NOD december 2019

AappiieJ dat is een wortel die ervoor zorgt dat je hormoonhuishouding op orde komt, je libido verhoogt en er eventueel voor zorgt dat je sneller zwanger raakt. Het is ook goed bij overgangsverschijnselen (maar daar hebben we nog geen last van ?). Ik heb capsules, je mag 3 pillen per dag, maar ik neem er 1. Per maand moet ik ze 1 week niet nemen, anders went je lichaam er aan. Dus tijdens mijn menstruatie neem ik ze niet. Google maar eens ?
 
Oké dames ik heb iets heel raars. 
Adgelopen cyclussen had ik mijn eisprong op dag 16 en 17. 
Deze ronde wil ik dus vanaf 12 beginnen met ovulatietesten. Gisteren was cyclusdag 10, vandaag cyclusdag 11.  
Gisteravond voelde ik ineens heel sterk: we moeten klussen vanavond. Vriend was moe en had geen zin maar na heel veel overtuigingskracht uiteindelijk toch geklust.  En Jahoor, vanochtend op de clearblue een overduidelijke smiley. Ik ga dus ergens vandaag of morgen mijn eisprong hebben. Als ik al niet te laat ben, want het zal me niets verbazen als hij gister ook al een smiley had gegeven...
 
ik heb dus opeens deze maand mijn eisprong op dag 10/11. Kan dit überhaupt kwaad? Ik bedoel, is het eitje dan al rijp? En waarom opeens zo vroeg? 
 
Zwemmer en Lavendel, merken jullie buiten de lichtere menstruaties ook nog andere dingen aan de maca capsules? Hoeveel nu slikken jullie? Ik heb nu capsules van 300 mg en moet er 1 per dag slikken tijdens de maaltijd. Mijn man slikt ze ook. Schijnt zowel voor de vrouw als de man te helpen. Mijn menstruaties zijn niet heel lang, meestal maar een dag of 3. Wel ontzettend heftig met vreselijke krampen. Ben benieuwd hoe dat nu is. Hopelijk de komende 9 maanden geen menstruatie meer ??
 
Snackworteltje, wat goed dat jullie toch geklust hebben gisteren! Je lichaam gaf het zelf al aan dus. Waarom je je eisprong nu zoveel eerder hebt weet ik niet maar dat het per maand kan verschillen klopt wel. Als je ovulatietest positief is dan krijg je binnen 2 dagen je eisprong. Ik zou als ik jou was vanavond en morgen ook nog doortasten zodat je weet wanneer je je eisprong hebt gehad. Voor hetzelfde heb je je eisprong morgen of zelfs overmorgen pas. Dan zit je op dag 13. Dat zou maar een paar dagen schelen met je "normale" eisprong. Na 13 dagen kun je, naar mijn weten, best een goed eitje hebben hoor! En voordeel is dat je een kortere cyclus hebt dus ook sneller kunt gaan testen. Spannend!
 
AappiieJ ik heb gisteren een linkje gepost met info over maca. Anders kun je die even doorlezen, wel interessant.
Wanneer is jullie NOD? Misschien kunnen we weer een lijstje maken zodat we van een ieder weten wanneer de nod is. Ik heb mijn nod op 9 december als ik uitga van eenzelfde cyclus als afgelopen maand (30 dagen). Ik heb een erg onregelmatige cyclus door PCOS en daardoor lopen we nu ook bij een fertiliteitsarts. Mijn cyclus schommelt tussen de 30 (kortste cyclus ooit!) en 60 dagen. Ik sla er dus ook wel eens eentje over. Deze maand toch maar gewoon weer eens ovulatietesten gebruiken en de 27e hebben we een echo om te zien of ik een goede follikel heb en of deze misschien al is gesprongen. 
 
Terug
Bovenaan