NOD April 2019

Goedenmiddag allemaal, 
 Allereerst Nod 23/4- Kellove- ronde 12 - eerste kindje 
lees wel vaker mee maar post eigenlijk nooit nu zag ik deze topic met veel dames in een gelijke situatie aan die van mij (toch altijd fijn haha) 
in het kort we zijn al bijna een jaar bezig om zwanger te worden. Maar deze maand voor het eerst met ovulatietesten. Kwam er daardoor achter dat mn ovulatie toch echt op een heel ander tijdstip was dan ik dacht. Mijn vriend en ik hebben hier heel hard om moeten lachen. 
Ik heb de paarse testen van clear blue gebruikt en kreeg vanaf zaterdag knipperende smilies. We deden het al sinds de week daarvoor om de dag. Ik heb met ochtendurine getest dus kan zijn dat mn ovulatie al eerder was maar de smilie bleef vanaf gister stil staat dat betekend hoge kans op….. maar gister hebben we niets gedaan maandag dus de laatste keer. Nu komt het spannendste deel. 
Al ben ik heel bang dat het allemaal mislukt omdat ik zelf vanaf donderdag al ziek ben en nu nog extreem hoest. Maar wie weet is het eindelijk gelukt.
Ook nog een vraag iedereen zegt ja je moet er niet zo mee bezig zijn. Maar ja wanneer ben je er teveel mee bezig? 

Goedenmiddag allemaal, 
 Allereerst Nod 23/4- Kellove- ronde 12 - eerste kindje 
lees wel vaker mee maar post eigenlijk nooit nu zag ik deze topic met veel dames in een gelijke situatie aan die van mij (toch altijd fijn haha) 
in het kort we zijn al bijna een jaar bezig om zwanger te worden. Maar deze maand voor het eerst met ovulatietesten. Kwam er daardoor achter dat mn ovulatie toch echt op een heel ander tijdstip was dan ik dacht. Mijn vriend en ik hebben hier heel hard om moeten lachen. 
Ik heb de paarse testen van clear blue gebruikt en kreeg vanaf zaterdag knipperende smilies. We deden het al sinds de week daarvoor om de dag. Ik heb met ochtendurine getest dus kan zijn dat mn ovulatie al eerder was maar de smilie bleef vanaf gister stil staat dat betekend hoge kans op….. maar gister hebben we niets gedaan maandag dus de laatste keer. Nu komt het spannendste deel. 
Al ben ik heel bang dat het allemaal mislukt omdat ik zelf vanaf donderdag al ziek ben en nu nog extreem hoest. Maar wie weet is het eindelijk gelukt.
Ook nog een vraag iedereen zegt ja je moet er niet zo mee bezig zijn. Maar ja wanneer ben je er teveel mee bezig? 

Weet je wat zo lastig is van dat "veel ermee bezig zijn"; je wilt zelf ook niet dat het een obsessie is. Maar als je lichaam allerlei signalen afgeeft die als premenstruatie óf zwangerschap te interpreteren zijn, dan g je toch vanzelf er over nadenken? 
En je bent toch niet voor niets bezig om zwanger te worden? Omdat je heel graag zwanger wilt worden. Tuurlijk ben je er dan mee bezig. 
Ik denk dat het gezond is om er over na te denken, maar als het je humeur overneemt is dat niet fijn. Ook is het normaal om even teleurgesteld te zijn als je weer ongesteld word. En het rottige is; hoe graag je het ook wil, en hoe veel je er ook over nadenkt; daar wordt je niet zwanger van. Het moet dus echt op goed geluk en met goede timing gebeuren. 
Maar ook ik betrap mezelf op elke dag berekenen hoeveel dage  ik ook alweer nog moet. En hier heel lang de topics lezen. Maar dan denk ik weer: word ik hier zwangerder van? Nee... als Ik zwanger zou kunnen worden van hoe veel ik er over nadenk zou ik al 10 baby's gemaakt hebben. 

