Nieuwe PCOS'ers

@AEA Ik ga er vanuit dat ik wel meteen kan beginnen met medicatie.
Wat super heftig dat je moet spuiten, lijkt me best eng.

@Kel90 Ja ze wilde naar mijn baarmoedermond kijken, dus vandaar de eendenbek.
Daarna nog een inwendige echo en met haar hand zeg maar (weet niet hoe het heet).

Ik zat met mijn werk ook heel erg in dubio, maar het ging met mijn oude werk dermate slecht (financieel als qua menselijkheid) dat ik de keus heb gemaakt om rustig naar iets anders te gaan zoeken (ik had daar ook een vast contract). Dat rustig aan zoeken was 2 dagen later een nieuw contract en een nieuwe baan.
Súper bizar!!

Hoe reageer jij lichamelijk op al die medicatie? Lijkt mij dat heel je lijf "overhoop" ligt door al die hormonen.

@Saar Ik duim voor je!!
 
@mama34: heb je morgen of volgende week vrijdag de echo? Weet even niet meer hoe het werkt met clomid. Is dit je eerste keer?

@AEA: Dat is balen zeg.. hopelijk gaat deze verhoging voor jou wat doen. Ik had onwijs veel bijwerkingen van de Clomid. Was helemaal niet mezelf, erg depressief en ineens hele erge acne op mijn gezicht. Sowieso voel ik mezelf al een jaar niet helemaal happy. Denk toch door alle extra hormonen. Mijn huid is niet meer wat het geweest is en voel mezelf daar erg onzeker over. Heb je zelf bijwerkingen van de huidige behandeling?
Los laten vind ik ook een dingetje.. je bent er elke dag meerdere keren mee bezig, zoiets zet je niet even uit. Een miskraam is ook niet niks. Zwanger worden is een.. daarna beginnen die zorgen en angsten. Bachbloesemmixen ken ik niet. Ga eens googelen.

@Saar: Spannend voor jou! Kan je het geduld een beetje opbrengen en ga je echt nog een week wachten met testen? Ik kan mezelf altijd moeilijk beheersen.

@VVD: Wat fijn dat je dan zo snel een nieuwe baan gevonden hebt. Ik wacht het toch nog maar even af.. Het bedrijf waar ik zit loopt goed en heb er verder ook geen problemen. Het is meer de uitdaging die ik mis. Hoe ik me lichamelijk voel heb ik hierboven beschreven. Niet helemaal mezelf! Hoe gaat het bij jou?

Bij mij heeft de verhoging dosis menopur in ieder geval geholpen. Maandag was het eigenlijk nog niks en een baarmoederslijmvlies (bmsv) van 5,2. Gelukkig is het bij mij in 3 dagen tijd goed ontwikkeld door de verhoging van de dosis. Links had ik er een van 12 en rechts een van 12.1 en een van 17.3. Mijn bmsv was 8,3. Zo  dik is mijn slijmvlies nog nooit geweest. Gelukkig hoef ik om die reden straks ook geen utrogestan bolletjes in te brengen. Dit moest alle andere keren allemaal wel. Nu heb ik net mijn pregnyl gespoten en heb het advies gekregen om zaterdagochtend gemeenschap te hebben.
Dan beginnen voor mij de wachtweken.
Hoe ontwikkeld jullie slijmvlies zich? Ik lees daar altijd vrij weinig over in dit topic. Meten ze dat bij jullie ook altijd?

 
Hoi

AEA wat balen, maar geef je moet niet op ik ga duimen voor je. Ik heb niet veel last gehad alleen grotere borten.

kel90: ik heb dag 2 basis echo gehad dat was vorige week vrijdag en zaterdag dag 3 heb ik clomid ingenomen 25 mg 5 dagen, en vandaag ben ik weer voor echo +bloed geweest voor te zien als er twee eitjes zijn en ja er zijn 2 goede rijpe eitjes straks weet ik wanneer ik pregnyl mag spuiten, ja voor mij was clomis 1 ste maal gebruiken 1 ste iui was zonder clomid omdat mijn eijewas aan het rijpen

het word weer spannen en wachten 16 dagen voor uitslag deze keer is mijn kans wat groter omdat er 2 eitjes zijn

ik wens naar iedereen sucses ik duim voor jullie dames
 
Hoi dames,

Nog bedankt Saar25 en AEA voor jullie reacties een tijdje geleden! Fijn om jullie ervaringen te lezen.

