Nieuwe PCOS'ers

@saar

Wat balen! Hopelijk is er morgen beter nieuws. Mocht het niet zo zijn.. Hopelijk heb je de volgende ronde meer geluk. Laat het even weten.

Ik heb in de tussentijd wel gekeken hier alleen heb zelf geen nieuws. Zaterdag is voor mij 10 dagen na pregnyl, dan zou het hcg waarde daarvan uit mijn bloed moeten zijn. Om dat zeker te weten, doe ik dan een testje. Wie deed dat nog meer?

Volgende week donderdag mag ik pas officieel testen. Ik vind deze 2 'wachtweken' altijd zo ontzettend lang duren.



Zijn er hier meiden die ook menopur en pregnyl gebruikt hebben? Na hoeveel pogingen zijn jullie overgestapt op een andere methode en wat was dat dan?
 
Hoi Kel,

Ben vanochtend langs geweest in het ziekenhuis. In de rechter eierstok was niet veel te zien, alleen wat mini follikels. Toen werd er naar de linker eierstok gekeken. Dat zag er een beetje verward uit, een lange follikel was er te zien, niet meer rond alsof het uitgelopen was ofzo. Baarmoederslijmvlies was heel mooi dik. Op dat moment zei de arts niet veel maar hamerde ze er toch op van doe toch maar een bloedtest, want heb het idee dat de follikel wel is gesprongen, en dat wij deze dus gemist hadden. Kreeg wel alvast provera mee en climid 150 mg, voor het geval ik toch nog ongesteld ga worden. Nou met de bloedtest formulier ging ik maar bloed prikken, had zo een idee van nou het zal toch niet echt positief zijn, omdat de voorgaande dagen iedere keer een follikel van 10 mm was te zien, die maar niet verder wilde groeien.

Nu belde ze mij een uur geleden op met het nieuws dat het wel goed is gesprongen! Helemaal verrast met dit nieuws! Alleen nu hopen dat mijn man en ik wel op de juiste momenten hebben geklutst, maar dat er nu iets gebeurd is al heel mooi. Uiteraard hoop ik dat ik over twee weken een positieve zwangerschaptest in handen heb. Maar mocht dit niet zo zijn dan ben ik al heel blij dat het vanzelf is gesprongen zonder het gebruik van provera.

Ik hou jullie verder op de hoogte!

Wachtweken zijn inderdaad heel vervellend! Ik hoop dat het snel voor ons voorbij vliegt.
 
He allemaal,

Bij mij is pcos (nog) niet officieel vastgesteld. In 2015 gestopt met anticonceptie, daarna kwam cyclus op gang  (42 dagen), vanaf maart zijn wij aan het proberen. In maart werd ik ook niet meer ongesteld, wij dachten wauw! Maar nee, daarna werd ik niet meer ongesteld. In juni ben ik bij de dokter geweest, had verwacht dat ze zou zeggen dit hoort erbij. Helaas sprak zij het vermoeden van pcos uit. Omdat dit mij erg overviel afgesproken dat mocht het niet op gang komen ik in december terug kom. Eind juni toch weer ongesteld, geen ei sprong waargenomen. Deze maand het idee dat ik wel een eisprong heb gevoeld en nu ook niet ongesteld. Test was negatief, krijg het ik ben zwanger idee niet uit mn hoofd wat erg frustrerend is. Je wordt hier zo onzeker van. Hebben jullie meteen laten onderzoeken of het pcos was en hoe gaat dit in zijn werk?

Groetjes
 
@Femfem; Na dat er bij mij eind mei pcos is vastgesteld heb ik eigenlijk al vrij snel medicijnen(provera) gekregen om mijn menstruatie op te wekken, en ook meteen clomid 50 mg. In bovenstaand reacties van mij lees je hoe het eea tot nu toe is gelopen. Ben vandaag dus in het ziekenhuis langs geweest en daar bleek dat ik wel mijn eiersprong heb gehad. Nu dus twee weken afwachten voor het doen van een test of dat ik toch ongesteld word. Heb nu trouwens een verhoging van clomid gekregen, 100 mg. Het lijkt erop dat het zijn werk heeft gedaan, maar dat weten we over twee weken. Spannend dus!

