NOD April 2019

Volgens de app was vanochtend mijn NOD (Want mijn ovulatie was al op dag 15). Ik denk zelf dat mijn NOD op zondag is, maar goed.
Ik vind het zelf maar lastig hoor! Overal lees ik dat je temperatuur moet stijgen, maar mijn temperatuur komt normaal gesproken maar niet boven de 36,3 uit. En nu is ie al 3 dagen 36,3 (hoogste temp deze ronde 36,4). Mijn borsten doen iets minder pijn dan normaal. Was wel zondag chagrijnig volgens mijn vriend (thanks love ?). Dus ik heb vanochtend maar eens een test gedaan. Met een dikke vette min als resultaat. Niet zwanger. En ik wist niet zo goed of ik moest lachen of huilen. Eigenlijk had ik het wel verwacht ofzo? En nu denk ik echt, moet ik morgen weer testen, of wacht ik tot zondag? Laat ik het afhangen van mijn temperatuur, dat als die daalt dat ik niet meer test?
En is het echt wel zo dat bij elke vrouw de temperatuur stijgt bij een zwangerschap?
Twijfels, twijfels.
Omdat ik 36 ben en dit ronde 6 is, mag ik volgende week voor een doorverwijzing bellen. Dus daar hou ik ook ernstig rekening mee, maar ik hoop natuurlijk dat ik zondag een plus zie!! Dat zou ook nog eens betekenen dat ik ben uitgerekend rond mijn vriend's verjaardag, hoe bijzonder zou dat zijn!!
Sorry voor mijn lange post, maar ik moest t even kwijt..

lapjesendraadjes op welke manier en met wat voor thermometer meet je? Dit kan schelen in de resultaten. Volgens mij kan het wel zijn dat je temp niet stijgt maar volgens mij is dat niet zo'n best teken.. Ik hoop natuurlijk dat dat niet voor jou geldt!

Lapjesendraadjes. 
Owww wat een onzekere dagen zit je in zeg. Ik heb geen idee hoe het werkt met tempraturen, maar zou toch even tot zondag wachten met nog een keer testen. Hoe moeilijk dat ook is. 
Ik duim heel hard mee dat je dit weekend “zwanger” op de test ziet staan 

Ik temperatuur met zo'n snelle thermometer, oraal. Dat verklaart denk ik waarom mijn temperatuur zo abnormaal laag lijkt. Ik denk dat je met rectaal misschien een betere meting krijgt. Als ik ongesteld ben, zit ik meestal rond de 35,8. Ik temperatuur nu 3 maanden op deze manier en het is wel consistent. Laag begin, dan na de ovulatie hoger dan 36, soms een uitschieter naar 36,5 en als ik ongesteld wordt zie ik een paar (2 a 3) dagen van te voren een daling. Dat zou dus morgen moeten beginnen. Maar ik schommel nu al 7 dagen tussen de 36,3 en 36,4 graden. Ik kan denk ik inderdaad maar beter wachten tot zondag. Pfff ik probeer zo hard nuchter te blijven en lekker bezig te zijn, maar het spookt toch echt elke avond door mijn hoofd 'zou het raak zijn deze maand?'

Als je een betrouwbaar resultaat wilt moet je een paar dingen doen:
- meet elke dag voordat je opstaat om dezelfde tijd
- doe dit in ieder geval altijd 3 minuten oraal, rectaal of vaginaal (kies wel altijd dezelfde methode)
- meet met een thermometer die eindigt op 2 cijfers achter de komma

Succes!

PippaLotta ik kan voor alle 3 de punten een vinkje zetten ? dus daar kan t gelukkig niet aan liggen. De negatieve test werd vanochtend bevestigd door een temperatuurdaling. Nu dus wachten op de ongesteldheid, helaas

Ongesteld helaas. Ik begrijp er totaal niets van, want alles wees op een zwangerschap. Het verloop van de klachten was 1-op-1 in vergelijking met mijn vorige zwangerschap. Het viel zelfs mijn man op dat ik ontzettend veel moest plassen. Ik ben ruim een week misselijk geweest en ik slaap elke middag. Ik heb tot gisteren bizar veel afscheiding gehad en totaal geen PMS. Schiet mij maar lek...

Terug
Bovenaan