Nieuwe PCOS'ers

Hallo dames...

Ik ben Annemarie, 35 jaar en nu bezig met iui voor ons derde kindje..ow ja helaas ook pcos dit weet ik al heel lang ( ik was 20 toen ik de diagnose kreeg pcos)

Vanochtend 11.00 iui gehad en nu op het wachtbankje...eindelijk! Want ik had namelijk 3 maanden lang geen eitje...Ik spoot eerst gonal-f en heb deze ronde 100mg clomid gebruikt en meteen op dag 10 een eitje echt bizar...

Ik ben ook sinds 3 weken bij acupunctuur en dat lijkt positieve invloed te hebben. Mijn 2e dochter is nu 17 mnd en ook via iui ontstaan dus ik ben hoopvol ook voor jullie allemaal!

Ik zal weer eens wat meer lezen hier had me een tijd teruggetrokken...

Groetjes
 
Hi mies!

Ik wil me graag even aansluiten aan dit topic, omdat ik denk dat ik wel wat ervaring met je ( jullie ) zou kunnen delen.

Aller eerst wat fijn dat je het op deze manier kan gaan proberen, en dat er met jou vriend niks aan de hand is. Dat bespaart je heel veel stress teleurstelling en verdriet.

in het kort (zolang dat lukt haha) hier mijn verhaal.

Januari 2015 besloten wij alles weg te gooien en zijn we proberen zwanger te raken. Al snel bleek dat ik niet of nauwelijks ongesteld werd, en in december kwam ik daarvoor bij de gynaecoloog. Er werd toen meteen geconstateerd dat ik PCOS heb, en ben ik ook direct gestart met clomid 50. Helaas zonder enig effect. Volgende maand verder gegaan mer 150 en dat gaf gelukkig wel het juiste effect.

Na 8 maanden zonder positieve test werd ook mijn vriend gecheckt. Eerder hebben ze niet willen doen ondat ze er vanuit gingen dat er met hem niks aan de hand zou zijn. Hij is gezond, rookt drinkt niet, en heeft nooit drugs gebruikt..

maar toch, bleek zijn zaad slecht. Heel slecht. 0 miljoen zaadcellen gevonden. Ook bij 2e en 3e zaadlozing. Sterker nog, er waren maar 2 bruikbare zaadcellen gevonden. Te weinig ook voor ivf. Een hele grote teleurstelling, maar er was nog een optie, ICSI.

ineens veranderde dat de hele zaak, in plaats van mijn clomid moest ik dus over op de medicatie van het icsi traject. Waar wij nu precies midden in zitten.

Ik durf dus te zeggen, vanuit alle ervaring en verhalen die ik gelezen heb van andere dat de kans op een natuurlijke bevruchting met behulp van clomid zeker aanwezig is. Probeer dus altijd positief te blijven! En ik snap inderdaad ook heel goed dat het lijkt dat iedereen maar zwanger word door alleen maar naar elkaar te kijken, maar ik heb geprobeerd om dan elke keer te denken, 'misschien heeft het bij hun ook heel lang geduurd'. Ik kon, en kan soms namelijk geen kinderwagen, kind of zwangere vrouw zien.



Ik hoop voor jullie, en voor ieder ander dat er heel snel positieve test zal verschijnen!!

liefs, Joan.  (26jr trouwens)

Ps sorry, nu is het alsnog een lang verhaal.



 
Hoi! Laura hier (23). Vorig jaar werd bij mij PCOS geconstateerd. Werd al een tijdje niet ongesteld en als ik de pil slikte ging alles bloeden :'). Dus de medische molen in en toen kwam na een echo PCOS naar voren. Dat kwam als een klap, had ook het gevoel dat mijn lichaam mij de steek liet en had een giga schuldgevoel naar mijn vriend toe. We hadden zoiets van 'we proberen het een jaar natuurlijk en dan pas gaan we de medica erbij halen'. Sinds dit jaar heeft mijn cyclus zichzelf opgepakt en nog jaar later dat we tegen elkaar zeiden ben ik nu 5 á 6 weken zwanger zonder behandelingen :D.
 
Ook vond ik het erg moeilijk dat mensen om mij heen zwanger werden. Kon daar zo verdrietig om zijn!

Even ter aanvulling van mijn verhaal: ik bleek heel veel blaasjes te hebben. Er werden in ieder +/- 35 blaasjes te hebben en werd 1 á 2 keer per jaar ongesteld van een korte periode (duurde nog geen 6 dagen alles bij elkaar)

Heel tof dat dit topic is gestart! Meiden, jullie kunnen het! Bij ons was het ook een wonder en die gaat er zeker komen voor jullie!
 
Hoi dames.

kan het nog steeds niet geloven, maar vanmorgen 2 positieve testen!!! We zijn morgen 5 weken zwanger! Ongelofelijk dat het naar de 1ste x clomid raak is.

lieve meiden, ik wens jullie heel veel succes en geluk toe, ik blijf hier zeker af en toe nog even kijken. Bedankt voor jullie steun en verhalen! Heb er enorm veel aan gehad.

Heel veel liefs!

 
Mies gefeliciteerd!!!

Mag ik vragen of jij ook al zo snel 'symptomen' had??

Dit is mijn 1e ronde iui met clomid en in totaal de 2e echte iui maar jemig mijn buik is enorm opgezet en ik voel zoveel spanning in mijn onderbuik (trekkerig gevoel, moeite met normaal lopen, soort steen in de buik gevoel)

Mijn tepels zijn enorm gevoelig en ik ben op en af misselijk en slaap tussen de middag ineens...weet je ik herken dit uit duizenden maar durf nog niet te hopen aangezien ik pas op dag 4 na iui zit...

Maar ik kan wel zeggen dat ik nog nooit zo vroeg mezelf heb gevoeld zoals nu en dat ik ook nog nooit in heel mijn ervaring met iui zo vroeg (dag 10) al een eitje had die zich zo goed ontwikkelde...

Nu maar hopen dat het innestelen goed gaat en ik 11 augustus een positieve test heb...dan ben ik ook enorm blij!!

De rest van de dames zet hem op zijn er nog meer die nu wachten???

Groetjes...

Liefs Annemarie
 
Mies, gefeliciteerd!! Geniet er lekker van!

Spannend Annemarie! Ik zal duimen op een positieve test!



Over 3 weken heb ik een afspraak bij de verloskundige, heel spannend! Wij denken allebei dat ik mu 6 weken en 2 dagen zwanger ben. Heb wel last van typische zwangerschap kwalen, haha! Moe, humeurig, eetlust anders, giga borsten en rommelende darmen. Ben niet misselijk, halleluja! :)
 
Hallo dames!

allereerst, gefeliciteerd mies en renate! Wat top dat het gelukt is! Fijn om ook positieve verhalen te lezen. En ook fijn om ervaringen te delen.

na 10 maanden niet ongesteld is bij mij ook pcos geconstateerd. Vandaag mijn laatste pil duphaston en dan hopen op een ongesteldheid 1 dezer dagen. Dan 5 dagen clomid 50 mg. Geen echo's enkel bloedprikken op dag 21 en dan zouden ze kunnen zien of er een eisprong is geweest. Spannend hoor allemaal, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen ;-). Ik vind het ook een gedoe, soms heb ik geen geduld meer. En dan nog eens al die vragen: 'moet jij niet eens aan de kinderen?'. Hou je kop! Denk ik dan.. Maar ik zeg wat anders ;-).

Zijn er meer duphaston gebruikers? Zo ja, deed het zijn werk bij jullie?



 
Terug
Bovenaan