NOD begin december, ronde 3, eerst kindje

hey, hunnybun, sylvia en de rest,

ik ben ook vandaag begonnen met de ovutesten, nog niets te zien. De vorige keer heb ik nadat ik een duidelijk positieve test had nog 1 dagje extra getest. Toen was het 2de streepje alweer heel vaag geworden, dus wist ik dat ik waarschijnlijk een eisprong had gehad. Ik voel daar trouwens ook nooit iets van.
Meestal test ik tussen 2u smiddags en 6u savonds, volgens mij hoeft dat echt niet exact op hetzelfde tijdstip hoor!

Ik heb weleens toen we een hele dag gingen winkelen een test meegenomen en deze gedaan in het toilet van een cafetje waar we koffie dronken! Gelukkig was hij negatief, anders had ik direkt naar huis gewild, of naar de dichstbijzijnde hotelkamer!

Hoewel ze zeggen dat om de dag klussen voldoende is, kunnen wij het rond de eisprong niet laten om voor de zekerheid maar elke dag een poging te doen. om de 1,5 dag hebben we ook weleens gedaan.
Omdat is al 2x een korte cyclus van 25 dagen heb gehad ben ik al op dag 8 begonnen met de ovutesten, maar ik verwacht eigenlijk pas vanaf op z'n vroegst vrijdag een 2de streepje. Ondertussen klussen we voor de zekerheid met veel plezier om de 1,5 tot 2 dagen, je weet maar nooit!!
Ik vermoed dat mijn NOD 3 december is, maar als het eitje vroeger of later komt dan verwacht ga ik dat natuurlijk bijstellen.
Ik wacht maar af, spannend.......

Allemaal veel suc6 met klussen en sterkte met wachten, wachten, wachten...

Liefs Wietske

Haaaaay allemaal,

Ik heb ook een heerlijk weekend gehad!
Spannend he? hunnybun? Ik weet precies wat je voelt. Ik zit nu in dezelfde situatie. Ik test s ´avonds. Tegen half 11 dan ben ik meestel weer thuis van het werk.
Ik denk dat ik net zolang door test tot dat ik geen streep meer  heb.
Ik heb gisteren voor het eerst getest een licht streepje en vandaag ook. Ik denk dat ik ook zo rond de donderdag mijn eisprong heb. SSspannend hoor allemaal!

Wij klussen gewoon om de dag. En als we vaker willen dan doet we dat ook maar elke dag is niet verplicht,,,,,,,,,, haha. Ik wil het graag leuk houden. Als ik het zo verplicht word vind ik er persoonlijk niks aan!

Nou ik ga zo lekkur naar bed Morgen ben ik er weer. (word gewoon een gewoonte...:p)

Liefs

Hallo allemaal,
Ik weet niet goed of mijn cyclus nu 28 of 30 dagen zal zijn, ik ga van 30 uit, maar ik klus alsof het er 28 zijn.
Nieuwe ronde, nieuwe tactiek... Tactiek is nu elke dag in plaats van om de dag als ik het volhou tenminste...
Groetjes

Hoi Hunnybun: O gelukkig dat je al een licht streepje ziet. Dan zul je inderdaad wel tegen donderdag een duidelijk streep gaan zien. Volgens de blijsluiter kun je stoppen met testen zodra de donkere streep zichtbaar is. Uit nieuwsgierigheid heb ik ook wel eens de dag erna nog een test gedaan en toen was de streep alweer licht. De eerste 4 maanden hebben we vaker geklust ( om de dag of 1,5 dag ) als de piek eraan zat te komen. Maar helaas heeft deze inspanning niks opgeleverd. Daarom houden we ons nu vol aan om de dag. Ik heb nog maar twee testjes in huis, dus moet zuinig zijn. Ga vrijdag een testje doen. Heb de eerste 4 maanden steeds een positief resultaat gehad, dus zal het wel niet nodig zijn die iedere maand weer te moeten doen, toch ? Spannend he allemaal ?! Nou heel veel toi toi toi en gelukkig voor ons allemaal dat het koud wordt buiten van het weekend: lekker weer om vroeg onder de wol te kruipen en lang uit te slapen:

Hoi Wietske: Ik herken je verhaal om vaker te klussen als je een positieve test hebt ( zie mijn berichtje bij Hunnybun ) Wij kunnen dat ook moeilijk laten. Toch het idee om er een schepje bovenop te doen. Voor de zekerheid. Echt een gevoel wat je dan hebt he ? Heb zelf wel eens een test onderweg op een tanksation gedaan: .
Ik ben benieuwd of ik vrijdag al iets kan zien op de LHTest. De vorige 4 maande had ik mijn ei tussen de 13-15 dagen. Vrijdag is dag 13. Ergens toch wel fijn die testen, dan weet je iets betreft de datum dat je eigenlijk ongesteld moet worden. Nu heb ik 1 december opstaan, uitgaande van mijn twee laatste cyclussen van 27 dagen, maar wie weer verandert dat nu weer: hoop het niet. Hoop de komende 9 maanden helemaal niet meer ongesteld te worden !!!

Hannekelogo: poeh das wel heavy iedere dag ! Ik denk daar ook aan voor de volgende keer, als het deze keer weer niet lukt. Maar of ik dat vol hou......?

Jo_85: Niet leuk he als het verplicht is. Maar ja soms ontkom je er niet aan. Maar met een flinke dosis humor en weten waarvoor je het doet hopen we dat het ons deze maand goed gaat met onze nieuwe taktiek: om de dag klussen.

