Nieuwe wachten op NOD okt 2018

ElsieJoy ik weet dat het goed komt meis! Ik begrijp dat de zwangerschappen het verleden naar boven halen! Maar je hebt toen echt de juiste keuze gemaakt dat weet ik zeker! Zo’n keuze maak je heel doordacht! Het komt allemaal goed?

Om een of andere reden zit ik toch weer te malen over me ovulatie... heeft er iemand hier ook dat de temp pas 2 dagen later of meer steeg? Vraag me nu ook af of ik vorige maand verkeerd berekend heb ?
We hebben nu al 3 dagen niks gedaan. Veel moe en druk. Merk wel dat ik minder zin heb ook en dit was vorige week echt niet zo.
Vorige maand heb ik me eisprong op de 9e gezet 10e was me temp namelijk hoger. Deed toen nog geen andere tests en was me eerste cyclus dus weet hem ook niet vanaf het begin. Me app leest dus 26 dagen en als ik tel vanaf de 9e naar 21 is dat maar 12 dagen LF. Heb hem voor deze maand weer op 28 en 14LF gezet omdat ik nog geen volledige cyclus weet
Bah wordt even gek van mezelf ?

Je kunt er nu toch niets meer aan doen Feyre, hopen dat het raak is deze maand en anders weet je hoe lang deze cyclus duurde en kun je daar op voortborduren. Hoe vervelend het ook is.. Blijf kalm, knuf van mij!

Ik hou het bijna niet meer uit nee dames hahah, zit er zo over te denken om morgen te testen.... moet me echt inhouden! aaaahhh

Feyre,  Dan moet je toch nog maar eens naar dit onderzoek kijken wat ik had gevonden.
In dit onderzoek hebben ze verschillende hormonen getest en ook de lichaamstemperatuur van vrouwen bijgehouden. Daarnaast hebben ze middels echo de eisprong vastgesteld. Dit noemen ze in het artikel de US-DO (Ultrasound Day of ovulation, denk ik).
Vervolgens hebben ze de US-DO vergeleken wanneer deze vrouwen hun LH piek hebben (wat je dus meet met een ovulatietest). Hieruit blijkt dat in 67,7% van de geval de LH-piek binnen een dag van de US-DO lag. Maar dit is dus 1 dag ervoor, dag van ovulatie, of 1 dag erNA! 9,6% had de piek meer dan 1 dag van tevoren. Maar 22,8% had de LH-piek meer dan 1 dag NA de met echo vastgestelde ovulatiedag!
Daarnaast hebben ze ook de US-DO vergeleken met wanneer je temperatuur omhoog gaat. Nu blijkt dat in slechts 13% van de vrouwen de temperatuur binnen een dag stijgt! In 87% van de gevallen stijgt de temperatuur dus pas twee of meer dagen na je ovulatie!
Kleine kanttekening. Met echo de eisprong vaststellen is ook niet 100% exact. Daarom hebben ze de temperatuurstijging ook vergeleken met de dag dat je volgens je LH-piek (en dus positieve ovulatietest) je eisprong moet hebben. Die dag ligt dus gemiddeld 0,46 dag later dan de ovulatiedag  die met echo was vastgesteld. Vergeleken met de LH-piek ovulatiedag stijgt in 23% van de gevallen de temperatuur binnen 1 dag. Maar dus nog steeds 77% stijgt pas na 2 of meer dagen.
Voor iedereen die het artikel in detail wil bestuderen voeg ik hier de link toe:
https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1471-0528.2001.00194.x

Nee Nikkkiii  Dat mag niet! :p 
Je kan het echt. Gewoon heel snel gaan plassen morgenochtend (en vrijdagochtend). Zaterdag is je dag. Dan hoef je daarna ook niet naar je werk, maar kan je het gewoon vieren.. We gaan er uiteraard gewoon vanuit dat het is gelukt deze maand. Positiviteit meiden!
Mocht het niet zo zijn, dan zijn we toch wel teleurgesteld. Het maakt echt niet uit of je van te voren tegen jezelf blijft zeggen van "het zal wel weer niet".

Dank je meiden. Ben weer ieta rustiger. Wss vkrige maand verkeerd berekend als ik naar de app kijk zei die ook de 7e en ik zelf zei de 9e dus zou heel goed kunnen dat het de 7e was. Kan me ook niet echt meer herrinneren of ik wat voelde.
Ik houd toch gewoon aan wat de app nu zegt de 19e en we zien wel. Kan er idd niks meer aan doen en wacht het gewoon af. Is het niet gelukt kan ik wel een volledige cyclus tellen.
Ga het artikel nog eens op me gemak doorlezen

Terug
Bovenaan