gekomen. Ik wilde voordat wij wél toe waren aan een kindje, proberen zelf iets te doen aan mijn cyclus. Ik ben in september 2015 gestart met een dieet zonder snelle koolhydraten en geraffineerde suikers, maar met veel gezonde vetten, eiwitten en vers gebroken lijnzaad. Daarbij multipil en ben ik toen ook begonnen met sporten: 4x in de week een kettlebell training en op de overige dagen flink doorwandelen/fietsen.

In oktober 2015 kwam mijn eerste menstruatie (ik dacht: toeval!), maar ook in november werd ik weer ongesteld ! En dat heeft zich doorgezet. Ik menstrueer sinds oktober 2015 elke maand keurig. Het is nog wel onregelmatig (laatste maanden: 35-34-27-29-40-46-33-21-30 dagen). Hiervoor menstrueerde ik zeer zelden: 5 of 6x per jaar.

Afgelopen woensdag zijn wij terug gekomen bij de gynaecoloog om een echo te maken en mijn spiraal te laten verwijderen, want wij zijn inmiddels klaar voor een kleintje! Op de echo was te zien dat mijn baarmoederslijmvlies mooi dun was (6 t/m 11 augustus mijn menstruatie gehad.), maar mijn eierstokken paste nog steeds in dat PCOS plaatje. Echter is mijn bloed normaal, ik heb geen acne en overgewicht. Alleen lichte overbeharing (heel vervelend), die wat onregelmatige cyclus en iets te veel blaasjes op mijn eierstokken.

Wij hebben besloten om het eerste half jaar zelf te proberen. Best wel spannend! Mocht dit niet lukken dan starten wij ook met clomid.

Misschien voor de mensen die het interessant vinden wat ik nou eet op een dag?
Ochtend: flinke bak magere kwark met een appel, kaneel en twee eetlepels zelf gemalen lijnzaad
Lunch: twee speltboterhammen met veel eiwitten (kipfilet, ei, vis)
Avond: één opscheplepel zilvervliesrijst/meergranen pasta met veel groenten en 150g kipfilet
Tussendoortjes: fruit (max. 2 stuks per dag), gekookt ei, 30 gram noten, groenten (mag onbeperkt)

Liefs,
Denise
 
Haha, gelukkig! Er zijn weinig echt actieve forums volgens mij ;)

Oh, spannend zeg!! Wanneer kun je testen? Ik duim met je mee! Misschien kunnen andere meiden hun ervaringen vertellen met IVF? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht zou dat je kunnen helpen! Heel veel succes!!

Ben blij dat ik in België zit nu. Veeeeel fijner. Nu hopen dat de clomid aanslaat. Hebben jullie bijwerkingen van Clomid? Ik heb heeeeeel erge buikkrampen. Hoort dat? Of heb ik dan een eisprong? Ik moet dinsdag weer terug.
 
@LRE87 Hoe is het bij jou verder gegaan? Je had al snel (in vergelijking met mij) mooie grotere follikels. Ben wel benieuwd of je een eisprong gehad hebt. Weet je dat al?

@onsmonstertje Welkom! Fijn dat je zo een goed gevoel hebt bij het ziekenhuis. Hopelijk heeft t snel het resultaat wat je wilt. Hoe ging het vandaag?

@annemarie Heb jij een eisprong gehad? Weet je al of je doorgaat met IVF of bij IUI blijft? Mag je dat zelf kiezen?

Ik ben ook niet mega actief op het forum. Wil mezelf er ook niet te veel op focussen. Dat gaat alleen wel lastiger zodra je de eisprong nadert en het moet gaan gebeuren. Morgenochtend zit ik op dag 19 en mag ik pregnyl spuiten. Afgelopen maandag had ik 1 folikel van 16 en was mijn baarmoederslijmvlies 6.

Ik vind t allemaal wel een gedoe hoor om uit te rekenen wanneer je het nou moet doen. wat is het beste? Elke dag, om de dag en op welke dagen gok je? Hoe pakken jullie dit aan? Daarnaast vind ik dat je behoorlijk moet presteren onder druk wat het allemaal best moeilijk maakt.

