NOD augustus 2018

Hi allen,
Ik zit ook al even mee te lezen en NOD is ergens komende week. Tot nu toe steeds een cyclus van 35 dagen gehad maar denk dat ik mij ei de 25e heb gehad dus dat zou betekenen dat ik vanaf woensdag zou kunnen testen. Afgelopen vrijdag krampen gehad in mijn baarmoeder wat een innesteling zou kunnen betekenen.
Ben dus heel benieuwd naar de uitkomst van de test deze week. Zijn er bij jullie ook mannen die enorm zenuwachtig zijn? Mijn man staat er zeker achter maar vind het ook doodeng als ik zeg dat het misschien raak kan zijn. Heb soms het idee dat ik meer hoop op een positieve uitslag dan hij. 
Hoor graag jullie ervaringen met jullie mannen hietover.
 
@hopelijkmamainwording (jeetje, jij kiest ook een nickname uit zeg.)
Wanneer zou je NOD oorspronkelijk zijn? Want zoals je het zo vertelt, is het niet een echte doorlopende bloeding.
@JU81 Jammer! 
 
Ik weet hier eigenlijk nog steeds niet veel. Ik ben nog niet ongesteld geworden, zou volgens mij app donderdag pas zijn, maar mn vorige cyclus' duurde korter, dus dan zou hij volgens mij vandaag of morgen moeten komen. Maar krijg steeds meer het idee dat ie niet meer gaat komen. Ik was vanmorgen ook een beetje slapjes en misselijk, iets wat ik herken van m'n eerste zwangerschap. En ik heb heel andere afscheiding dan wanneer ik wel ongesteld zou worden. We zijn woensdag en donderdag bij vrienden, we hebben daarom ook besloten om nog even te wachten. Dus ik hou het nog even spannend. 
 
@vlindertje spannend wanneer ga je testen?
Mijn ervaring is ook dat het voor mannen veel minder boeit. Ten eerste omdat hij meestal minder de biologische klok voelt tikken, een jaar eerder of later maakt hem weinig uit en ten tweede gebeurt er niets in zijn lijf. Dus het is voor een man denk ik nog lastiger voor te stellen hoe de zwangerschap, bevalling en het leven met een kind zal zijn. De meeste vrouwen leven daar erg naartoe en de man denkt meer: we zien wel. Als het dan realiteit wordt is het toch wel even spannend ineens. Zo ging het ongeveer bij ons in ieder geval. Mijn man had wel begrip voor vanalles maar kon zich weinig voorstellen bij de zwangerschap en bevalling. En nu onze kinderen opgroeien gaat hij ook vooral uit van mijn mama gevoel en (google) kennis.
Typisch mannen denk ik dan altijd maar als ik eens het gevoel heb dat alles aan mij hangt wat het gezin betreft
 
Andere vraag aan de vrouwen die ook al een of meerdere kinderen hebben: nu wij gaan voor een eventuele derde bekruipt mij soms ineens het gevoel 'wat als dit ineens een tweeling wordt?!' Zo van: ik ben 36 (verhoogde kans na 35), en wellicht geeft de onregelmatige cyclus ook meer kan op twee eitjes? Feitelijk baseer ik het nergens op (komt niet veel in mijn familie voor ofzo). Maar toch zit het vaak in mijn hoofd. Dan denk ik sh*t dan zouden we ineens 4 kinderen hebben onder de 3........ 
Herkenbaar ?
 
@ju81 Ik denk dat ik donderdag ga testen. Zaterdag gaan we op vakantie en het zou fijn zijn als ik dan wat meer weet! 
En ik denk dat je gelijk hebt over de instelling van mannen. Alleen als ik alle verhalen van andere lees dan ga ik weer twijfelen. Mijn man heeft af en toe wat last van bindingsangst dus dit zal daar vast mee te maken hebben. Denk dat als het zo ver is dat hij er een paar weken aan moet wennen en dat is dan ook helemaal blij is. Oftewel, ik moet het gewoon positief blijven bekijken!
 
@ju81 Ik denk dat ik donderdag ga testen. Zaterdag gaan we op vakantie en het zou fijn zijn als ik dan wat meer weet! 
En ik denk dat je gelijk hebt over de instelling van mannen. Alleen als ik alle verhalen van andere lees dan ga ik weer twijfelen. Mijn man heeft af en toe wat last van bindingsangst dus dit zal daar vast mee te maken hebben. Denk dat als het zo ver is dat hij er een paar weken aan moet wennen en dat is dan ook helemaal blij is. Oftewel, ik moet het gewoon positief blijven bekijken!
 
@ju81 Ik denk dat ik donderdag ga testen. Zaterdag gaan we op vakantie en het zou fijn zijn als ik dan wat meer weet! 
En ik denk dat je gelijk hebt over de instelling van mannen. Alleen als ik alle verhalen van andere lees dan ga ik weer twijfelen. Mijn man heeft af en toe wat last van bindingsangst dus dit zal daar vast mee te maken hebben. Denk dat als het zo ver is dat hij er een paar weken aan moet wennen en dat is dan ook helemaal blij is. Oftewel, ik moet het gewoon positief blijven bekijken!
 
Terug
Bovenaan