Nieuwe PCOS'ers

Hey Anna,

Inmiddels ben ik 2 dagen geleden weer in het ziekenhuis geweest.. en er was weer niets te zien.. ik moet nu doorgaan met spuiten tot morgen en dan maandag week op controle. als er dan weer niets te zien is (waar ik vanuit ga) dan breken we deze cyclus af. En ga ik door voor de volgende ronde. Ik baal hier enorm van, ben er erg verdrietig door...

Hoe voel jij je inmiddels? Al iets te merken aan je lichaam? ik hoop voor je dat deze ronde raak ik bij je!

ik ga me focussen op de volgende ronde. En heb voor komende week een voetreflex massage ingepland, dat zou de behandeling van het ziekenhuis kunnen ondersteunen. Dus ben erg benieuwd.

Succes nog even met wachten!

Liefs

 
Hoi Allemaal,

Ik heb net alles een beetje gelezen omdat ik benieuwd was naar de verhalen. Ik ben gister voor een echo geweest en de kans is groot dat ik PCO heb. Dinsdag moet ik bellen voor de uitslag maar kreeg van de vrouw die de echo deed wel sterk het gevoel dat zei het wel wist maar niet tegen mij mocht zeggen. Nou vraag ik mij af hoe het dan allemaal gaat in het begin? Kan je meteen beginnen of duurt dat even? Graag hoor ik wat verhalen van meiden die het zelfde hebben mee gemaakt. Ik weet niet zo goed wat ik allemaal moet verwachten. Hoop op jullie reactie.



Liefs
 
Hallo dames,

Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Roos 29 jaar en heb net als jullie PCOS.

Vind het zo fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Herken mezelf ook echt in jullie verhalen!

Hieronder mijn verhaal in een notendop:

Vorig jaar september heb ik mijn spiraal laten verwijderen.  Sinds juni had ik geen menstruatie meer gehad. Toen in september toch maar naar de huisarts gegaan na meerdere negatieve testen. Direct verwijzing naar het ziekenhuis gekregen en ja hoor op de echo was het direct duidelijk PCOS.. Inmiddels een menstruatie gehad met behulp van Primolut, daaropvolgend Clomid gekregen 1 tablet per dag 5 dagen. Gisteren een grote verrassing gekregen namelijk een eiblaasje van 15mm! Ben in tijden niet zo gelukkig geweest. Nu flink aan de bak en donderdag kijken hoe het met het eiblaasje staat. Ik vind het allemaal zo vreselijk spannend!

Mijn vriend is al getest en daar weten wij van dat er aan zijn 'jongens' niets mankeert.

Hoop snel meer van jullie te lezen!

Liefs

 
Hi Rosanne,

Toevallig heb ik vandaag ook gehoord dat ik het heb. Vorige week mijn echo gehad en toen was het wel bijna zeker maar nu echt de bevestiging gehad. Eind december moet ik met mijn vriend komen en dan gaan ze kijken of hij in orde is haha. Fijn om te horen dat jou vriend dat sowieso wel is! Toen jij het hoorde kon je toen meteen beginnen? Hoop dat jij me er iets meer over kan vertellen want ben benieuwd wat me te wachten staat.

Liefs
 
Hoi dames,

Ik kan hier heel voorzichtig vertellen.. dat ik zwanger ben!!! Het voelt nog zo onwerkelijk, maar we zijn super super blij! Het is nog pril, ik ben nu 5 weken en 4 dagen. Hopelijk blijft alles goed gaan :)

Bij ons is het nu dus gelukt in de 2e ronde van het ziekenhuis traject, met clomid 50mg. We hadden dit echt niet verwacht!

@zonnetje90, ik heb in september bij de gynaecoloog te horen gekregen dat ik pcos heb. Ik kreeg toen meteen dezelfde dag nog provera mee, om m'n menstruatie op te wekken. En op dag 3 van de nieuwe cyclus mocht ik meteen met clomid 50 mg beginnen. Het overviel me toen allemaal best wel, was ineens zoveel om te verwerken. Vanaf dag 10 kreeg ik echo's (ongeveer om de dag) om de groei van het eiblaasje te volgen. Bij mij groeiden ze best ver door, tot wel 30 mm, maar sprongen dan gelukkig wel nog. Daarna werd nog m'n progesteron gecontroleerd of dat voldoende stijgt. En dan wachten op de menstruatie. En gelukkig kwam die deze ronde niet ;)

Wel heel spannend allemaal hoor... Hopelijk mag het jullie snel lukken! Ik gun het iedereen zo! Ik blijf voor jullie duimen en zal af en toe nog eens op het forum kijken :)
 
Hey dames

Helaas heb ik een missed abortion . ..

