Nieuwe PCOS'ers

Lieve allemaal!

Ook ik heb PCOS t zit bij mij echt in de familie, de een heeft wel wat meer geluk dan de ander in de familie, zelfs een zus met PCOS die 3 kids kreeg in 3 jaar zonder medicatie!

K ben al vanaf mn 10e ongesteld... Vanaf mn 15e elke 21 dagen een soort van menstruatie gehad. In april 2015 getrouwd, had al voor het trouwen een kinderwens! Ik ben nog jong begin 20 maar hoe ouder je bent hoe moeilijker het wordt als ik kijk in de familie...

December 2015 wilde ik toch graag weten of ik ook PCOS had en ja hoor nummer 4 van ons gezin met PCOS.... verschillende onderzoeken gehad en had toen toevallig een x een eisrong dus mochten we een half jaar t zelf proberen.

Wat een verschrikkelijke periode was dat, iedereen om ons heen leek zo zwanger en 2 zussen bevallen van beide hun 3e kind... pff heel wat af gejankt dat half jaar

Eindelijk in juni weer na t zkh en begonnen met clomid 50mg. Op de echo was er duidelijk een eitje gegroeid, die wij flink klussen.. uiteindelijk een eitje gesprongen...

Ik maar wachten op een positieve test of een menstruatie en maar bellen na t zkh dat er iets niet klopte al 34 dagen en van beide nog niets !! Toen geheel onverwacht bleek ik zwanger te zijn! Ben nu 14 weken maar kan het nog steeds bijna niet geloven! Als alles maar goed mag gaan!!

Heel veel sterkte allemaal !! Ik denk aan jullie en hoop zo dat jullie ook zwanger mogen raken en dat het allemaal goed mag gaan !!

Liefs
 
@VvD; Wat fijn dat je een nieuwe baan hebt. En fijn dat er begrip getoond wordt voor jullie situatie. Wat 'fijn' dat het ziekenhuistraject voor jullie ook begonnen is. Dit is weer een stap in de goede richting. Kan je vanaf volgende week dinsdag dan ook meteen met de behandeling beginnen of moet je daar weer een aparte afspraak voor maken?

Het is best lastig om op sommige momenten moed te houden... Ik heb idd Clomid gebruikt, alleen daar werd ik zo niet lekker van dat er besloten is om met Gonal-F en Ovitrelle te beginnen. Ik gebruik op dit moment Gonal-F 2de ronde. Ik starten deze cyclus met 50 IE, maar die gaf geen resultaat. Dus spuit nu bijna een week 62.5 IE. En mag donderdag weer terug komen om te kijken of er na een week iets veranderd is. Mocht dat zo zijn dan mag ik de Ovitrelle spuiten voor de eisprong. We gaan het zien.....

@Rosa-lynn; Wat een verhaal. Maar wat een positief einde! Dit geeft mensen weer hoop. Heel veel succes met je zwangerschap en hopelijk beval je over 26 weken van een gezond wondertje!

Liefs
 
@annemarie: hoe was je controle maandag? Weet je al wanneer de inseminatie is?

@vvd: zo een onderzoek is nooit fijn.. wat hebben ze precies bij je gedaan? Iets anders dan een echo? i.v.m. die eendenbek, ik heb dat nog nooit gehad.  Heb je trouwens bewust gekozen voor een andere baan? Ik zit nu in dubio. Heb een vast contract maar zou graag rond gaan kijken voor een andere/nieuwe uitdaging. Maar mijn kinderwens en de vele ziekenhuisbezoeken houden mij tegen. Voor mijn gevoel neemt er geen bedrijf iemand aan die zo vaak op controle moet en direct verteld een kinderwens te hebben op korte termijn.

@rosa-lynn: bedankt voor je opbeurende berichtje. Dat geeft mij in ieder geval altijd wel weer een beetje hoop :) Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@AEA: op welke dag zit jij? Misschien lopen we een beetje gelijk. momenteel zit ik op dag 17.



Zelf zit ik dus op dag 17. Gisteren de 2e follikelecho gehad en daarop was eigenlijk nog niks te zien. Baarmoederslijmvlies was 5.2. Links nog alles onder de 10 (daar is nog nooit een grotere follikel gegroeid) en rechts 2 van rond de 10. Nu is mijn dosis Menopur dus ook verhoogt naar 112.5. Hopelijk gaat het alsnog groeien. Donderdag weer controle, we zullen zien!