Ik heb nu voor de eerste keer clomid 50mg gehad en moest afgelopen woensdag de eerste echo. Ontzettend spannend vond ik het. En wat bleek: er was al een heel mooi eitje te zien van 17,5 mm! Dat had ik écht niet verwacht. Heel erg blij mee natuurlijk! Maar ik probeer ook realistisch te blijven, want ook al is dit een stap in de goede richting, we zijn er natuurlijk nog niet.. Morgen moet ik terug komen :) Wat kan ik verwachten? Hoe zijn de rondes bij jullie de eerste keren gegaan?

@Saar25 spannend dat afwachten, ik duim voor je dat je goed nieuws krijgt!

@AEA wat rot dat er nog niks te zien was.. hopelijk gaat dat ophogen helpen! Het lijkt me heel zwaar om er al langere tijd mee bezig te zijn. Ik denk dat bachbloesemmixen op zich wel wat kunnen doen (hoor er wel wat positieve ervaringen over), maar ik zou wel even op de samenstelling letten en of dat niet iets tegen kan werken.

@VvD wat fijn dat je al meteen een nieuwe baan hebt, dat is vlot gegaan dan.

@kel90 ik herken wel wat jij beschrijft, niet helemaal jezelf voelen. Ik voel me ook niet happy maar heb het steeds toegeschreven aan dat het komt door wat me/ons allemaal overkomt. Maar hormonen spelen natuurlijk ook een grote rol. Fijn dat de verhoging wat doet! Bij mij keken ze woensdag ook naar het baarmoederslijmvlies. Dat was 5 geloof ik, maar er is verder geen aandacht aan besteed dus ik heb geen idee wat dat betekent.

@mama-34 veel succes met het wachten.

En ik duim natuurlijk voor alle dames hier!
 
@Saar25; Hou nog even vol met wachten. Ik weet hoe slopend het is.. Succes!! En ik blijf duimen voor je.

@VvD: Het spuiten is zeker niet mij allerleukste bezigheid. Maar ik weet waarvoor ik het doe. Wat betreft jou werk, wat een mazzel heb je. Super fijn voor je.

@Kel90; Die bijwerkingen van de Clomid ken ik wel. Dat is echt iets wat ik niet snel meer zou gebruiken. Op dit moment heb ik weinig bijwerkingen. Alleen her en der een blauwplekje van het spuiten. Wat fijn dat er bij jou wel iets te zien is! Hopelijk was dit je laatste ronde en heb je na de wachtweken gewoon een positieve test in handen.

Mijn baarmoederslijm was 5.4 gisteren en dat is netjes volgens de assistente.

@mama-34; Wat fijn dat jij ook goed nieuws hebt gekregen. Ook voor jou hoop ik dat je een positieve test in handen krijgt over 16 dagen.

@Anna311; Wat een mazzel zo na de eerste ronde Clomid! Hopelijk blijft een langere behandeling je bespaard en is het gelijk raak! Laat je ons weten hoe het gegaan is in het ziekenhuis?

Veel succes voor de dames die moeten wachten! En zoals iedereen voor mij duimen draait, zal ik voor jullie ook vele duimen draaien!
 
Hoi dames,

Gisteren dus weer in het ziekenhuis geweest. De eicel zat er nog, is nog niet gesprongen. Wel nog flink gegroeid want is nu 25mm. Maandagochtend moet ik weer terug. Ik heb begrepen dat ze tot zo'n 30mm kunnen doorgroeien, maar als ie dan nog niet gesprongen is dat het dan niet helemaal goed zit. Weet iemand hier misschien iets meer over?
 
Hey dames!

Ik heb even snel over alles heen gelezen als ik het goed gelezen heb zit er iemand op een wachtbankje?

ik ook maar nog maar net...donderdag inseminatie gehad eitje was toen 22 mm...Ja ze meten hier altijd bmsv en ik heb altijd dik slijmvlies van 14 (is het cm? Dacht het wel he?) Dus daar zit het goed...

Heb wel nu ovitrelle en utrogestan dus ik heb allerlei 'klachten ' wat komt door die medicatie

Anna ik wist echt niet dat ze zover konden doorgroeien  maar heb dat vaker gelezen idd... daarom krijg ik ovitrelle dan springen ze sowieso  (als het goed is)

Ik heb vanochtend gewerkt en mag zo weer gebroken dienst dus ik heb het momenteel ff druk sorry :) ik zal proberen jullie niet te vergeten!

22 oktober testdag duimen!

Ik duim ook zeker voor jullie!
<p style="text-align: right;"></p>
 
@annemarie: Ik hoop dat je straks goed nieuws hebt! Heb je wat gevoeld na de inseminatie? Gekke klachten of iets dergelijks?

Volgens de metingen is mijn eisprong gisteren (zaterdagochtend) geweest dus ik mag ook ergens dat weekend testen. Laten we hopen dat het een mooi weekend gaat worden! :)
 
Terug
Bovenaan