Als het goed is heb ik donderdagavond rond 9 uur mijn eisprong. Daarna beginnen de hele lange 2 wachtweken weer..



Succes iedereen!
 
Ik praat hier graag met jullie over! Sinds een paar maanden is er bij mij ook pcos vastgesteld. Mijn menstruatie bleef uit, heb toen provera moeten slikken en daarna 50 mg clomid. Dit sloeg niet echt aan, er gebeurde wel iets maar heel langzaam. Vervolgens toch maar op vakantie geweest, volgens de arts moesten we het maar even laten rusten en na de vakantie weer langs komen. Want wellicht dat ik dan toch op vakantie zal menstrueren. Op vakantie kwam mijn menstruatie ook niet. Twee dagen voor we weer zouden vertrekken naar NL had ik een zeurende buikkramp, spontaan een ovulatietest gedaan en die gaf positief aan. Die dag en de dag erop hebben we geklutst. Zodra ik terug was ben ik meteen naar het ziekenhuis geweest. Ik moest bloed prikken, en daaruit kwam uit dat er toch het eea niet goed is gegaan. Heb toen een nieuwe dosis provera gekregen, en nu ipv 50 mg naar 100 mg clomid. Oke prima ingenomen beide.

Nu was het afgelopen vrijdag 26/08 mijn 10e cyslusdag. Ben toen naar het ziekenhuis geweest. Daar was aan de linkerkant een follikel van 10.3 mm te zien. Vandaag 31/08 moest ik wederom langsgaan, maar toen was de follikel op hetzelfde gebleven.

Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik was al zo blij dat er nu eindelijk wel wat gebeurde, de vorige keer was op dag 10 mijn follikel nog maar 3 mm. Maar nu ik dit vandaag heb gezien heb ik het idee dat het deze maand weer niet gaat lukken. Moet nu weer volgende week maandag 05/09 langsgaan. Kan het dan zo zijn dat het opeens wel heel veel gegroeid is?
 
Geef de moed nog niet op saar! Er kan nog van alles gebeuren. Op dag 10 is er bij mij nog 'niks' te zien. Alles onder de 10 vinden ze bij mijn ziekenhuis nog niks en noteren ze niet.

Op dag 14 had ik deze cyclus pas 1 folikel van 11. 3 dagen later was deze gegroeid tot 16. Ik heb er vaak maar 1 en ook vaak aan dezelfde kant. Het heeft ook wel eens veeel langer geduurd voordat er iets te zien was. Elke keer kan weer anders zijn.

ik gebruik nu trouwens menopur maar heb hiervoor ook clomid gebruikt.

succes!
 
@Kel90 Bedankt voor je reactie! Je hebt gelijk, ik moet de moed niet opgeven. Wauuwww in drie dagen is het bij jou zo snel gegroeid! Dit geeft mij hoop voor aanstaande maandag. Owhh oke, wat is het verschil met menopur?

Dankje! Jij ook succes, op naar een positieve test.
 
Beetje stilletje hier, maar zal toch maar even vertellen hoe en wat nu. Zo schrijf ik het ook een beetje van mij af, aangezien je het er met haast niemand echt over kan hebben. Afgelopen maandag heb ik nogmaals de inwendig echo gehad. Helaas was de follikel wederom 10 mm. Niks gegroeid dus :( . Nu is afgesproken dat ik morgenochtend weer langs dien te gaan. Mocht het dan nog steeds niet gegroeid zijn, dan zullen we weer mijn menstruatie opwekken, en vervolgens meer clomid moeten gaan slikken. Zal dan 150 mg moeten slikken. Ik hoop zo ontzettend erg dat er de afgelopen dagen toch iets is gebeurt en dat ik morgen een mooi groeiende follikel kan zien.

Ik hou jullie verder op hoogte.
 
Terug
Bovenaan