Feyre Ik hoor je wel vaker over de "Hex". Ik heb als kind verschillende scheidingen meegemaakt en daarom heb ik er wel wat moeite mee om dit soort dingen te horen. Voor je stiefdochter. Ik snap dat je misschien een goede regeling moet "uitvechten" bij de rechter, maar als er dan eenmaal definitieve afspraken zijn vastgelegd, kijk dan vooral vooruit. Een kind merkt het heel erg als zijn of haar ouders niet eens meer met elkaar kunnen communiceren.
En stiefmoeders nemen ook een belangrijke plek in. Het heeft mij als kind ook veel pijn gedaan toen mijn stiefmoeder in het begin heel afstandelijk reageerde naar mijn moeder toe. Investeer daarin. Het is heel moeilijk en het kost jaren. Maar inmiddels staan al mijn ouders op feestjes gezellig te kletsen en dat is zooo fijn!
Mijn moeder en mijn ex-stiefvader hebben een aantal jaar geleden zelfs hun "koperen scheiding" gevierd. Een etentje met alle kinderen, de toenmalige getuigen van de bruiloft en een taart in de vorm van een gebroken hartje. We hebben zo hard gelachen! Ze realiseerden zich dat ze 1 gelukkiger waren uit elkaar en 2 ze met succes al 12,5 jaar een goede relatie onderhouden om mijn (half)broertje op te voeden. Dat is iets heel moeilijks als je gescheiden bent, maar daarom extra waard als het wel lukt.
Suikerspinn Balen zeg!