Nou we gaan allemaal gelijk op. Super leuk !
Ik zou zeggen:  heel veel succes allemaal met testen  en op tijd naar bed:

Liefs, Silvia

Hoi Hunnybun: O gelukkig dat je al een licht streepje ziet. Dan zul je inderdaad wel tegen donderdag een duidelijk streep gaan zien. Volgens de blijsluiter kun je stoppen met testen zodra de donkere streep zichtbaar is. Uit nieuwsgierigheid heb ik ook wel eens de dag erna nog een test gedaan en toen was de streep alweer licht. De eerste 4 maanden hebben we vaker geklust ( om de dag of 1,5 dag ) als de piek eraan zat te komen. Maar helaas heeft deze inspanning niks opgeleverd. Daarom houden we ons nu vol aan om de dag. Ik heb nog maar twee testjes in huis, dus moet zuinig zijn. Ga vrijdag een testje doen. Heb de eerste 4 maanden steeds een positief resultaat gehad, dus zal het wel niet nodig zijn die iedere maand weer te moeten doen, toch ? Spannend he allemaal ?! Nou heel veel toi toi toi en gelukkig voor ons allemaal dat het koud wordt buiten van het weekend: lekker weer om vroeg onder de wol te kruipen en lang uit te slapen:

Hoi Wietske: Ik herken je verhaal om vaker te klussen als je een positieve test hebt ( zie mijn berichtje bij Hunnybun ) Wij kunnen dat ook moeilijk laten. Toch het idee om er een schepje bovenop te doen. Voor de zekerheid. Echt een gevoel wat je dan hebt he ? Heb zelf wel eens een test onderweg op een tanksation gedaan: .
Ik ben benieuwd of ik vrijdag al iets kan zien op de LHTest. De vorige 4 maande had ik mijn ei tussen de 13-15 dagen. Vrijdag is dag 13. Ergens toch wel fijn die testen, dan weet je iets betreft de datum dat je eigenlijk ongesteld moet worden. Nu heb ik 1 december opstaan, uitgaande van mijn twee laatste cyclussen van 27 dagen, maar wie weer verandert dat nu weer: hoop het niet. Hoop de komende 9 maanden helemaal niet meer ongesteld te worden !!!

Hannekelogo: poeh das wel heavy iedere dag ! Ik denk daar ook aan voor de volgende keer, als het deze keer weer niet lukt. Maar of ik dat vol hou......?

Jo_85: Niet leuk he als het verplicht is. Maar ja soms ontkom je er niet aan. Maar met een flinke dosis humor en weten waarvoor je het doet hopen we dat het ons deze maand goed gaat met onze nieuwe taktiek: om de dag klussen.

Nou we gaan allemaal gelijk op. Super leuk !
Ik zou zeggen:  heel veel succes allemaal met testen  en op tijd naar bed:

Liefs, Silvia

Hallo Sylvia,
Het zal inderdaad wel heavy worden en ik weet ook niet of ik (en mijn man) het volhoudt hoor, maar de instelling om het deze keer op deze manier te proberen is er. Ik zal je op de hoogte houden, haha. Vandaag starten we ermee.
Groetjes Hanneke

hoi hoi,
hier ben ik weer,
ik ben een paar daagjes niet echt actief geweest,maar wel jullie berichtjes  bijgehouden hoor.
zat effies in dipje,dat heb je wel eens.soms is alleen lezen ook fijn.
sylvia:ik las net dat je precies hetzelfde loopt met mij.
ik heb ook een cyclus van 27 dagen en dag 27 is 1 december.
en..ik heb ook nog maar twee ovulatietesten.
toevallig he.
de vorige maand had ik dag 14 en 15 een dikke streep.
het is mij nog steeds onduidelijk wanneer je dan het vruchtbaarst bent.ze zeggen nl als je een positieve streep hebt dat het dan nog 48 uur kan duren.
ik doe het deze maand denk ik om de dag en met een positieve ovu test drie dagen iedere dag,en dan weer om de dag.
vorige maand hebben we het twee weken iedere dag gedaan maar volgens mij word het zaad dan echt minder.
ik weet nog niet of ik vrijdag of zaterdag zal testen,ik heb er nog maar twee.
nou meiden succes allemaal
liefs jojo

Jojo: Das inderdaad wel heel erg sterk. Ik heb wel op 30 november mijn 27de dag. 1 december zou dan weer de dag van mijn nieuwe cyclus moeten zijn: dan moet ik weer ongesteld worden ( hoop het natuurlijk van niet ! )
Wil je ook geen testjes meer gaan bestellen of toch wel ? Ik zou het liefste nu willen testen omdat ik vanalles voel ( maar zit nu pas op dag 10 ?!  )  maar ik moet zuinig zijn en wachten tot vrijdag. Gelukkig heb ik al die keren 2-3 dagen van te voren wel al een heel licht streepje gehad dus mocht dat vrijdag zo zijn dan test ik zondag pas weer. Ik ben benieuwd. Mocht ik weer na 27 dagen ongesteld worden dan wil ik niet meer testen: dan heb ik een regelmatige cyclus. Anders weet ik het nog niet; twijfel, twijfel. Maar eigenlijk heb ik er niet veel aan: we hebben 4 keer extra geklust rondom de LHpiek en dat heeft niet geholpen dus we houden het maar fijn bij om de dag, ongeacht wanneer ik een piek heb. Ik heb op internet gelezen dat je namelijk ook wel een week na het opmeten van de piek de eisprong kunt hebben !!
En inderdaad: men zegt dat het zaad zwakker en minder is al je iedere dag klust. Maar ja bij sommige stellen is het juist wel weer gelukt als ze twee weken iedere dag kluste. Ach ja, we zullen maar zeggen dat we geluk moeten hebben op dat juiste ene lucky schot. De natuur doet toch wat tie wil. Zo, heb me weer wat moed ingepraat....zolang als het duurt.

Groetjes, Silvia

Terug
Bovenaan