NOD augustus 2018

@Graafland: ja ik denk dat het ook echt een beetje geluk hebben is. In 50% van de gevallen gaat de innesteling mis. En bovendien ben ik nu 32 geworden en was mn zus wel jonger toen ze kids kreeg en mijn moeder ook 26. Dat speelt denk ik ook mee.
Ik ken iemand die van de 1ste zwanger was na 1 maand! Maar die is nu al 1,5 jaar bezig voor een tweede en er is NIKS met hen allebei aan de hand. En waarom het dan ineens niet lukt ? Het blijft gewoon een wondertje :)
We moeten gewoon geduld hebben helaas. En ik zeg vaak tegen mn vriend: zolang we nog samen zijn moeten we genieten!! Als er eenmaal een kleine is, dan draait je leven 360 graden. Vooral in het begin. (Lukt me niet altijd zo positief te denken hoor ;) maar doe mn best)
 
Hoi allemaal,
Ook ik lees al een tijdje mee en dacht: laat ik nu ook maar eens mee gaan kletsen. Ik ben sinds begin juli gestopt met de pil en mijn vriend en ik gaan voor ons eerste kindje. Voordat ik de pil gebruikte had ik een erg regelmatige cyclus dus ben nu voor het gemak ook maar van deze cyclus uitgegaan (wetende dat alles anders kan zijn na het stoppen van de pil).
Mijn NOD zou vandaag moeten zijn maar aangezien ik niet weet hoe mijn lichaam na de pil is kan het ook later zijn, vandaar dat ik in deze groep reageer. Ik heb in ieder geval al een paar dagen (sinds vorige week woensdag ongeveer) klachten. Steekjes in mijn onderbuik, zeurend gevoel in mijn onderbuik, gevoelige tepels, aderen meer zichtbaar op mijn borsten, moe en meer puistjes. Dit kan natuurlijk allemaal te maken hebben met een naderende menstruatie maaaaar wie weet. Op dit moment nog geen menstruatie te zien.. spannend!
 
Welkom Liekun, spannend indd en wat je al zegt het kan zoals elke maand 2 kanten op. Hou ons op de hoogte!! 
 
@Joena, indd mijn zus en moeder waren ook wat jonger dan ik nu ben (ben 30) maar mijn andere zus was toch ook al 34 toen ze voor haar 1e kindje ging. Helaas kreeg ze eerst een early abortion, zeg maar met 5 weken, maar ze was 2 maanden erna alweer zwanger. 
Die positieve mindset houden wij er ook in ja, het ís ook oprecht genieten met zn tweetjes dus dat maakt het makkelijk. En we houden het luchtig, als we ergens zijn eten bv en we zien een stel met een kindje worstelen om het leuk te houden en een hap naar binnen te krijgen dan maken we daar nog grappen over. Nu kan dat nog, al hopen we natuurlijk over een jaartje zelf dat stelletje te zijn waar anderen om gniffelen ;) 
 
Btw, ik heb van het weekend mijn eisprong gehad (verwacht ik, gezien de pijntjes en de gedaalde temp die ik had die inmiddels omhoog is gegaan) en heb sinds gister wat last van een drukkend gevoel in diezelfde eierstok. Natuurlijk moest er even gegoogled worden wat die steekjes konden betekenen. Want dat is wat we doen ;) 
Ik wist dit niet, en dacht wellicht zijn er meer met mij die dit nog niet weten dus ik deel het even want misschien helpt het iemand later wel weer!
Als je dat drukkende/duwende gevoel een dag of 2 na je ei hebt, kan het zijn dat je de tocht van je eicel naar de baarmoeder voelt, die wordt daar elke maand natuurlijk weer verwacht (bevrucht of niet) en dat kun je voelen.
Ik vond het een leuke ontdekking, leer echt elke keer weer iets nieuws over hoe het allemaal in elkaar steekt in mn lijf. Vermoeiend maar ook superleuk! haha 
 
PS
Mocht je over mij denken: wat reageert ze ineens veel en vaak. Ik ben een zzp'er die momenteel even geen klus heeft en dus veel te veel tijd om handen heeft! 
#googleforlife ;-)
 
Google is onze beste vriend.. ik google mij suf en ik had mezelf nog zo voorgehouden: niet teveel mee bezig zijn. Tja.. mislukt ?. 
Voor jou wordt het dus ook weer spannend @Graafland? Wanneer verwacht jij jouw NOD?
 
Hallo lieve dames,ik dacht Ik zet mijn verhaaltje hier onder.
laatst ben ik 15 juni ongesteld geworden. dus mijn NOD zou 13 juli zijn. ik ben niet ongesteld geworden. ik heb een paar testjes gemaakt die zijn helaas allemaal negatief:(
gisteren bloed laten prikken, kreeg vandaag negatieve uitslag. Dus ik ben niet zwanger volgens de urine tests en bloedtest. maar ik ben nog steeds niet ongi geworden. vandaag is het al dag 18 na NOD. Ik denk dat ik een cyclus oversla. mijn HCG waarde is 2 zei de assistente vandaag. ik had wel het gevoel dat ik wel zwanger was... nu weet ik het ook niet meer. Ik wil ongesteld worden zodat ik naar de volgende ronde kan:( zijn er mensen die ook zo iets hebben meegemaakt? of zijn er mensen die na alle negatieve testjes toch zwanger zijn? ik hoooop heel stiekem dat ik in die groep val.
 
Hoi Diamantje. 
Jeetje, vervelend zeg! Wanneer zijn jullie begonnen? Kan het zijn dat je nog aan het ontpillen bent? 
@Joena, ik kom ook uit een vrij vruchtbare familie. Dan zou je bijna aannemen dat je zelf ook goed vruchtbaar bent. Maar moest er toch even op wachten. Maar het kan ook goed te maken hebben gehad aan m'n leeftijd. Ik was al 33 jaar, en dan schijnt het toch een stukje lastiger te zijn. Terwijl mijn zus, die 2 jaar ouder is, wel met ronde 3 Zwanger was. Maar ze heeft al 2 oudere kinderen rondlopen. (8 en 10 jaar) Ik wist dat ze toen al graag nog een kindje wilde, net toen wij ook aan je proberen waren, ik ben zo bang geweest dat zij eerder zwanger was dan ik. 
Maar wat je schrijft over de innestelingfouten dat zou nog eens goed kunnen kloppen. Ik heb een aantal keer gehad dat ik toen (bij m'n eerste) dat ik wat rozig bloed had bij ongesteld en enkele keer gewoon een week te vroeg ongesteld. Terwijl ik altijd heel regelmatig was. Hmm. Interessant. ? 
Nou, we zullen zien deze maand. ?
 
 
Terug
Bovenaan