Nieuwe PCOS'ers

Hoi Meiden,

Allereerst: Renate! Gefeliciteerd!! Wat een ontzettend goed nieuws zeg! Hopelijk gaat alles goed :) spannend

Mies wat spannend. Elke keer wachten op de uitslagen. Ik duim voor een positieve uitslag voor je.

LRE Wat vervelend dat je nu in eens niet meer ongesteld wordt. Maar vanaf juni is, zoals je zelf al zegt, nog maar kort. Je zou het best nog even aan kunnen kijken, want het kan zomaar over een maand wel komen. Maar je moet natuurlijk altijd naar je eigen lichaam luisteren. Als jij denkt dat het niet goed voelt kun je altijd de gyn even bellen. Dan kunnen jullie samen beslissen of jullie eerder willen starten met medicatie.  Ik hoop voor je dat het snel weer op gang komt ;)

Hoi Maria, leuk dat je erbij bent. En wat fijn om te horen dat het zoveel vrouwen om jou heen al gelukt is. Dat geeft goede hoop. Mijn vriend en ik zijn 26. Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg.

Ik heb vorige week woensdag mijn spiraal eruit laten halen en gestopt met de pil. Verder ook direct gestopt met mijn reuma medicatie. Donderdag werd ik gelijk ziek en ben ik 2 dagen gevloerd. Veel pijn gehad, migraine en overgeven. Lastig om dan alleen met een paracetamolletje te moeten doen, die natuurlijk niets helpt. Ik wist even niet waar ik het zoeken moest. Vandaag voel ik mij gelukkig alweer een stuk beter! Voor mijn lichaam toch heftig om met al die medicatie en hormonen in een keer te stoppen. Maar ik ga ervan uit dat het een kwestie van wennen is en dus even doorzetten. Helaas nog niet ongesteld, maar ik besef dat dit natuurlijk nog best even op zich kan laten wachten. :)

Liefs Veer
 
Hoi allen,

ik meld me ook bij deze groep.. Ik ben nieuw hier.



Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is wiet  en ik woon in Twente.  Ik woon samen en mijn vriend en samen hebben we besloten om voor een gezin te gaan.  Helaas heb ik een soort van trauma gehad in het sexueel relatie met mijn ex vriend tot gevolg van vaginisme. Ik ging op slot en ik kon geen gemeenschap meer met mijn huidige vriend( verloofde). Ik ben het traject in bij een bekkenbodum therapeut begonnen dit heeft mij ontzettend goed geholpen en ik kon langzaam weer gaan genieten van het sex leven.  Dus met goede moed besloten om de pil te laten staan  om   Proberen zwanger te worden. Mijn menstruatie blijft uit. In eerste instantie  dacht ik dat het kwam door lange tijd van pil gebruik.  Toch ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik zekerheid wou gelukkig  stuurt de huisarts ons door naar het ziekenhuis. De Gyn maakt een echo en ziet  erg veel eiblaasjes. En ook cystes in mijn beide eierstokken er wordt bloed afgenomen maar dit lijkt goed.. Door mijn onregelmatige menstruatie en de cystes worden we doorverwezen naar een Fertiliteits kliniek.  Hier aangekomen komen we in de medische wereld.  Bloed onderzoek en echo s  en ook mijn vriend moet een onderzoek voor het zaad.   En je raad het al. Niet alleen een probleem bij mij ook mijn vriend een zeer laag aantal zaadcellen.. Arts geeft aan dat een natuurlijke zwangerschap er niet in zit.  Een flinke brok in mijn keel voor ons beide..   Maar met positieve moed gaan we er voor de arts stelt iui voor. Ik begin met clomid en als het eitje groot genoeg is  moet ik prignyl spuiten.  Helaas mochten de eerste keer niet lukken.  Gister zijn we voor de 3 de poging geweest maar het zaad was erg slecht 0.2 .. Dus flink balen... En nu weer wachten en nog meer wachten.



Ik meld me hier aan omdat ik het met niemand bespreek en ik mijn gevoel moet delen..

Groet wiet
 
Hallo iedereen,

Ik vind het fijn dat dit forum er is want je zo voel je jou niet alleen.

Dat gevoel heb ik best lang gehad dat ik "de" enige was en vriendinnen van mij de een na de ander kreeg een kindje of verwachte er een.

Wij mogen Vrijdag testen..... Eindelijk na vele bezoeken aan het ziekenhuis pillen en injecties.. Maar je weet waar je het voor doet toch :)

Wil iedereen dan ook veel succes wensen met jullie trajecten

Liefs Sharon
 
Gefeliciteerd Renate!! Ik hoop&bid voor jullie dat alles goed mag gaan. superleuk deze nieuwe fase voor jullie. Dat is nog best snel gegaan sinds februari! Alleen clomid pillen of ook injecties? Biedt hoop voor ons!!!
 
Renate, gefeliciteerd!  Wat fijn voor jullie. Erg goed om te horen. Geniet er van.

Ik zit nu ook weer op het wacht bankje. Hopelijk een eisprong gehad.... Ik wacht af maar hoop het zo!

Ik ben 32 jaar en weet ook dat het lastiger wordt hoe ouder ik wordt. Maar mijn vriend en ik zijn nu pas 3 jaar samen. We zijn nu een jaar bezig.  Hij is ook getest. Gelukkig is bij hem alles goed.  Nu dus maar afwachten.

Erg fijn om alle verhalen hier te horen!
 
Ik ga over twee weken naar de gynaecoloog. Maar wat ik me afvroeg..... hoe gaat dat agendatechnisch met die dagelijkse metingen.... ? Mag je zelf een beetje meedenken in het plannen van die afspraken...? Wat deden jullie bijv. als je een vergadering hebt? Misschien heel stomme vragen hoor, meestal kun je natuurlijk gewoon vrij nemen/krijgen, maar dat als dat écht niet kan..?
 
Renate, Wat super!!! Gefeliciteerd meid! Hou je ons af en toe op de hoogte?

Maria, bij mij word er meestal wel rekening gehouden met de tijden waarop ik kan. Ik probeerde zoveel mogelijk voor en na schooltijd te plannen. Soms wil het gewoon niet en dan moet het gewoon tussen door. Mijn baas en mijn naaste collega's heb ik dan ook wel verteld wat er aan de hand is. Op mijn werk doen ze er helemaal niet moeilijk over.

Zelf zit ik momenteel op dag 30 van mijn cyclus en nog niet ongesteld. Wel heel veel last van krampen (vannacht ook -_-). Vind deze "wacht" periode verschrikkelijk! Wat een gestress haha. Maar omdat dit mijn eerste ronde met Clomid is, weet ik nog niet hoelang mijn cyclus is. We zijn van plan om (wanneer ik nog niet ongi ben geworden) maandag te testen. Zit dan op dag 34. Hoe lang duurt jullie cyclus met clomid?

Veel succes met alles dames! We zijn al met een mooi clubje. Ik lees alles, maar met dit forum is het een beetje lastig om overal antwoord op te geven.

liefs!
 
Terug
Bovenaan