NOD augustus 2018

@vlindertje ik denk dat het wellicht bij de een wat meer tijd nodig heeft om echt aan te voelen dan de ander. De een voelt zich al papa als zijn vrouw een dag over nod is de ander pas als t kind er daadwerkelijk uit is. Lijkt me ook best lastig als man, er gebeurd niets in je lijf en t enige fysieke bewijs is de groei van de buik naast je op de bank
 
@Graafland: Nog steeds geen menstruatie dus nog altijd op het wachtbankje. Waarschijnlijk door de latere eisprong dus mijn test was dan ook sowieso te vroeg (ik had nog wat meer geduld moeten hebben I know haha :p). Hopelijk komen ze niet door natuurlijk maar het is nu dus nog wat langer afwachten... 
 
@ G-G
Ik weet dus niet precies wanneer mijn NOD is. Eerst had ik een heel regelmatige cyclus van 28 dagen, maar de laatste twee keren duurde de cyclus 36 en 45 dagen. Geen idee dus wanneer ik mijn NOD zou hebben. Weet jij misschien hoe dat werkt? 
 
@G-G
Ik weet dus niet precies wanneer mijn NOD is. Eerst had ik een heel regelmatige cyclus van 28 dagen, maar de laatste twee keren duurde de cyclus 36 en 45 dagen. Geen idee dus wanneer ik mijn NOD zou hebben. Weet jij misschien hoe dat werkt? 
Even mijn hele verhaal...
Wij proberen sinds het begin van dit jaar zwanger te raken. Ik ben inmiddels iets meer dan een jaar gestopt met de pil. Voordat ik met de pil begon en tijdens het gebruik van de pil heb ik altijd een regelmatige cyclus gehad. Nadat ik gestopt ben met de pil had ik ook steeds een regelmatige cyclus (28 dagen). Alleen de laatste twee keer was mijn cyclus helemaal van slag. Het begon met een cyclus van 36 dagen en de laatste keer was het zelfs 45 dagen. 
Als ik uitga van mijn regelmatige cyclus (28 dagen) had ik afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden. Ik had het wel een beetje verwacht dat dat niet ging gebeuren. Afgelopen donderdag had ik opeens een heel klein beetje licht roze spotting aan mijn toiletpapier. Ik dacht dus dat het ging beginnen, maar erna niets meer. Ik had overigens in mijn buik ook echt een gevoel dat ik ongesteld ging worden. Op vrijdagmiddag had ik weer een beetje roze bloed aan mijn toiletpapier, de ene keer wel en de andere keer niet. Vanaf zaterdagmiddag heb ik continu bloed aan mijn toiletpapier. In het begin had ik ook behoorlijk wat slijm erbij. 
Ik weet nu dus niet of ik ongesteld ben. Ik heb echt maar 1 druppeltje bloed in een maandverband gehad. Vandaag (maandag) heb ik wel nog steeds bloed aan mijn toiletpapier (beetje bij beetje wordt het bloed ook iets donkerder en ook wel iets meer). Kun je op deze manier ongesteld zijn? Dus geen echt vloeiend bloed zeg maar? Of is het toch mogelijk dat ik zwanger ben? 
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wordt helemaal gek van de spanning. Ik heb vanmorgen een test gedaan en die was negatief. 
Jullie advies is zeer welkom. 
 
@ju81: jammer, maar wel beter dat je nu weet waar je aan toe bent. Op naar de volgende ronde.
 
Ik merk dat mijn vriend wat makkelijker denkt over dat het nog biet gelukt is. Nou moet ik zeggen dat mijn eierstokken al rammelen sinds we dit huis hebben, nu zo'n anderhalf jaar. Maar we hebben gewacht met proberen totdat het kindje dan zou komen nadat ik afgestudeerd was. Ik ben daarbij ook nog eens heel emotioneel ingesteld en hij veel minder. Dit was de eerste maand dat hij echt dacht dat het wel eens gelukt kon zijn en hij ook teleurgesteld was. Maar ik denk dat het grootste verschil is dat wij alles lichamelijk moeten "doorstaan" en de mannen niet. 
 
Ik heb trouwens voor de volgende ronde alvast ovulatietest en gekocht. Deze keer van cb. Eens kijken hoe dat bevalt. Binnenkort zijn we een weekendje weg, wel met de hond erbij. Dus hopelijk is mij eisprong dan en kunnen we er in het hotel een romantisch avondje van maken?
 
@mttm
Ja, dat is altijd lastig te zeggen, zo kun je jaren een hele regelmatige cyclus. Ik herken dat wel een beetje, ik kon de klok er ook altijd op gelijk zetten, 28 dagen. Maar sinds we het proberen, lijkt de cyclussen helemaal nergens meer naar. Maar dat bekent ook dat je eisprong ook moeilijker te vinden is. En dan is de kans op raak te schieten ook moeilijker. Je zou met ovulatietesten kunnen gaan werken.  
Maar goed, even terug te komen op je bloedingen. Lijkt wel op een ongesteldheid. Maar ja, het is wel wat vreemd dat er dagen tussen zitten met wat lichte bloedinkjes. Zou een eventuele innesteling geweest kunnen zijn. En een eventuele innestelingfout. Maar dat zijn natuurlijk allemaal speculaties. 
Ik hoop dat je gauw meer duidelijkheid hebt. Verder is het natuurlijk hopen dat er gauw een regelmatige cyclus komt. 
Wat ik wel weet is dat je lichaam een spelletje met je lijkt te spelen, en je ineens van alles voelt en anders aanvoelt. (omdat je er veel bewuster mee bezig bent) Terwijl dat helemaal niks hoeft te betekenen, maar het maakt je wel een beetje onzeker.
Verder wordt er veel aangeraden om er vooral niet veel mee bezig te zijn, en om de dag te gaan klussen om de meeste kans te maken. 
 
 
Ju81.ja wij! We gaan voor een 3de en ik zeg ook steeds....wat als het een 2ling wordt? Dan zegt hij...dan kunnen we dat. Zijn oom en tante zijn tweeling, zijn vaders broer en zus en mijn oma is tweeling..you never know en dan komt het ook zeker goed. Die van mij zijn wel stuk ouder maar ju81, als het zo is dan had het zo moeten zijn en kunnen jullie dit blijkbaar handelen. Je kan je er zorgen om maken maar enige wat je kan doen is niet het risico nemen en denk niet dat je dat zou doen hihi. 
 
@mttm. Ja klinkt als een menstruatie. Ik had het afgelopen 2 maanden ook, niet zo erg vaag zoals bij jou maar eerste 3 dagen niet meer dan bij afvegen of soms niks. Erna werd het langzaam meer en brak de hel los zeg maar. 
Maar...iedereen is anders en je cyclus op zichzelf ook weer, dus de ene keer kan je een duidelijke cyclus hebben en de andere keer dat. En uiteraard zou ik zelf ook nog een sprankje hoop hebben en nu ook voor jou dat je lichaam in de war is en het een zwangerschap betekent! 
Hou ons op de hoogte  
 
Terug
Bovenaan