nieuwe topic voor de meiden waarbij het niet vanzelf gaat.

Dank je wel lieve supertje!!!

Ja zeker de schouders er onder voor ons allemaal. We kunnen het en onze tijd gaat zeker komen.

goeie avond meiden,

wat allemaal spannende verhalen en teleur stellingen maar meiden we houden onze hoofd omhoog en zetten onze schouders eronder gaat echt allemaal goed komen!! ik moet aankomende vrijdag naar het ziekenhuis voor fm dat is dan dag 9 omdat ze in het weekend geen meting doen. ben erg benieuwd heb iedere keer al grote eitje en pasen komt eraan haha nee grapje hoor merk nu al dat ik weer druk in me onder buik krijg dus zal wel weer lekker aan het groeien zijn. supertje ik heb ook aangegeven dat ik nu al 2 keer 2 dagen voor de tijd ongesteld ben geworden en daar hebben we het dan ook vrijdag over:) ben erg benieuwd wordt nu de 4 de keer voor mij. ik ben inmiddels wel wat aan het aftellen klinkt wel erg raar maar ben wel wat aan het aftellen voor eventueel ivf daar mag ik gelijk mee beginnen naar de 6de poging als het dan niet geslaagd is! we hebben net lekker een midweek vakantie geboekt 29 june gaan we met zijn vieren lekker effe weg naar slagharen maar ik ben gek op attracties maar we hebben al uit zitten rekenen dan zou ik ook al eventueel 1 ivf hebben gehad en kans dat ik dan miss zwanger ben verwacht ik wel wat dus dat wordt dan geen achtbaan en geen waterpark met die mega glijbanen maar ik ga niet teveel vooruit lopen maar daar hadden we het hier zo over.

lieve meiden blijf hoop houden ondanks het moeilijk is en dat soms echt de moed in je schoenen zakt, maar onze tyd komt straks echt daar ben ik echt van overtuigt!! ben tijdje terug met iemand gepraat die op de spirituele toer is en heeft gezegd dat ik nog een kindje zou krijgen een meisje we zullen het zien:)

heel veel succes meiden ik hou hoop!!!

liefs xxx femke

Dag lieve dames! (bikkels):)

Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest voor een fm. Het eitje was nu 17mm. Dus is mooi doorgegroeid. Het bloedverlies kon komten door de hormonen.
Morgenochtend mogen we de Pregnyl gaan spuiten. Daarna is het weer knallen geblazen. Best spannend. Ben toch dankbaar dat het wel werkt bij mij. Alleen moet het nu nog een x raak zijn.
Gisteravond op kraamvisite geweest bij een vriendin. Pfff...zag er best een beetje tegenop. Heb de kleine even vast gehouden. Wat een fijn gevoel gaf dat. Maar ook een brok in mn keel. Mn vriendin was erg afstandelijk. Heb haar bijna niet gesproken. Ze was steeds boven om hem te voeden. Ben wel blij dat ik er heen geweest ben.
Meiden we gaan zeker weten niet opgeven! Het is allemaal niet makkelijk. Geestelijk valt het me ook echt tegen. Heb het te doen met mn lieve man. Pffff..ene x ben ik vrolijk andere x kan ik wel alles in elkaar schoppen en ben ik verdrietig. Nu moet ik toch laten zien hoe sterk ik ben. De geest controleerd het lichaam.
Heel veel succes allemaal! Dit wordt ons jaar.
Liefs,
Wolkje

Hoi lieve meiden,

Ja kanjers dat we elkaar zo onze verhalen kunnen vertellen doet me goed. Het raakt me ook heel erg.
Wolkje ik herken me zo in jouw verhaal over de geest regeert het lichaam. Vooral die stemmings wisselingen. Soms snap ik zelf niet waarvoor ik nu weer aan het huilen ben. Dan moet ik echt even bij mezelf nagaan wat is er gebeurd of wat is er gezegd wat me emotioneel maakt.
Ik moet zeggen de laatste maanden niet op kraamvisite geweest te zijn. Ik heb ook aangegeven dat ik het niet kan. Dat respecteren en begrijpen mensen gelukkig. Ik vind het echt heel knap dat je het hebt gedaan. Mijn respect daarvoor.

