NOD april 2020

@juliaa: Vandaag is dag 31. Ik verwacht het zelf niet dat het mijn menstruatie is (of beter gezegd ik hoop het niet), want ik had op 31 maart een positieve ovulatiestest, echt een knaller.
Ik ga uit van de standaard luteale fase van 14 dagen, tenzij anders bewezen natuurlijk en dat het echt doorbreekt.
Is pas de eerste cyclus die ik echt in kaart breng trouwens.
Dus hier nog wel echt fingers crossed. Ik ga sowieso testen vanaf morgen 10dpo t/m 14dpo (heb nog heel goedkope testjes liggen (Ali)). 

[quote quote=10310276]Ik test rond 7 uur in de ochtend, dus je kan het beste dus 12 uur testen….. Maar dan moet ik vanaf 7 uur dus 4 uur lang mijn plas ophouden hahah Dat wordt een uitdaging, maar dat is voor een eventuele volgende rond waarvan ik hoop dat het niet nodig is [/quote]
Voor de ovulatietesten die ik heb hoef je maar 2 uur niet gedronken te hebben, het hoort dus niet met ochtendurine. Het is pas dat het later in de urine komt. 

ow nooit geweten! Thanks!
Iemand ervaring met clearblue digitale testen die de 2 vruchtbaarste dagen aangeeft.
Wanneer doen jullie de test?

Ik test nu met CB, toen ik zwanger probeerde te raken bij ons 1e kindje heb ik ze ook gebruikt.  Ja ze zijn duurder (ik kon ze laatst het goedkoopst vinden op Wehkamp), maar het turen en twijfelen (zit mezelf dan toch gek te maken) kost me meer (energie). Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen goedkopere testen doen en als de ovulatie er aan lijkt te komen CB gebruiken. Hier na variërende cyclussen tussen de 28 en 35 dagen en een rare tussentijdsebloeding nu toch maar weer CB gaan gebruiken vanaf dag 11.

Ik had de deze ronde echt een knaltest (actiontest), toen ik die zag twijfelde ik niet meer.. testen daarvoor inderdaad aan het turen omdat ik niet goed wist hoe het er uit hoorde te zien. Voor de komende ronde voel ik me nu in ieder geval zekerder. Heb nog geen CB gebruikt :)

@Sylvestertje; Ja, ik normaal rond 1 / 2 uur. Had gelezen dat begin van de middag de beste tijd is. Dus ik dronk dan tot 10:00 uur s ochtends wat en dan daarna niet (tot een heel klein slokje water) en 2 uur van tevoren niet meer plassen. Hoe deed jij dit? Ja, ik blijf toch bij sensitest denk ik. Die kan ik ook fijn online bestellen (heb geen action in de buurt) en weet nu in ieder geval wat voor mijn lichaam een positieve test is.
Ik hoop écht voor jou dat het dit keer raak is!! Hoop dat dit een voorteken van de innesteling is.
@Juliaa, ja ik heb ook besloten geen zwangerschapstesten in huis te halen. Ik had er toch eergisteren een gedaan (terwijl ik eigenlijk wist dat ik niet zwanger was), ook omdat het dan in huis is. Succes nog met wachten en anders tot in de volgende maand groep.
@Annk, ik denk dat ik dat de volgende ronde ook ga doen. Mocht ik denken dat mijn ovulatie eraan komt, dan gewoon die van CB gebruiken. Dat turen heeft mij ook niet wijzer gemaakt deze maand.

[quote quote=10310388] @Sylvestertje; Ja, ik normaal rond 1 / 2 uur. Had gelezen dat begin van de middag de beste tijd is. Dus ik dronk dan tot 10:00 uur s ochtends wat en dan daarna niet (tot een heel klein slokje water) en 2 uur van tevoren niet meer plassen. Hoe deed jij dit? Ja, ik blijf toch bij sensitest denk ik. Die kan ik ook fijn online bestellen (heb geen action in de buurt) en weet nu in ieder geval wat voor mijn lichaam een positieve test is.
Ik hoop écht voor jou dat het dit keer raak is!! Hoop dat dit een voorteken van de innesteling is.
[/quote]
Ik dronk na 10 uur (koffie) niet meer en dan rond 12 uur kwart over 12 een testje. Dan kon ik met lunch ook weer drinken. Bij dezelfde test blijven is wel handig! Weet je iig beter hoe je hem moet interpreteren. Ik hoop ook dat het raak is..! Het is pas ronde 2... Dus zou heel snel zijn, maar hopen mag. En met een lange cyclus duurt het toch weer langer allemaal. 1ste menstruatie was 23 januari, 2e op 11 maart. En nu zou hij op 15 april vallen. Dan schiet het hard op met de maanden. Ik laat morgen weten of er iets te zien valt op de test! 

Ik lees wel globaal mee, maar geen tijd om overal op te reageren helaas. Maar gefeliciteerd voor degene met een positieve zwangerschap test ? en wat jammer om de minder leuke verhalen te lezen. Succes voor degene die rond de ovulatie zitten en in de  wachtweken? ik weet hoe frusterend het is als je lang bezig ben, maar als je dan eenmaal zwanger ben en alles gaat goed dan ben je wel extra blij, dankbaar en gelukkig. Hoop dat iedereen snel een positieve zwangerschap test heeft
@novalee, ik heb precies hetzelfde elke keer. Ik heb maar 1 dag max een positieve test met smilie , daarom was ik overgestapt naar de geavanceerde. Maar nu gebruik ik even helemaal geen ovulatie testen meer. Maar ik had dezelfde vragen, maar toen werd mij uitgelegd dat het niet uitmaakt, omdat ze je LH piek meten en daarna komt je ovulatie pas. Dus het maakt niet uit dat het maar 1 dag is. Als je 2 dagen ervoor vrijt, de dag zelf en nog 1 erna denk ik wel dat je een optimale kans heb. Ik heb trouwens ook extreem veel pijn bij mijn ovulatie.. ik heb dan wel seks, maar is idd pijnlijk, dus dan doen we wel wat rustiger aan. Succes!

@Suusx wat vervelend zeg en wat naar wat je allemaal al mee heb gemaakt. Ik hoop echt dat je snel zwanger mag worden en dat alles goed blijft gaan?

Terug
Bovenaan