 
@kel90: Ik zit vandaag op dag 20. Ik heb een echo gehad op dag 10, daar was niets te zien. (maar der werd ook niet heel goed gekeken, naar mijn idee :$) Op dag 13 een 2de echo gehad, daar was rechts niet te zien en links waren 2 follikels rond de 10. En afgelopen maandag de 3de echo, daar was weer aan beide kanten niets te zien. Dus hopelijk morgen wel, maar heb er een hard hoofd in..   Hoeveelste ronde is dit voor jou? En hoelang ben jij al bezig om zwanger te worden?

 
@AEA Vervelend hé.. al die onduidelijkheid. ik vind dat het bij mij elke keer zo lang duurt. Heb al eerder gevraagd om verhoging van de dosering vanad de eerste spuit maar dat doen ze niet. Kans op overstimulatie te groot zeggen ze. Al lijkt mij die kans nogal klein aangezien er elke keer maar eentje aan de rechtse kant dominant wordt. Nu hebben ze het toch maar wel verhoogd omdat er dus niks gebeurde. Bij jou is het ook opgehoogd lees ik. Laten we hopen dat er morgen voor ons beide mooie grote(re) follikels te zien zijn :)

Dit is mijn 5e ronde met Menopur en heb hiervoor ook 4 a 5 rondes met Clomid gebruikt. Was blij dat ik over mocht naar de spuiten!

ik ben zelf in februari 2015 met de pil gestopt. Vanaf augustus 2015 onder behandeling in het ziekenhuis. Nu dus alweer ruim een jaar aan het behandelen. Dit jaar heb ik wel even 2 maanden een pauze genomen.

Hoelang zijn jullie nu bezig?

Laat je het morgen  ook even weten? Succes!

 
Hoi dames

hoe zit het met jullie hier gaan de tijden wat voorbij? Ik heb 5 dagen clomid 25 mg ingenomen nu is het wachten tot vrijdag voor een echo . Ik hoop dat er posetieve nieuws is voor jullie ik duim voor julloe sucses iedereen
 
Nou ben weer in het ziekenhuis geweest. Maar er was weer weinig te zien. Rechts 1 follikel van rond de 10. Maar links niks. Nu toch maar weer ophogen naar 75IE in de hoop dat er dit weekend een wonder gebeurt. Hoop het wel, aangezien mijn vriend as. maandag voor een week naar het buitenland moet voor zijn werk :(

@kel90: Ik vind alles ook heel lang duren. Ja ze hebben zich natuurlijk aan allerlei regeltjes te houden en dat is erg frustrerend.... Hopelijk kom jij wel met goed nieuws voor vandaag!

Had je ook zoveel bijwerkingen van de Clomid? Dan ben je toch al een tijdje bezig met behandelen.

Ik ben in mei 2015 gestopt met de pil. En vanaf april dit jaar onder behandeling in het ziekenhuis. Dus al weer een half jaar. Merk dat ik het na de miskraam van augustus, wel wat moeilijker heb. Ik probeer het los te laten, voor zover dat kan natuurlijk. Maar het gaat heel moeizaam. Ervaar jij dit ook, nu je al zo'n lange tijd bezig bent?

Ik heb ook wel eens gelezen over Bachbloesemmixen. Het schijnt dat je daardoor de situatie wat luchtiger in kan gaan zien. Waardoor het wat dragelijker wordt. Iemand hier ervaring mee?

@mama-34: Wat fijn dat je de Clomid weer gehad hebt. Heb je last van de bijwerkingen? Hopelijk krijg je bij de echo groenlicht!

 
Hoi dames,

Hoe gaat het verder met jullie? Hier nog een weekje wachten en dan hopelijk goed nieuws. Vanaf de dag van de eisprong ben ik verkouden geworden, niet zo fijn dus maar wellicht is dit een teken dat er daar binnen iets moois groeit. Alhoewel je hier niet zomaar vanuit wil gaan, gezien de teleurstellingen iedere keer. Temperatuur is sinds de eisprong wel verhoogd naar 37 graden. Dat zit dus wel goed.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan