NOD Februari 2021

@DMP ik heb mijn eisprong ongeveer rond de 19de gehad. Het is er op of eronder wij hebben dat maar even letterlijk gedaan. Het was net wel of net niet goed gemikt. Ik voel altijd wel alles in mijn lijf. Dus sprong: check
En als dit innesteling is dan ook: check!
Het zou kunnen.... vandaag weer wat krampjes en hoop stiekem op lichtroze innestelingsbloeding. Dan weet je het weer iets zekerder. Nu tikken de dagen langzaam richting de NOD.

@belgoGermano ja hé kan niet missen denk ik ?
Ik heb dit net op internet gevonden;
“Een ovulatietest toont aan wanneer de LH-piek aanwezig is. Gewoonlijk zal binnen 24 tot 48 uur na het begin van deze LH-piek de ovulatie plaatsvinden, in deze periode bent u het meest vruchtbaar. Wij adviseren dan ook om op de avond van de positieve test gemeenschap te hebben.”

Spannend voor iedereen! Ik merk ook dat ik er heel veel mee bezig ben. Ik weet niet exact wanneer mijn eisprong is -per cyclus wisselt het wel eens een paar dagen- dus ik zit continu op mijn afscheiding en andere symptomen te letten. We hebben nu om de dag seks, ik las op Thuisarts dat om de 2-3 dagen genoeg is..?! Als je het te vaak doet begreep ik, was de kwaliteit van het zaad ook minder las ik? Maar ik ben bang dat ik mijn ovulatie net mis... wat een mindfuck. Ik ga, als het deze maand niet raak is, denk ik volgende maand ook maar ovulatietesten doen!

@Mientjeeee, ik doe zelf ovulatietesten zodat we niet 'onnodig' gezellig moeten doen als we er geen zin in hebben. Ik heb de methode van om de dag of om de twee dagen ook geprobeerd maar werd hier ook heel zenuwachtig van met het idee de eisprong dan te missen.

Nu maken we het gezellig op de dag van de positieve test en de dag erna. Vaak de dag daarna ook nog. In de weken daaromheen gewoon naar wens.

@mientje wij doen het om de dag in de 1,5 week waarin ik mijn ovulatie verwacht. Daar buiten geen vaste frequentie.
@BelgoGermano, de CB ovulatietest die ik gebruik gaat uit van dat er binnen 24 - 36 uur na de gemeten LH piek een eisprong volgt.  Zou het dus ook na een smiley dezelfde dag nog doen (bijv die avond, ik test sochtends). 

Ik had nu vandaag dus mijn piek. En nu hebben we zaterdag en zondag geklust. Is dit genoeg? Vandaag wordt het hem niet meer want vriendlief voelt zich niet zo lekker en ligt al te slapen

Terug
Bovenaan