NOD december 2019

Dat zijn dan nare ervaringen idd.  Zelf vraag ik soms  om een dubbele afspraak omdat ik de tijd nodig heb om mijn verhaal te kunnen doen en soms geven ze zelf al aan om een dubbele te maken. Miss een idee voor een volgende afspraak? Nee heb je... 
Wie weet hebben jullie maar een mini zetje in de rug nodig. Succes morgen. X

Hi dames,
Wat staan hier soms vervelende verhalen tussen zeg...
Heel veel sterkte aan iedereen die het moeilijk heeft, op welke manier dan ook :-( ..
Ik durf nu bijna m'n eigen vraag niet meer te stellen; dus sorry als ik er nu ineens tussendoor kom..
Ik had gisteren (onverwacht) een knallende ovulatietest (sensitest + clearblue smiley), zojuist weer. Gisteravond uiteraard even geklust.
Nu vraag ik me toch echt af wat handig is met klussen; bij de ene site lees ik dat zodra je teststreep minder donker wordt, je ovulatie binnen 24-48 uur plaats vindt, de andere site zegt dat zodra je test positief is de ovulatie binnen 24-48 uur plaatsvindt. 
Ik vind dat erg verwarrend en heb dus geen idee tot wanneer ik vruchtbaar ben of uberhaupt wanneer mijn ovulatie nou eigenlijk plaatsvindt... of nog belangrijker; wanneer mijn NOD is?
Kan iemand me helpen dit wat duidelijker te krijgen?

Wat mij is verteld, dat bij een knal test de eisprong binnen 24/48 ur zal plaats vinden. Sowieso in je vruchtbare week om de dag "oefenen" (vindt klussen zo stom klinken) zou en grote kans op succes moeten hebben.. ennuh gewoon je vraag stellen hoor.. het is kortom het forum ervoor ;)
Je NOD vindt gebruikelijk plaats zon 14 dagen na je eisprong. Ik zeg nadrukkelijk gebruikelijk. Want ik had 30 nov een positieve ovutest en werd 12 dagen erna ongesteld.

Dames, vraag over ovulatietesten. Deze ronde voor het eerst sensitest aan het gebruiken. 
Zondag had ik een heeeele vage lijn (13:00). Maandag nog steeds vaag maar iets duidelijker (13:10). Gisteren was ik vergeten de test mee te nemen. En had ik tot 22:00 werk. Daarna direct getest. Nog steeds vage lijn. Maarja, was het wel half 11 's avonds. Vandaag getest (12:50) geen enkele lijn. Nu 13:06 wel zeer vaag lijntje. 

Vraag 1) Na hoeveel minuten is de test niet meer afleesbaar?
Vraag 2) Kan het zijn dat ik mijn LH piek gewoon gemist heb gisteren? Volgens de fertility friend app zou ik vandaag ovulatie moeten hebben. 

Ik test morgen gewoon door. Maar heb 0 ervaring met ovulatietesten. Dus vraag me van alles af. 

Ik heb altijd een vaag lijntje met de ovulatietesten, bij de daadwerkelijke LH piek 2 knal strepen.
Zelf vindt ik de apps een mistekend beeld geven, je piek kan op 14 dagen zijn, maar ook op 15, 16 of eerder. Ik test altijd in de ochtend, dan is het urine het meest geconcentreerd.
Met de Clearblue had ik steeds geen smiley, met de goedkope Action test altijd wel 2 streepjes, maar op de piek 2 knalblauwe strepen.
Sensitest heb ik geen ervaring mee. Of je hem gemist hebt?? Geen idee, bij mij is het verliezen van veel doorzichtige vloed ook altijd een teken van een piek/sprong. Kan je hier wat mee?

Maar je mag juist niet in de ochtend testen volgens alle gebruiksaanwijzingen en online.... 

Mja ik verlies helaas niet zoveel vocht. Ik weet wel dat mijn cervix atm heel hoog zit. Ik kwam er niet aan. Mijn man wel. Had wat wolkige afscheiding volgens hem XD 

Tsja de Clearblue gaf juist wel in de ochtend aan.. Dan is je urine het meest geconcentreerd.. 
Baarmoedermond voelen
Tijdens je cyclus verandert de baarmoedermond van vorm en positie onder invloed van het hormoon oestrogeen. Tijdens de onvruchtbare periode in je cyclus is de baarmoedermond gesloten en ligt erg laag. Als je het aanraakt, voelt het wat hard aan (net als het puntje van je neus). Als je vruchtbare dagen naderen, gaat de baarmoedermond wat hoger in de vagina liggen en wordt ze wat zachter (net als je lippen). Op het moment dat je je eisprong hebt, is de baarmoedermond erg zacht en heeft een duidelijke opening. Zo kan het sperma gemakkelijk de baarmoeder binnendringen. In deze fase is het wel moeilijk om de baarmoedermond te voelen, want ze ligt erg hoog in de vagina. Als de eisprong voorbij is, sluit de baarmoedermond zich weer, zakt en wordt weer hard.

Om de positie van de baarmoedermond te checken, zet je jezelf in een gemakkelijke positie en je brengt één of twee vingers in je vagina. Je kunt bijvoorbeeld één been op de rand van het toilet zetten of door je knieën hurken. Hoe je het doet, maakt in feite niet uit. Het is maar net wat comfortabel is voor jou.
Als je baarmoedermond erg hoog ligt en ook zacht aanvoelt (en je cervixslijm doorzichting en rekbaar is en wat op rauw eiwit lijkt) dan is dit een goed moment om geslachtsgemeenschap te hebben om proberen een zwangerschap tot stand te brengen.

Terug
Bovenaan