Succes iedereen!!! Ik denk aan jullie

Heey lieve allemaal,

Ook ik ben blij dat we onze verhalen met elkaar kunnen delen , al is wel bijna ieder verhaal anders.. Ik snap vaak niet wat er bedoeld wordt , ik zit nog in het begin stadium ..
De kraamvisites & baby showers zitten er ook bij mij aan te komen..
Mijn beste vriendinnetje is zwanger, 2 vriendinnen, en een collega.. Ik gun het ze stuk voor stuk maar soms denk ik ' wat is het allemaal oneerlijk '..

Dat we hopen en duimen dat het ons alle dit jaar gegund is

Spoedcursusje vruchtbaarheidsproblemen en behandelingen en termen:

Pcos.- door extra vochtblaasjes krijgen eitjes (follikels) geen kans om door te groeien. Geen eisprong en menstruatie. Wordt vaak in verband gebracht met overgewicht.

Endomitriose- baarmoederslijmvlies dat buiten de baarmoeder woekert. Heftige pijn bij menstruatie en verklevingen.

Afgesloten, slecht doorgankelijke, verdraaide of verstopte eileiders

Vervormde baarmoeder.

Slechte kwaliteit van zaad.

Onderzoeken: HSG is een baarmoederfoto waarbij ze vloeistof in de baarmoeder en eileiders spuiten om te zien of alles toegankelijk is.
Leo. : bij PCOS prikken ze dan de vochtblaasjes door waardoor weer een spontane cyclus op gang kan komen.

Kijkoperatie, soms worden er biopten genomen en Endomitriose is dan wel te zien, wat vaak op een (inwendige) echo niet te zien is.

Behandeling:
Hormoonstimulatie met timing. Follikels worden tussentijds gemeten (FM's) om de juiste tijd te bepalen om sex te hebben. Sommige ziekenhuizen geven een injectie (pregnyl) waardoor je het exacte tijdstip weet wanneer je eisprong is. Hormonen die gegeven kunnen worden zijn:
Clomid, gonal f, menopur, purgeon. De eerste is in tabletvorm, de rest via injecties.

IUI. Hetzelfde als hormoonstimulatie maar dan wordt het zaad direct in de baarmoeder gespoten. Op het moment dat de eisprong plaats vindt.

IVF/ ICSI. Kunstmatige bevruchtingen waarbij de eitjes eerst geoogst worden en later terug geplaatst.

Daarnaast komt er een grote groep waarbij wel alles in orde is en het gewoon niet wil lukken. Sommige behandelingen vergroten de kans.

Mocht je meer termen tegen komen die je niet begrijpt, gewoon vragen. We zijn er voor elkaar.

Ik ben geen expert, dus misschien staan er dingen bij die niet helemaal kloppen. Ik heb 2 kindjes gekregen met clomid en pregnyl en timing.

Vorige zomer heb ik een kijkoperatie, Leo en HSG in 1 keer gehad.

Kraamvisites en aankondigingen van zwangerschap zijn en blijven pijnlijk. Natuurlijk gun je het een ander, maar jezelf ook. En omdat je er al lang op wacht gun je je het jezelf net even meer. Logisch. Het verlangen is groot.
Het goed bedoelde advies van het loslaten en er minder mee bezig zijn, is zo'n dooddoener. Zeg dan gewoon niks, of alleen wat vervelend voor jullie. Ik kan me daar heel boos over maken. Ondanks dat we nu gezegend zijn met 2 kinderen, had ik ook graag een derde gewild. Als ik soms zeg, Tja een derde zal er waarschijnlijk niet meer komen, krijg je de opmerking. Och wees tevreden dat je er 2 hebt.
Ja natuurlijk ben ik daar blij mee en dankbaar voor. Maar gevoel hou je nou eenmaal niet tegen.

Terug
Bovenaan