Hi,
NOD 17 april - Andrea - 1e kindje
Ik vraag me af of ik gek ben of niet. Dus misschien dat jullie me kunnen helpen hihi.
Heb nu al 5 dagen een zeurderig gevoel bij mn baarmoeder en lies, niet net als pms krampem want dat heb ik meestal t stuk tussen mn navel en baarmoeder. (Kan het even niet anders uitleggen). Ik boer heel de dag door en dit valt me op omdat ik normaal gesproken niet eens een klein boertje kan laten. Hele droge tong maar wel veel slijm. (Klinkt raar maar het is echt zo haha) en afscheiding terwijl ik dit normaal alleen heb een paar dagen voor nod. Is dit herkenbaar en mag ik stiekem hopen dat het gelukt is? 

[quote quote=10189750]Weet je wat zo lastig is van dat “veel ermee bezig zijn”; je wilt zelf ook niet dat het een obsessie is. Maar als je lichaam allerlei signalen afgeeft die als premenstruatie óf zwangerschap te interpreteren zijn, dan g je toch vanzelf er over nadenken? En je bent toch niet voor niets bezig om zwanger te worden? Omdat je heel graag zwanger wilt worden. Tuurlijk ben je er dan mee bezig. Ik denk dat het gezond is om er over na te denken, maar als het je humeur overneemt is dat niet fijn. Ook is het normaal om even teleurgesteld te zijn als je weer ongesteld word. En het rottige is; hoe graag je het ook wil, en hoe veel je er ook over nadenkt; daar wordt je niet zwanger van. Het moet dus echt op goed geluk en met goede timing gebeuren. Maar ook ik betrap mezelf op elke dag berekenen hoeveel dage ik ook alweer nog moet. En hier heel lang de topics lezen. Maar dan denk ik weer: word ik hier zwangerder van? Nee… als Ik zwanger zou kunnen worden van hoe veel ik er over nadenk zou ik al 10 baby’s gemaakt hebben.[/quote]

Dank je wel dit is precies hoe ik er over denk. En eigenlijk tot nu was ik er niet zo mee bezig. Mn vriend wil het liever gister dan morgen maar mij maakte t niet zoveel uit dacht steeds als t nu niet lukt dan volgende maand misschien wel. Maar nu.. misschien ook wel door de testen hoop ik toch echt dat t gelukt is. Alleen doordat ik niet helemaal fit ben, ben ik ook bang dat het weer mislukt. 

MissAndrea mijn NOD is ook 17 april, op mn moeders verjaardag! Zit inmiddels in ronde 10 en draai dus al een poosje mee in dit forum. Vaak zie je dat als je net bezig bent voor een kindje, je opeens allerlei signalen van je lichaam opvallen. Die signalen kunnen bij een zwangerschap horen (dat hoop ik natuurlijk voor jou!) maar vaak had je al deze dingen ook voordat je een kindje wilde maar viel het je toen niet op. En daarbij lijken veel vroege zwangerschapssignalen op die van de menstruatie (buikpijn, misselijk, zere borsten, enz).  Al met al wordt je dus vaak niet veel wijzer van alle kwaaltjes en moet je geduldig afwachten tot NOD. Irritant he!

Kellove ja die ovulatietesten zijn wel een eyeopener vind ik! Ik gebruik die van sensitest, worden blijkbaar in ziekenhuistrajecten ook gebruikt, zijn gevoelig en goedkoper dan clearblue.
En tja, hoeveel is te veel bezig zijn? Als het je leven gaat overheersen denk ik? Ik vind jou een heel nuchtere houding hebben! Ik probeer dat ook, maar dat lukt niet altijd.

@lapjesendraadjes dat was ik vorig jaar ook niet hoor toen ik net stopte met de pil. Toen was ik echt geobsedeerd alles stond in mijn hoofd in het teken van zwanger worden. Maar denkt doordat het ook wel echt een heftig jaar is geweest (in juli en augustus zijn mijn vriend en ik uit elkaar geweest) ben ik wat nuchterder erover. Betrap me er nu op dat ik er wat meer bezig ga zijn. Maar denk dat dat ook komt door de ovulatietesten elke ochtend ben je er dan ook mee bezig. 
En stiekem kan ik niet wachten tot de paasdagen ?

Terug
Bovenaan