NOD augustus 2018

@G-G dat is ook echt zo: waar het moeilijker gaat, die hoor je toch minder snel. Pas als iemand dan zwanger is komt vaak een achterliggend verhaal dat het zo lang duurde. Geeft wel een vertekend beeld... 
(Maar blijft evengoed natuurlijk enorm balen en frustrerend als je al lang bezig bent) 
@MPvdK als je indd nu nog voor je NOD zit, dan kan het nog steeds wel raak zijn hoor.. Soms testen dames pas ná hun NOD positief. Don't lose hope yet maar indd, je lijf kan je ook enorm foppen. Zo lastig om dan weer even het juiste advies te geven: houd wel hoop maar ook niet teveel want het hoeft niet klinkt ook weer zo net-niet ;) 
@GinaG geen idee... geen ervaring mee maar het klinkt indd onlogisch dat je nu al 6 dagen op rij flink vruchtbaar bent, of je hebt super-eitjes opgekweekt deze maand..? hihi 
 
Dit vind ik op een site over ovulatietesten. 
Dagenlang een donker streepje?Blijft de ovulatietest positief, krijg je al dagen lang een donker streepje op de ovulatietest? Bijvoorbeeld al een hele week? Dan is het wellicht goed om eerst een zwangerschapstest te doen. De kans bestaat dat je zwanger bent. Ook kort na een miskraam is er een mogelijkheid dat je gedurende enige weken een donker 2e streepje krijgt op de ovulatietest. Te gevoelig voor jeEr kan nog een tweede oorzaak zijn waarom je ovulatietesten dagenlang 2 donkere streepjes blijven aangeven. Je ovulatietesten zijn te gevoelig. Of mogelijk maak je teveel LH aan voor de testen die je gebruikt. In dit geval kun je het beste overstappen op een ovulatietest met een normale gevoeligheid, die minder snel reageert op lage LH waarden. 
Er vanuit gaan van het laatste koop ik voor volgende maand als het niet raak is wel ovu testen van een ander merk :) 
 
Oh dat 2e wist ik dan weer niet, maar dat 1e schoot vluchtig door mn hoofd... 
Hoor wel eens dat sommigen ovu testen gebruiken als ZT. Wie weet betekent dit heel goed nieuws voor je! 
Wanneer is je NOD? 
 
@SjaMee, jeetje wat heftig dat je dat op die leeftijd te horen kreeg. Ik geloof dus écht absoluut niet dat dat nu zo is: je hebt al een dochter mogen krijgen en ik kan het me niet voorstellen dat je eileiders nu ineens in-actief zijn geworden ofzo!
Hopelijk heeft een nachtje rust je gedachtes goed gedaan :) 
 
Als ik mijn normale cyclus (36)dagen aanhoud zou ik 6 Aug ongesteld moeten worden.
Maar heb in juni mijn menstruatie overgeslagen ? Zwangerschap testen waren negatief ;) had die maand met ovulatietest ook geen eisprong gevonden.
Dus ga er nu vanuit zeker na de positieve ovulatietesten dat ik wel kan rekenen op een menstruatie volgende week. 
 
@Ananass: hooooi! Ja idd. Het is balen dat je inderdaad een eisprong hebt zo na 22 dagen (!!!) en dan nog 14 moet wachten met pech. Gelukkig heb ik ook 2 x op rij een cyclus van 31 dagen gehad. Je moet dus echt geduld hebben. Lastig... maar aan de andere kant denk ik, het is pás ronde 6. Ergens lijkt het dan nog mee te vallen. Nu inmiddels ronde 7 dus en dag 3 menstruatie. We gaan met frisse moed door, al is het soms zo lastig.
@Citrus: we kletsen gewoon verder. Hele fijne vakantie!!! geniet geniet en geniet
 
Oh en daarnaast: toen ik stopte met de pil in januari was mn vriend nog wel een soort van gespannen. Zo van: 'ojee straks is het echt direct raak. Ik moet nog een beetje aan het idee wennen'. Daardoor hebben we eigenlijk nog 2 rondes een soort van 'veilig' gedaan (voor t zingen de kerk uit en geen seks op eisprong).
En dat is helemaal weg bij hem. Hij was afgelopen zondag net zo teleurgesteld als ik dat ik weer ongesteld werd. En daardoor merk ik nu dat we echt op 1 lijn zitten en dat ik hem echt echt kan verrassen als het zover is. Dus het feit dat je wat langer moet wachten, zorgt er denk ik wel voor dat het zo zo zo zo zoooo gewenst is!!
 
Oh Joena dat heb ik ook met die moeder en zussen. Mijn beide zussen hadden bij hun beide kindjes in de 1e of de 2e ronde al bingo. Ze waren gestopt met de pil en dachten beide, dat duurt wel 6 maandjes dat hele ontpillen. Nou niet.
Mijn moeder was ook hyper-vruchtbaar-typje en ik dacht: dat zit dan dus in de genen. Nu ben ik nog niet lang bezig (ronde 3) maar ik bedacht me al wel: ik ben niet zo snel zwanger en dus minder vruchtbaar dan zij. 
En mijn man had hetzelfde die allereerste maand, oh hij was zowat bang dat het gelijk bingo zou zijn haha!! 
 
Terug
Bovenaan