NOD Dec na miskraam

Hoi dames,
Werkgever niet ingelicht, hij is nogal gevoelig voor vrouwen die verdrietig zijn en ik wilde geen medeleven want huilen op m'n werk vind ik echt zeer onprettig.
Drinken deed ik sowieso al nooit en roken ben ik al zo'n 6,5 jaar mee gestopt. Af en toe met feestjes wil ik nog wel eens een sigaretje opsteken, maar dat dus ook al een paar maanden niet meer gedaan. Al moet ik zeggen, heb nooit moeite gehad met het stoppen maar de afgelopen tijd betrap ik mijzelf erop dat ik denk ja wil wel en dit heb ik werkelijk in al die tijd nooit gehad. Ik weet dat zodra ik er een opsteek ik het vies vind, dus ik geef er niet aan toe, maar dat geeft mij wel inzicht over hoe ik mij dan eigenlijk voel. 
BH'tje hoe gaat het? Lukt het volhouden met niet testen? Wanneer was ook alweer je NOD? Ik ben zo voor je aan het duimen! Ik gun iedereen het geluk om snel zwanger te zijn en hoop dat we dat snel met elkaar kunnen delen!

Nog niet getest na de te vroege test. Ik wacht nog even. Op z'n vroegst zaterdag maar probeer het vol te houden tot zondag. 
@Xenaeight: de eerste week van december had jij je nod toch, ga je echt nog 2 weken kunnen wachten met testen of weet je al meer?
@Mae: jij mocht wel al testen, toch? En..?
@Mereldv en Sima Lo: jullie NOD schiet ook al op..spannend!

Hallo dames, 
Wat een fijn topic heb ik net ontdekt. Bedankt voor het openen en jullie verhalen die ik zo begrijp.
Ik heb in augustus een miskraam gehad met 9 weken. Heb een kloppend hartje gezien op de eerste echo maar een week later had ik bloedverlies. Na een mislukte poging met misoprostol en daarna een natuurlijke miskraam, helaas onvolledig, nog een curretage ondergaan. Uiteindelijk zitten wij nu pas in ronde 2 na de miskraam waarvan ik ongeveer weet wanneer mijn ovulatie was en ook weet dat we het op het juiste moment hebben gedaan. Voor het eerst sinds de miskraam vind ik het nu dan ook heel spannend of het gelukt is. Nog 10 dagen wachten. Zou zo mooi zijn, een positieve kerst! Ik gebruik nu wel ovulatietesten maar ben er nog niet heel handig in. De cb digital vind ik fijn maar erg duur. Die strookjes om te dippen  (geen idee hoe ze heten?) vind ik minder fijn. Lees veel over de Kruidvat testen dus misschien die maar eens proberen. Mn gynaecoloog adviseerde om in de week voor de ovulatie gewoon 3 keer te seksen en dan niet op dezelfde dag natuurlijk, zei hij er nog bij... hij vond die testen geldklopperij. 
Wat ik ook herkenbaar vind uit jullie verhalen is hoe de partners omgaan met het verdriet van de miskraam. Ik heb liters traanvocht geproduceerd maar mijn vriend heeft 1 keer flink gejankt en dat was het. Toch merk ik wel in kleine dingen dat hij er ook nog mee bezig is. Ik maak er verder ook geen geheim meer van. Juist het begrip van dames die in dezelfde situatie hebben gezeten, hebben me goed gedaan. Al krijg je natuurlijk ook de standaard rotopmerkingen die misschien niet rot bedoeld zijn maar in zo'n situatie niet gepast zijn. 
Nou dames ik ga aftellen tot 15 december en wens ons heel veel gezonde baby's toe! En laat niemand je wijs maken dat je maar 'even' verdrietig mag zijn. Dat bepaal je nog altijd zelf. 
Groetjes, Stippel. 

@bhtje, ben nog steeds aan het wachten? planning is om na kerst pas te testen!

Zullen we een lijst maken met alle nod”s?

- Xenaeight - NOD 5 december

Ohhhh dames die NOD komt echt dichtbij voor sommigen van jullie. Ik verwacht mijne ergens tussen 21 en 28 Dec, afhankelijk van wanneer ik de eisprong detecteer (billings en temperatuur, nog geen testen, dat doen we volgende ronde wel als het nodig is). 
Ik vind het zo fijn om te lezen dat mensen net als ik blij zijn met dit forum :) het is echt een opluchting om gewoon erover te kunnen praten en positief vooruit te kijken. 
Ik ga dit weekend weer eens op stap en ga dan ook drinken. Heb de afgelopen 3 maanden niet gedronken en ben toen ook gestopt met roken. Merk dat ik na de miskraam (en de mededeling van de vk dat de eisprong er nog niet aan zit te komen) toch wel behoefte heb om even lekker met m'n vriendinnen door te zakken. Hoop dat het geen invloed heeft, maar denk dat een keer wel mee valt.
Qua kerst zit ik ook nog in dubio, niet alleen qua alcohol maar ook qua vlees/vis. Wil m'n schoonouders niet laten vermoeden dat het zo kan zijn maar wil ook niet (heeel) vroeg in een nieuwe zwangerschap foute dingen eten als het dan toch stiekem gelukt is.. LASTIG!

Welkom stippel bvb :)
Ik heb het forum even doorgeploegd. Kan zijn dat ik iets vergeet, vul gerust aan:
Mae: 4 december
Xenaeight: 5 december
BH'tje: 6 december
Mereldv: 8 december
Sima Lo: 13/14 december
Stippel bvb: 15 december
Stiekemmeelezen: 22 december
En dan natuurlijk nog de dames die hun nod niet precies weten..

Pfff nou ladies, had net tijdens het afvegen wat rozig bloed.. denk niet dat het nu nog innestelingsbloeding kan zijn?

Terug
Bovenaan