Hi dames, ik ben vanochtend naar de huisarts geweest ivm lange menstruaties en 3 dagen na ovulatie ongesteld. Hij zei dat dat een keer kan voorkomen, maar dat ik nu 3 maanden mijn cyclus moet bijhouden en dan terug moet komen. Als ik dan elke keer 3 dagen na mijn ovulatie ongesteld wordt, krijg ik een hormoonbehandeling. Wel ga ik volgende week een uitstrijkje laten maken om het een en ander weg te strepen.
De lange menstruaties kunnen ze niks aan doen, ik ben een aantal jaar geleden al bij de gynacoloog geweest voor onderzoek en het zag er toen allemaal goed uit. Dus ze denken dat ze nu niks anders gaan vinden.
Waar ik me nog het meest rot over voel, is hoe mijn vriend reageert. Het is allemaal best spannend en ik word er allemaal erg onzeker van. Ik heb net bij thuiskomst meteen het verhaal van de huisarts aan hem verteld, het enige wat mijn vriend zegt is dat hij er allemaal geen vertrouwen in heeft. Hij hoopte dat er nu al direct iets gedaan zou worden. Ik natuurlijk ook, alsof ik niet teleurgesteld ben. En ik ben degene die telkens naar de gyna moet, het uitstrijkje moet laten maken, die gesprekken moet voeren met de ha enz... En hij zegt dat hij er allemaal toch geen vertrouwen in heeft. Waar doe ik het dan allemaal voor? ik heb hem verteld dat ik me niet gesteund voel, maar hij vind dat onzin. En nu heb ik het allemaal gedaan. Ik weet het nu even niet meer.