NOD december 2019

@zwemmer
Weetje inprincipe ben je nu toch wel een jaar bezig. Naar de huisarts gaan kan altijd ook al is het maar voor je verhaal kwijt te kunnen. Je hoort van hun dan wel hoe verder. Dan weet je ook waar je aan toe bent en kun je de gedachte wel of geen Ha afsluiten.
 
Verder gebruiken wij ook de gewone clearblue ovulatie testen. Ik lees ook veel over afscheiding en temperatuur. Maar maak je het daar door niet nog groter? Iemand die alles bij houdt en komt het vaak overeen met de ovulatietesten of heeft het echt een meerwaarde om alles in de gaten te houden? 
 
 
 
 
Zwemmer, wij zitten nu in ronde 13 en zijn vorige maand al naar de arts gestapt. We hebben net de eerste gesprekken en onderzoeken gehad bij de fertiliteitsarts. Voordat ze je echt verder helpen of er überhaupt iets over kunnen zeggen ben je ook gauw 2 a 3 maanden verder. Ik zou, als het voor jullie beide goed voelt, gewoon naar de arts stappen en alvast een afspraak maken. Er gaat zoveel tijd en energie in zitten!
Ik zit vandaag op dag 3 van m'n menstruatie maar deze is (gelukkig) al bijna weer voorbij. Straks bloedprikken in het ziekenhuis voor de hormonen. Nu las ik toevallig een artikel over superfoods en dan met name Maca poeder/capsules. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Het schijnt te helpen de hormoonbalans weer te hervinden en zou de vruchtbaarheid een boost geven. Gaat het niet dan schaadt het niet...toch? 
 
[quote quote=10131698]Dag dames, ik meld me ook vast hier. Morgen mijn NOD, maar gisteren al bruine afscheiding gehad. November gaat hem dus waarschijnlijk niet worden… mijn NOD voor december ligt op 10 december. Frummel, ik heb vaker gehoord dat die clear blue testen met knipperende smiley (4 meest vruchtbare dagen) niet zo goed werken. Ik heb zelf de ‘gewone’ van clear blue en die werken erg goed. Wellicht kun je die eens proberen. Hoe zit het verder met je afscheiding, kun je daar iets uit opmaken?[/quote]
Mijn afscheiding blijft een beetje plakkerig. Al zit mijn BMM hoog en is deze ook zacht met een (naar mijn idee) kleine opening. Heb ook een app waar ik mijn cyclus mee bij houd, die zegt dat deze week mijn eisprong zou moeten zijn. 
[quote quote=10131720]Frummel, Ik heb ook 2 rondes de clearblue van 4 vruchtbare dagen gebruikt! Jeetje wat een … dingen!!!!! In beide rondes had ik 11 JA ECHT 11 dagen een knipperende smiley en kreeg nooit een vaste smiley! Dure dingen en ze werken niet eens goed!!! Nu met de normale van clearblue gaat het perfect! Ben nu in de 2 ronde met de normale .. hopen dat het deze ronde raak is!!!![/quote]
Oh wow! Ik heb niet veel negatieve verhalen gelezen, maar zal die normale deze week eens halen! Gezien mijn eisprong ergens eind deze week moet zijn (als de voorspelling van mezelf en die app klopt). Ik vind het zo spannend en voel letterlijk alles wat mijn lijf doet. Ook al probeert ik er niet teveel mee bezig te zijn ?
Hopelijk is het voor jou raak deze maand!! (Daar hoop ik natuurlijk ook al op)? ?
 
@frummel, Ik herken dat wel alles voelen in je lijf. Om gek van te worden. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar aan de andere kant is mijn kinderwens gewoon heel groot.

@zwemmer, ik zou gewoon vast naar de huisarts gaan. Wat de andere ook zeggen, je bent al wel een jaar bezig en je kunt iig al aangeven dat je ermee bezig bent enzo. Wellicht scheelt dat weer tijd bij een doorverwijzing. 

Mijn vruchtbare periode begint vandaag. En we hebben ook nog eens vakantie deze week. Goeie timing al zeg ik het zelf. Wij werken allebei onregelmatig (beide verpleegkundige in het ziekenhuis) dus soms is het wel lastig qua timing met ons werk. 
Wat doen jullie voor werk? En hoe zorgen jullie ervoor dat je tijd hebt tijdens de vruchtbare dagen? 
 
Hoii ik meld me hier ook weer . Vandaag ongesteld geworden. In sept gestopt met de pil , 1e cyclus 33dagen en nu 26. Op naar ronde 2 . Ondanks veel klussen in vruchtbare periode geen succes nog. Misschien toch rustig aan laten ontpillen en afwachten of mijn cyclus regelmatig gaat worde.
Eerste menstruatie niks geen last,weinig bloedverlies en geen krampen niks. Helaas lig ik nu al hele morgen op de bank onder dekentje :( 
 
Hai!
Ik ga ook mee voor NOD december. Cyclus was 35 dagen, na het verwijderen van mijn spiraal, daar waar hij altijd rond de 29 dagen was. Wanneer mijn NOD is weet ik dus niet, ben benieuwd wat mijn vaste cyclus gaat worden. 
Vruchtbare periode zal rond 23 november liggen, alleen gaat mijn vriend 21 november weer voor 2 weken aan het werk en zal hij niet thuis zijn.
Best wel lastig. Zal nog wel even duren dat hij weer in mijn vruchtbare periode thuis is. Probeer mezelf niet teveel druk op te leggen, maar dat is best wel moeilijk. 
 
Terug
Bovenaan