NOD 20/21/22/23 juni

Mienma: hoelang ben je al van de anticonceptie af? Misschien als t nog niet heel lang is dat je lichaam nog aan t ontpillen is? Wel vervelend meid! 
Wilkindje: wanneer is jouw NOD? Ik zit ook een week voor m’n NOD (20/21juni) en qua veranderingen die ik voel en merk aan me lichaam zou t best wel raak kunnen zijn.. er zijn genoeg vrouwen die heel snel iets voelen hoor! De innesteling is tussen de 6 & 12 dagen en dat kan je zeker merken.
enigste waar ik me zorgen over maak op ‘t moment is dat ik rook.. i know, heel slecht! De dag dat ik een positieve test in handen heb wil ik ook meteen stoppen.. maar bang dat het makkelijker gezegd dan gedaan is.. ik wil dan mijn kindje meteen t beste geven wat ik kan bieden dus hoop dat mijn wilskracht sterk genoeg is.

Jullie zijn dus ook wel bang voor een teleurstelling? Hier is mijn NOD de 21ste, 3 maanden nu steeds op de dag af ongesteld geworden. Ben 1x 6dgn overtijd geweest en dat was niks.. Dus mag van mezelf niet meer voor de tijd testen ??
MienMa : Ben je wel al bezig met ovulatie testen of nog niet?
Wilkindje : Lastig hè? Ineens voel je van alles.. ik word er ook weleens gek van
SanneStar : Oeh dat snap ik dat je graag wil stoppen met roken! Ik rook niet, nooit gedaan dus kan er ook niet over oordelen.. Vriendin van me heeft wel gewoon gerookt tijdens de zwangerschap, haar dokter zei.. je kan beter 1 sigaret per dag roken dan zoveel stress ervaren van het stoppen.. Toch denk ik dat stoppen het allerbeste is ? Ik hoop voor je door alle symptomen die je voelt dat het raak is! 

DjaDja: ik wil al jaren stoppen.. al verschillende pogingen gedaan.. en een kleintje in me buik zal de beste motivatie zijn.. mijn schoonmoeder stopt samen met me als t raak is. Ook mijn vriend rookt en gaat dan alleen nog buiten roken.. 
zus van me vriend heeft ook gerookt tijdens haar zwangerschap.. ze heeft een meid van 14 en een jongen van 11.. die meid heeft x benen en die jongen heeft ADHD en nog een paar stoornissen.. of t komt van t roken is natuurlijk nooit 100% maar om die reden ga ik t niet doen, wil een gezond kindje op de wereld brengen. 

SanneStar: Ik ben van de pil af sinds 1 januari 2018. Al bijna 1,5 jaar. 

Djadja; Ja, had een positieve ovulatietest op 6 juni (dag 17), dus 7/8 juni (dag 18/19 ) ovulatie. Ik heb altijd zo’n “late” ovulatie. Tot nu toe altijd rond de 28 gezeten, maar ook een periode van 68 dagen gehad begin dit jaar. Daarna 28, 32, 26. Ben echt kwijt wat nu mijn normale dagen zijn. Hoop natuurlijk dat ik nu zwanger ben en dat ik kan testen alleen weet nog niet wanneer ik dat dan wil doen. Zoiezo na dinsdag want dan zit ik op dag 28. 

SanneStar: ik had een positieve ovulatietest op dag 20 van mijn cyclus dit was 07-06 en ben er eigenlijk zeker van dat hij 08-06 gesprongen is. Nu voel ik vandaag best vaak steken aan mijn rechterkant naast mijn heupbot zegmaar, hier heb ik ook wat gevoeld op 08-06. Maar nu al iets voelen lijkt me wel echt vroeg ? ik heb gewoon het idee dat het raak is en dat kan ik niet goed plaatsen maar zo voelt het. Ik hoop het ook heel erg, dit is ook wel de 1ste ronde dat ik het idee heb dat het zo kan zijn. Vorige ronde een vroege miskraam met 5+2 maar daar heb ik 1x getest en toen durfde ik niet meer 8 dagen later ongesteld met zwarte stolsels en al, ben blij dat ik geen test meer had gedaan die knal was maar houd me er wel aan vast dat het dus moet kunnen. Ik ben in oktober gestopt met de pil. Ik was in september gestopt met roken, dit heb ik in 1x gedaan en 8 maanden vol gehouden. Maar helaas niet “beloond” rook nu iets langer als een maand weer maar ga na dit pakje weer stoppen. Wel heel moeilijk hoor had ervoor bijna 10 jaar gerookt ? echt veel ook 5 pakjes van 9,90 per week.

Mien-ma: hmm raar dan.. dan zal ik t ook niet zo snel weten.
wilkindje: dan lopen we bijna gelijk.. en geloof me.. ik voel dingen.. vandaag ook opeens opgezette borsten.. gelukkig niet pijnlijk.. en ik ben er 1 die dat nooit heeft voor me NOD.. en je kan echt al een week na je sprong dingen voelen.. je zal niet de eerste of laatste zijn.
ja die rook verslaving.. t is vreselijk.. rook al vanaf een jaar of 13.. nu 27.. dus de helft van me leven.. wou dat ik er nooit aan was begonnen.. rook samen met me vriend samen soms zo 2,5 pakje per dag.. dus het gaat zwaar worden als ik zwanger ben maar liever een gezond kindje en zelf helemaal gek worden van het afkicken dan door roken en dat er wat mis is met die kleine en me altijd schuldig blijven voelen.

Hey waarom begin je niet nu alvast met stoppen met roken? Als je een positieve test hebt ben je vaak al 2 weken zwanger he. En je schijnt ook een grotere kans te hebben op een zwangerschap wanneer je/jullie niet roken! Heel veel succes met stoppen! ?

Mevrouwtje: Er zijn genoeg vrouwen zwanger geworden terwijl ze gewoon roken, drinken of drugs gebruiken.. laatste 2 doe ik niet.. ik heb zolang ik nog lekker kan genieten en dingen kan doen dat ik t ook doe.. zal straks 9 maanden op alles moeten letten.. en dat begint bij de positieve test.
plus ik weet nu al als ik zou stoppen dat als ik volgende week toch ongesteld word of een negatieve test in handen heb ik als eerste naar een sigaret zal grijpen.. dus dan stop ik nu voor lucht zeg maar.. het kan nog alle kanten op.

Terug
Bovenaan