Nieuwe PCOS'ers

@Lre87 & @Desiree Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!



Hier afgelopen vrijdag helaas toch ongesteld geworden. Aan de ene kant goed dat ik nu eindelijk weer zelf ongesteld ben geworden, zonder het moeten slikken van provera. Aan de andere kant uiteraard heel erg jammer! Ben nu vanaf gisteren weer begonnen met het slikken van clomid 100mg. Volgens de arts was het nu niet nodig om nu al 150 mg te slikken, gezien ik met de 100mg wel een eisprong heb gehad. Alleen hebben wij deze dus op de een of ander manier gemist. Want op de echo's zagen ze iedere keer dat het niet verder groeide dan 10mm.

Deze maand maar ook weer ovulatietesten gaan gebruiken. Stel dat het weer spontaan gaat springen dan zie ik het tenminste daaraan. Kortom nieuwe kans nieuwe ronde, ondertussen ronde 3. Maar we blijven geduld hebben.
 
Thanks LRE voor je reactie. Dan ga ik dat volgende keer ook maar eens eisen. Volgens mij schatten ze het bij mij gewoon elke keer verkeerd in. Heb er geen goed gevoel bij.

Morgen is voor mij dag 3, dus kan ik weer beginnen met spuiten. Nu wachten tot ongeveer dag 14 voor de eerste echo..

@anna, het confronterende wat jij zegt is hier ook aanwezig. Wij hebben het dan ook tegen de beste naaste vrienden verteld om vervelende situaties te voorkomen. Ouders weten dan weer van niks omdat we graag willen dat het een verrassing blijft, mocht het lukken.

Vandaag weer een berichtje van een vriendin dat ze zwanger is. Ben wel oprecht blij maar ook weer boos waarom het bij mij niet lukt. Verder krijg ik ook vaak vragen op m'n werk wanneer de kinderen nu komen.. Dan lach ik het altijd maar een beetje stom weg.

Hoe gaan jullie hiermee om?
 
@Kel90 Ik snap je volledig. Wanneer ik van een ander hoor dat ze zwanger is denk ik wauuwwww wat leuk! Maar tegelijk voel je ook een beetje verdriet. Laatst hoorde ik bijv. dat er iemand alweer zwanger is, terwijl ze 4 maanden terug nog van een kindje is bevallen. Uiteraard heel blij voor der, maar tjah die gevoel van en ik dan.. Je voelt op dat soort momenten raar omdat je zelf ook graag iets van jullie wil. En het lijkt net alsof ik nu overal kinderwagens zie, overal baby's.. Mocht komt dit omdat wij er nu ook zo mee bezig zijn. Ik hoop echt onwijs erg dat het deze maand gaat lukken. Wordt er soms gewoon moe van, en merk dat ik om niks heel vaak een huilbui heb en dan stom ga zitten doen tegen mijn man.

Blijft lastig allemaal!

Wij hebben het trouwens ook niet aan iedereen verteld. Mijn ouders, zusjes & een 3 collega's op werk weten het(directrice/leidinggevende/en collega met wie ik direct werk). Had eerst niks aan ze verteld, maar gezien de ziekenhuisafspraken etc.. was het wel handig om het toch ook op werk te vertellen.

De ouders/zusje van mijn man zijn hier niet van op de hoogte. Ik merk dat mijn moeder er zelf heel erg mee zit, en wil dus niet dat mijn schoonmoeder dat ook zal doen. Daarnaast wil ik het gewoon als verrassing houden mocht het zwanger worden lukken.



 
Kell90 doen ze bij jou geen echo om te kijken of hij gesprongen is dan?

Ik moest op dag 12, 15 en 18 een echo en bij die op dag 18 kon hij zien ( en zelfs ik zag dat het er heel anders uit zag dan een mooi ei) dat het ei gesprongen is. Dit kunnen ze dus gewoon bijhouden! eis maar dat je om de dag wil komen tot dat hij gesprongen is rond je vruchtbare periode... Het stelde mij al erg gerust om zo zeker te weten dat er een eisprong was geweest.



Succes hoop zo dat het voor jullie allemaal snel raak is!!
Ik duim voor jullie!
 
