NOD augustus 2018

@graafland: ik zou tellen vanaf je echte menstruatie. Hoewel het niet veel uit zou moeten maken, want tussen spotting maand 1 en spotting maand 2 zou evenveel dagen moeten zitten als tussen menstruatie maand 1 en menstruatie maand 2. Of begrijp ik je verkeerd?
 
Geloof dat je het indd even anders leest dan ik bedoel Madeliefjee: ik heb standaard een dag of 3/4 spotting voor het doorbreekt. Gewoon, elke maand. Ik tel mijn cylcus van de doorbreekdag. 
Maar mijn vraag is nu vooral: tel je 'start menstruatie' vanaf dag 1 spotting, of vanaf de dag dat het werkelijk doorbreekt (ik doe zelf het laatste, waardoor ik op 25 dagen uitkom, maar als ik die 3/4 dagen spotting al als menstruatie moet tellen, dan is mijn cyclus dus (schrikbarend) korter) 
 
Als voorbeeld even afgelopen maand: dag 1-4 was menstruatie, dag 11 of 12 was ovu, dag 22 begon spotting en dag 25 brak het door. Ik tel dan dag 25 als start menstruatie, maar moet ik dan eigenlijk dag 22 nemen? 
(Volgens mijn zussen dus wel... Oh je merkt wel, dit is even killing!)
Als ik de dagen van spotting erbij optel, dan duurt mijn menstruatie een week ipv 4 dagen, dat 'voelt' wel logischer... 
 
Haha, ik snap wat je bedoelt: die verwarring had mijn ene zus ook. Maar: de spotting begint dan op dag 22, dus dan is mijn cyclus toch echt korter (vandaar ook even het voorbeeld van afgelopen maand) 
 
@Citrus spannend zeg, ik hoop voor je dat het streepje duidelijker word in de komende dagen. 
Hier een hoop geklust in de afgelopen weken. Tijdens de vruchtbare dagen om de dag bezig geweest. Aankomende zondag is mijn NOD dus nog even afwachten. Probeer er voor mezelf deze maand niet teveel mee bezig te zijn. 
 
Ondertussen google ik me weer even een slag in de rondte, en deze moest ik toch even delen. Hilarisch verwoord maar dit geeft me rust en hier houd ik me maar aan vast ;) 
 
https://www.zozwanger.nl/wanneer-is-eerste-dag-van-je-menstruatie/
 
Maar in het voorbeeld dat je geeft tel je vanaf je menstruatie tot aan je spotting voor die 22 dagen. Ipv. Van spotting tot spotting of menstruatie tot menstruatie. Ik zou me geen zorgen maken!
 
Terug
Bovenaan