Nieuwe PCOS'ers

Hallo Kell90,

Sorry voor mijn late reactie, maar hier toch nog even een verhaal om jullie een hart onder de riem te steken.

Bij mijn eerste keer Clomid een eisprong op dag 17 en dat resulteerde in vorige week een positieve test in handen. Had het totaal niet verwacht want had echt het gevoel ongesteld te worden. Nu dus ongeveer 5 weekjes zwanger. Doodeng, maar natuurlijk heel mooi.

Het kan dus wel degelijk en geef de moed niet op!



 
Wat een mooi nieuws LRE!! Gefeliciteerd!  Ik zou het ook vreselijk eng vinden :)



Wij zijn in april gestopt met anticonceptiemiddelen. Ik wist vooraf al dat het een zkh traject zou worden. Was al wel langer met de pil gestopt en kon dus aantonen dat er geen cyclus is.



Volgende week uitslag van bloedonderzoek en daarna starten met clomid. Ben zéér benieuwd. Wij gaan er vanuit dat het 2 a 3 jaar duurt. (En dan een tweeling - zeggen we steeds ;-) ) ik las laatst over negatief vrij advies. Heeft één van jullie daar ervaring mee? En heb je nagedacht wat je zou doen als er drie eitjes groeien? Ik heb zoiets van: laat maar komen. Jullie?
 
Gefeliciteerd LRE87

Wat fijn zeg dat het zo snel gekunt is!

@saar oe gelukkig toch een ei gehad ben ik niet de enige waar ze hem regelmatig missen...

Ik hoop dat ik jij een positieve test mag hebben :)

Geen ervaring met menopur maar dat schijnt hetzelfde te zijn als gonal-f en provera ken ik ook niet...

Ik wacht nog steeds op mijn menstruatie maar dat zal niet lang meer duren aan mijn lichaam te voelen!

@vera die kilootjes erbij heb ik ook door de hormonen echt irritant en niet eraf te krijgen.  Laat het los want dat geeft misschien onnodig stress :)

Ben veel te vroeg wakker ga nog even proberen te slapen aangezien ik straks een bruiloft heb van een vriendin van me :)

Groetjes
 
Hoi dames,

Ik heb ook te horen gekregen dat ik pcos heb. Ik ben nu begonnen met provera om een menstruatie op te wekken. Daarna starten met clomid. Dit wordt dus onze eerste medische ronde.

Ondanks dat we nu weten wat er aan de hand is en dat er (met een ziekenhuis traject) dus hoop is, heb ik het er toch even best moeilijk mee.. Er verandert ineens een hoop. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Het lijkt me fijn om met jullie mee te kunnen praten!

Groetjes
 
Gefeliciteerd LRE! Wat geweldig!! Kan me voorstellen dat dit ook weer eng en spannend is.

Ik heb even een stukje geciteerd uit een eerder bericht van jou hieronder. Kan je mij vertellen hoe ze dat hij jou gecontroleerd hebben? Doen ze dan meer dan bloed prikken?

<span style="color: #000000; font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #f6f6f4;">'Donderdag moet ik weer heen om te kijken of hij is gesprongen en dan ook bloedonderzoek laten doen om dit zeker te weten.'</span>



Welkom Anna! Ik vond het persoonlijk ook wel moeilijk en zwaar aan het begin. Maar vind t ook fijn dat er actie was ondernomen. Ga ervoor.. er is maar 1 doel!



Helaas heb ik een negatieve test gehad en wacht nu mijn menstruatie af. Had eigenlijk donderdag al moeten zijn. Kan het dan zo zijn dat mijn gynaecologen de groei en eisprong verkeerd inschatten?
 
hallo, ik heb 2 jaar geprobeerd om zwanger te raken .

na vele ziekenhuis bezoeken zijn ze erachter gekomen dat ik pcos heb maar ik moest nog minimaal een jaar proberen door te gaan voordat ze me zouden aanmerken tot een behandeling

ik moet gelukkig zeggen dat ik nu na 2,5 jaar    4 maanden zwanger ben .



ik hoop dat je net z'n geluk mag hebben als ik
 
Gefeliciteerd Desiree! Wat fijn dat het gelukt is!

Kel90, we gaan er ook zeker voor :) ik moet het voor mezelf nog een plek gaan geven denk ik.

Hoe gaat het verder bij iedereen hier?

Ik ben nu op de helft van de provera kuur. Wat ik vooral moeilijk vind is geconfronteerd worden met zwangerschappen bij anderen en opmerkingen uit de omgeving (die niet weten wat er bij ons speelt). Mensen staan er niet bij stil dat het niet altijd even makkelijk gaat. Maar dat zullen de meeste wel herkennen.. ;)
 
Bedankt allen!

Kell90: Ja bloedonderzoek en een echo. Op de echo zag hij heel duidelijk waar het ei gezeten had en dat was nu een beetje een 'rommeltje'. Waar de eerder een mooie ronde zwarte cirkel zag, was het nu niet meer mooi rond en een beetje grijs/zwart door elkaar. Daarop zei de gyn dat hij gesproken was en waarschijnlijk net de dag ervoor.

Succes allemaal!!
 
Terug
Bovenaan