Hi LRE,

Nee.. bij mij geen vast ritme. eigenlijk moet ik op dag 10 altijd voor de eerste meting komen. Maar als ik bel voor de eerste folikelmeting zeg ik altijd dat ik een afspraak wil maken voor rond dag 13 a 14. Eerder is er al die keren nog nooit iets gezien boven de 10 mm. Het gaat bij mij dus niet zo vlot. Meestal moet ik dan wel om de dag terugkomen totdat ze er een zien (ik heb nog nooit meerdere grote eitjes gehad) die rond de 17 is. Dan vertellen ze mij wanneer ik pregnyl moet spuiten en wanneer we ons werk moeten doen. Dan begint t afwachten  en zie ik ze pas weer bij de volgende ronde (als t niet lukt) bij de eerste folikelmeting.

ik heb een keer op dag 16, paar keer op dag 19 en zelfs een keer pas op dag 22 pregnyl gespoten. Ongeveer 36 uur later is dan ongeveer je eisprong. Volgens is mijn gehele cyclus dan ook best wat langer dan gemiddeld.

Voor de aankomende ronde ga ik wel die controle echo aanvragen! Ben benieuwd wat ze daarop zeggen. Heb de allereerste keer bloed laten prikken en toen was alles in orde?
<p style="text-align: left;"><span style="line-height: 1.5;">@saar, zo zie ik het ook maar weer.. nieuwe ronde, nieuwe kansen! Hoe bevalt de clomid je?</span></p>
 
Hallo,

Ik heb clomid 50mg geslikt deze maand. Tot dag 19 hebben ze mij gevolgd met inwendige echo's. Daar was maar een follikel te zien van 14mm, 1mm te kort om te zeggen dat er iets ging gebeuren. Volgens de arts was het pech deze maand en volgende maand weer opnieuw kijken.

Nu zit ik op dag 24 met pijnlijke borsten. Ik heb een hele lange cyclus van 39 dagen.



iemand ervaring?
 
@kel90 en saar25,



Ik kreeg geen melding dat er nieuwe berichten waren vandaar een late reactie. Ik heb er zelf voor gekozen om niet meteen doorgestuurd te worden, was erg overdondert en mijn partner was er ook niet bij. Omdat mijn cyclus nu wel op gang is gekomen wil ik het ook even de kans geven. Ondanks mijn gevoel zwanger te zijn werd ik in mijn vakantie toch ongesteld (wel netjes volgens de cyclus), erg balen maar niet verder bij stil gestaan en vakantie gevierd. Vandaag kwam een vriendinnetje vertellen dat ze voor de 2e keer in ronde 1 is zwanger geraakt.. Dat hakte er wel even in! Komende maanden kijken wat mijn lichaam doet en anders toch een doorverwijzing vragen :) hoe gaat het nu bij jullie?



Liefs
 
@Femfem

Aaaahhh oke begrijpelijk. Als je menstruatie wel gewoon netjes op tijd komt dan is het idd wel oke om het eerst zelf te proberen. Bij mij bleef de menstruatie op een gegeven moment uit en daardoor nam ik wel contact op met de arts. Na de onderzoeken etc. werd er pcos vastgesteld. Nu gaat het weer oke, afgelopen dagen een onwijs erge dip gehad. Voelde mij totaal niet goed en veel gehuild. Was vrijdag namelijk ongesteld geworden baalde enorm. Maar nu weer sinds gistermiddag de volle moed erin en hup naar de 3e ronde. Moet aanstaande maandag naar het ziekenhuis, hopen dat clomid weer zijn werk heeft gedaan en dat er nu wel een goed groeiend follikel is. Ga ook weer starten met ovulatietesten zodat we de eisprong niet zoals afgelopen maand zullen gaan missen.

Maar ben wel blij dat ik afgelopen vrijdag duidelijkheid heb gekregen, heb namelijk weer een cyclus van 30 dagen en dat is geweldig. Voorheen was dit soms wel 64 dagen!

Maargoed, hoop ontzettend erg dat het deze maand zal lukken!

Ik hou jullie op de hoogte



Ps. Wel irritant idd dat je geen melding krijgt als er een reactie is geplaatst!
 
Terug
Bovenaan