Gisteren klopte het hartje niet meer dus ik kan weer van voor af aan beginnen :-(

Dinsdag gynaecoloog dan bekijken hoe het vruchtje weg kan want dit is kut...ik voel me zwanger maar ben het niet meer. ..ben enorm verdrietig

Anna gefeliciteerd en dat alles maar goed mag gaan xx
 
@Anna Thanks voor je berichtje! Als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat ontzettend fijn dat het gelukt is, geeft mij ook een goed gevoel. Toen ik het hoorde werd ik er toch een beetje depri van maar in de meeste gevallen blijkt het mee te vallen. Ik vind het allemaal heel spannend heb nog geen idee wat me te wachten staat maar heb veel aan jou berichtje. Vanaf dag 10 tot welke dag kreeg je echo's? Ben benieuwd of ik dat ook krijg en hoe ik dat dan moet doen met mijn werk. Maar dat zal vast wel goedkomen. Lekker genieten nu voor jou!

@Annemarie wat een ontzettend naar nieuws. Logisch dat je je verdrietig voelt. Dat zal denk ik ook nog wel even blijven. Hoop dat je dinsdag meteen geholpen kan worden. Sterkte!!

Liefs
 
Hallo meiden,

Ik ben nieuw hier en heb net als jullie PCOS.
Ik kan er gelukkig met mijn man en mijn ouders goed over praten maar toch voelde ik me alleen. Tot nu eigenlijk.

Het is fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, en zo te lezen zijn er best wat vrouwen die hiermee te maken hebben.
En jeetje meiden, wat lees ik heftige verhalen maar gelukkig ook goede berichten.

Ik zal mijn situatie uitleggen:
Ik ben 27 jaar en in januari gestopt met de pil.
De eerste 'natuurlijke' menstruatie kwam op dag 30, de 2de op dag 35 en de 3de op dag 38.
Daarna bleef het uit, testen gedaan maar helaas geen zwangerschap.
Na een paar weken nog geen menstruatie langs de huisarts, zij stuurde me vervolgens door naar de gynaecoloog.
Daar werd een inwendige echo gemaakt en daar kwam heel duidelijk naar voren dat ik PCOS heb. Op de echo waren veel te veel eiblaasjes te zien.
Nog even bloed laten prikken om hier zeker van te zijn, en de uitslag daarvan bevestigde het dat het om PCOS ging.
Voor mij op dat moment totaal onbekend.

Er volgde een afspraak bij de fertiliteitspoli.
Ik begon met primolut om de menstruatie op te wekken en op dag 3 begonnen met clomid 50.
Helaas reageerde ik daar niet op dus verhoogd maar 100. Ook hier geen resultaat en weer verhoogd naar 150.
Jammer genoeg geen enkele reactie op clomid 150, dit was toch wel even een klap.
Ik merkte dat ik erg last had van bijwerken, zoals veel opvliegers en stemmingswisselingen. Dit vond ik toch wel erg vervelend.

Deze week ben ik voor het eerste begonnen met het prikken van Gonal F 50. Ik ben erg benieuwd hoe mijn lijf hierop reageert en bij welke hoeveelheid het aanslaat.
Ik vind het prikken nog best wel spannend, maar gaat gelukkig goed.
Bijwerkingen heb ik (nog) niet gemerkt. Wel wat moe maar dat kan ook zijn door een drukke werkweek.

Woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo, ik ben heel benieuwd en vind het erg spannend.
Hoe hebben jullie het Gonal F traject ervaren?

Ik vond en vind het fijn om mijn verhaal met jullie te delen.

Hoe gaat het nu met jullie?

Liefs
 
Terug
Bovenaan