Heel veel succes met alles. Ik vind het trouwens wel een beetje apart dat je tot december moet wachten. Waarom wordt je niet nu al naar het ziekenhuis doorgestuurd? Mijn huisarts was eigenlijk wel heel makkelijk met het doorsturen. In maart bij haar geweest, en na alle onderzoeken etc. had ik begin juni dus mijn behandelingen al.

 
Wat een goed nieuws saar! Heeft ie toch echt een groeispurt gemaakt.

<span style="line-height: 1.5;">@femfem ik ben februari 2015 met de pil gestopt. In augustus nog niet ongesteld dus afspraak bij de huisarts gemaakt. Ik wist ondertussen al dat ze voor een half jaar niks doen. Dus heb een half jaar afgewacht. Mijn huisarts heeft mij direct doorverwezen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis waar ik vrij snel terecht kon. Voor de eerste afspraak moest ik (en mijn partner) een vragenlijst invullen. Die hebben we besproken en er is gelijk een inwendige echo gemaakt. Toen werd mijn vermoeden bevestigd. Toen is mijn menstruatie opgewekt en ben ik met Clomid begonnen. Ondertussen heb ik Clomid in alle varianten gehad en zit ik aan de Menopur en Pregnyl injecties. </span>

Ik zou echt een doorverwijzen eisen. Hoe sneller je erbij bent.. hoe sneller er actie ondernomen kan worden!
 
Hoi allemaal,

Ook bij mij is PCOS vast gesteld, na een relatief korte periode ben ik al doorgestuurd naar het ziekenhuis.

In februari 2016 zijn mijn vriend en ik (naja, ik) gestopt met de pil. Na 2 lange cyclussen wel iedere keer ongesteld, maar niet regelmatig. Daarnaast zit ik nu in een cyclus van meer dan 70 dagen.

Lang verhaal kort. Ik ben naar de huisarts gegaan omdat ik vaak moe ben, buikpijn en niet lekker in mijn vel zat na het stoppen met de pil. "Ontpillen" dacht ik, maar de HA dacht aan een afwijking van de schildklier. Onderzoek gehad, maar schildklier was helemaal goed.

Na dat onderzoek is er besloten om het traject in te gaan en hen ik diezelfde week nog een echo gehad, hier kwamen 12 cystes uit.

3 oktober heb ik mijn eerste afspraak in het ziekenhuis van Breda, wellicht iemand hier ervaringen mee?

Ik vind het best moeilijk, mijn lijf heeft mij al best vaak in de steek gelaten en doet dat nu weer.



Ontzettend fijn om hier ook positieve verhalen te kunnen lezen en dat dames zwanger mogen worden, gefeliciteerd!

Daarnaast ook de minder positieve verhalen, ontzettend veel respect voor jullie! Lijkt mij allemaal ontzettend heftig en ook ontzettend zwaar.
 
@Vera ja ik heb ook even in Breda gezeten, maar ging toen verhuizen en zij zeuren over mijn gewicht dat doen ze in Eindhoven niet gelukkig.

De keuze heb ik gemaakt en we gaan tot december door met iui en dan toch echt over op IVF...

Ik slik nu duphaston om ongesteld te worden vandaag dag 5 ben erg gemotiveerd en wil gewoon een ei 3 maanden lang en het liefst gewoon zwanger voordat ik ivf ga doen...Ik zit ook erg te twijfelen om naar België te gaan ze durven daar gewoon meer en zijn daar verder als hier.

Ik heb het enorm druk dus ik vergeet hier te schrijven sorry ga nu gauw opschieten want ik heb een gebroken dienst vandaag :-(
 
@Annemarie34 wat een spannende tijd. Ik hoop voor je dat "de boel" goed op gang komt.



Ik ben de afgelopen maanden (sinds ik gestopt ben met de pil) ook wat kilo's aangekomen en heb onwijs veel moeite om ze er af te krijgen. Ik hoop dat ze in het ziekenhuis er geen probleem van maken..
 
Terug
Bovenaan