Nieuwe PCOS'ers

@femfem, heb een vroege test gedaan vanmorgen (10UI/L) maar was negatief. Afgelopen vrijdag bloed geprikt en krijg vandaag de uitslag of het inderdaad een goede eisprong geweest is..

Denk dat je niet te vroeg aan het testen bent hoor, beter te vroeg dan te laat ;) ik haal vaak de ovulatie testen van de action, zijn goedkoop en geven duidelijk resultaat bij m'n eisprong..

Denk dat ik nu verder toch maar even wacht tot vrijdag..  Heb niet echt symptomen, wat gevoelige borsten maar dat heb ik eigenlijk altijd wanneer mijn menstruatie eraan komt en hele lichte misselijkheid s ochtends.. Al vraag ik me soms af of ik dat echt objectief kan beoordelen nu..

@mama-34, spannend de eerste keer iui! Vanaf wanneer kan je testen?

@saar, wat balen dat jullie een eisprong gemist hebben! Deze keer gelukkig weer een goed blaasje :)

@femfem, ja hoe het "klussen" leuk te houden.. Ben er nog niet echt uit.. Tot nu toe proberen we niet teveel ermee bezig te zijn dat het ''moet" maar vind het toch een sfeer verpester en weet dat hij dat ook wel vind. Nu hebben we afgesproken in die periode het er niet teveel over te hebben en gewoon te genieten.. Al hebben we allebei niet echt behoefte aan om de dag seks :| ;-) haha jij tips?



 
Ja wachten duurt lang..

Heb de hele week avonddiensten dus hoop dat de tijd beetje snel gaat totdat het vrijdag is.. Hoop het zo!

Waar prikken ze donderdag voor? En krijg je dan direct de uitslag of moet je daar een paar dagen voor wachten?
 
@Femfem; Ik doe nu dagelijks de ovulatietesten. Wil er zeker van zijn dat ik het niet weer mis. Mijn streepje was gisteren ook heel lichtjes, maar wel zien. Dus ben benieuwd wat het straks zal aangeven.

@Mama-34 + @Myrre Smith; Wachten is zooooo irritant!! Na de eisprong worden het weer twee lange weken. Of het is raak of je wordt dan toch ongesteld ggggrrrrrrr...
 
Myrre en saar

idd twee weken erg waarom het niet snel gaat

ziekenhuis waar mijn iui is gedaan om 8 uur smorgens moet ik gaan en dan na 14 uur krijg ik mijn resultaat spannend ik moet mijn hard vadt houden
 
Hallo allemaal,

Ik las deze topic en dacht ik hoor hier ook tussen.

Wij zijn sinds mei 2015 bezig om zwanger te worden.

Na het stoppen van de pil eenmalig ongesteld geworden en daarna niet meer.

December maar eens naar de huisarts gegaan, van haar moest ik nog 1 maand aankijken. Na die maand nog steeds niet ongesteld geworden. Dus weer terug naar de huisarts. Van haar een kuur Provera gehad om te kijken of het lichaam hiermee opgang wilde komen. Mocht er na 2 maanden nog niets veranderd zijn, dan zou ik naar het ziekenhuis gestuurd worden.

Zoals verwacht mocht ik na 2 maanden naar het ziekenhuis. Daar is alles in gang gezet. Mijn vriend is getest, hij is gelukkig helemaal gezond. Bij mij is op dat moment pcos geconstateerd.

Ik mocht starten met Provera en daarna Clomid 50mg slikken. Helaas reageerde ik hier niet op.

Wij gingen voor de 2de ronde. Ditmaal het zelfde riedeltje, alleen met Clomid 100mg. Hier kreeg ik heel wat bijwerkingen van, maar had het er voorover. Helaas reageerde ik hier verder ook niet op.

Weer aan de Provera en uiteindelijk door met Clomid 150mg. Alleen wilde de bijwerken van de 100mg. Clomid niet verdwijnen. Ik werd hier zo niet lekker van. Dus besloot tussendoor even naar het ziekenhuis om te overleggen. Dit was voordat ik begon met de Clomid 150mg. Eenmaal met de gynaecoloog overlegd, kon ik starten met het spuiten van Gonal-f en de Ovitrelle.

Na 10 dagen Provera slikken, mocht ik beginnen met Gonal-f  50.  Dit 9 dagen gespoten met resultaat, op dag 13 mocht ik Ovitrelle spuiten.

Wij waren erg blij! We waren eindelijk een stap verder. Nadat we voldoende 'geklust' hadden en 2 weken in spanning hadden zitten wachten. Mochten we eindelijk een test doen en die was positief!

Helaas kreeg ik in mijn 6de week een miskraam. Een aantal dagen wat bloed verloren. Na een controle echo bij de verloskundige gehad te hebben kreeg ik helaas toch echt te horen dat er niets meer in mijn buik groeide. We waren erg verdrietig. Maar ik wilde zo snel mogelijk weer door.

Na wat rare gesprekken met het ziekenhuis via de telefoon, kreeg ik eindelijk weer een afspraak om te beginnen met de volgende ronde.

Na de beginecho kreeg ik te horen dat alles schoon was en ik mocht weer beginnen met Provera en Gonal-f.

Gister weer voor een echo naar het ziekenhuis geweest. En helaas op dag 10 was er nog niets te zien. Ik was erg verbaasde, aangezien er de vorige keer al wel iets te zien was. Nu mag ik aanstaande donderdag op dag 13 weer komen om te kijken. Ik hoop dat er iets te zien is!!

Sorry voor het lange verhaal. Maar het is wel fijn om dit alles even van je af te schrijven. Al dat wachten en die onzekerheden vergen veel geduld. En dat geduld is soms erg moeilijk op te brengen.

Ik ben inmiddels bijna 26, dus heb nog wel even te tijd. Maar ik denk dat als je eenmaal besloten hebt om zwanger te worden, dat dat niet snel genoeg mag gebeuren.

Liefs
 
Terug
Bovenaan