Nieuwe PCOS'ers

Hoi Maria, ik heb het in het begin niet goed bijgehouden omdat ik dacht dat ik het allemaal wel kon onthouden, niet dus! Tip.. houd alles bij in een boekje. ik hield het bij in mijn telefoon agenda maar na een update was alles verdwenen. Volgens mij heb ik 4 rondes met Clomid gehad, 2x50 1x100 en 1x150. Toen dat niet bleek te helpen (alleen de eerste keer een eisprong) ben ik overgegaan op menopur met pregnyl. Deze ronde was mijn 5e ronde. Dus in totaal is dit mijn 9e poging met folikelmetingen en medicatie. Ondertussen nu ruim een jaar onder behandeling in het ziekenhuis. Tussendoor 2 maanden rust gehad omdat we 1 maand gingen reizen en ik daar geen bloeding wilde hebben of utrogestan bolletjes wilde gebruiken. Even lekker niks. Dat heeft mij toen wel goed gedaan. Het is een lang verhaal geworden zo. Hopelijk heb je er wat aan. Had jij ook geen menstruatie na het stoppen met anticonceptie? Of hoe ben je erachter gekomen?

Ik heb alleen last van gevoelige borsten. Die voelen nu al mega opgeblazen. Dus als dit alles is, vind ik het prima ;)
 
Heb de echo vanochtend gehad. Helaas was daar nauwelijks iets op te zien en zal dit waarschijnlijk een miskraam worden. Zal nu een dezer dagen veel bloed moeten verliezen. Wanneer dat gebeurd dan moet ik pas over 3 weken weer bij ze langs gaan. Wanneer ik de komende dagen nog steeds enkel bloedverlies heb bij het afvegen dan moet ik volgende week weer terug voor een echo. Niet zo fijn allemaal, ze zag dat het vruchtje al dicht bij de baarmoedermond was.

Maja volgende keer beter.
 
Jeetje Saar het wordt voor jou wel heel erg spannend zo! Laten we hopen dat het toch blijft zitten en je volgende week weer terug kan voor een echo.
 
<p class="MsoNormal">Hoi Dames,</p>
<p class="MsoNormal">Sorry voor de  late reactie, maar heb een rare week achter de rug.</p>
<p class="MsoNormal">Ik ben inmiddels flink gaan menstrueren. Dus mijn volgende ronde is weer begonnen. Het bloedverlies dinsdagavond werd steeds meer. En dinsdag op woensdag nacht kreeg ik zo’n buikpijn dat ik het helemaal zeker wist. Inmiddels ook weer een uitgangsecho gekregen en begonnen met het spuiten van Gonal-F. Nu alleen hopen dat mijn cyclus redelijk normaal verloopt en ik niet weer 4 weken moet spuiten….</p>
<p class="MsoNormal">@Saar; Meid wat balen en verdrietig!! Ik weet dat het niet helpt, maar jou situatie lijkt precies op die van mij.  Alleen hoop ik voor jou, dat het een vrolijker ‘einde’ krijgt. Hou alleen één ding voor ogen, mocht het mis gaan, het is niet jou schuld. Je kan er niets aan doen! Meid ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en neem de tijd om dit te verwerken.</p>
<p class="MsoNormal">@Kel: Wij hadden dat ook heel sterk, toen ik zwanger was. Wij waren blij als we de eerste echo gehad hadden en idd ook blij als de eerste 12 weken geweest waren. Helaas heeft dat bij mij niet mogen zijn. Maar het is heel herkenbaar wat je beschrijft. Maar blijf genieten van het moment en de vrolijke/blije gedachte die het met zich mee brengt. Die hevige buikkrampen kunnen ook je darmen zijn. Ik had tijdens de zwangerschap ook 3 keer mega krampen, waarvan ik 2 keer op het randje van flauwvallen zat. Ben toen naar de huisarts geweest en die zei dat het van de darmen kwam, zij had mij toen Metamucil meegegeven.</p>
<p class="MsoNormal">@Anna311; Wat jammer dat je bent gaan menstrueren. Maar wat fijn dat je lichaam toch meewerkt. Nu hopen voor de volgende ronde. Wat heb je aan informatie gekregen over de kijkoperatie?</p>
<p class="MsoNormal">@Maria-Leidy; Wat jammer van de negatieve test. Dat gevoel ken ik wel, ik dacht ook dat deze ronde raak zou zijn. Veel ‘kwaaltjes’ dacht ik te hebben, maar helaas..  Ik heb maar 2 rondes Clomid gebruikt, maar ik reageerde daar totaal niet op. Waardoor ik door Provera steeds weer ging menstrueren. Ik had alleen de vervelende bijwerkingen. Hoe gaat het met jou en de bijwerkingen?</p>

<p class="MsoNormal">Nou het is weer een flink verhaal geworden. Veel succes weer voor iedereen!</p>
 
Terug
Bovenaan