NOD Februari 2023

@Klavertjes en Stabij, wat ontzettend vervelend. Blijft toch een domper... ik hoop dat jij klavertjes wat meer duidelijkheid kan krijgen bij de huisarts. Succes ?

@noenoe, wat vervelend zeg. Kan het geen innesteling zijn? Ik weet niet hoe je menstruatie normaliter begint?
@tessa liz, wij hebben hier om de dag gemeenschap gehad. Ik lees overal dat dat inderdaad het beste is en dat is wat mijn gynaecoloog ook vertelde. Maar maak het vooral geen "moetje". Geniet van en met elkaar. Je hebt zoals ik lees dus over 2 weken ongeveer je NOD? 

@Jeany, heeeel herkenbaar haha!

Klavertjes wel fijn dat de klachten minder worden maar alsnog inderdaad. Dacht dat je al van plan was naar huisarts te gaan, maar nog geen afspraak gemaakt? Voor je eigen gemoedsrust wel beter? Tenminste als ze je niet naar huis sturen met dat je het maar moet aankijken en als het aanblijft of erger wordt maar weer terug moet komen. Daar hebben ze tegenwoordig ook een handje van. 
Stabij snap helemaal dat je er van baalt. Dan duurt het langer, dat wachten en die onzekerheid steeds. Knuf 
Mariell spannend! Ben benieuwd naar je test.
Ik zit nu op dpo 11. Ja zou misschien innestelingsbloeding kunnen zijn. Maar is maar zo'n 25 procent van de vrouwen die dat krijgt en heb eerder ook niet gehad dus tja. En mijn cyclus is raar de laatste tijd. Heb vaak geen spotting vantevoren maar bam meteen menstruatie. Maar goed verbaasd me niks als het nu anders zou zijn. Afwachten dus maar. 

Tessa Liz hopelijk een goed ei voor jou! Moe kan ook van de hormonen komen. 

@Mariell, dan denk ik dat wij ook dag op dag gaan aanhouden voortaan! En ja als het dan wel een keertje extra gebeurd, dan is dat ook gewoon wat het is. Het moet inderdaad leuk en ontspannen blijven en niet alles moet draaien om een potentiele zwangerschap. Mijn verwachte NOD is 16 feb. dus over dik twee  weken ja!
Ik drink trouwens ook geregeld nog een drankje.. Ik weet dat dat de kans op een zwangerschap verminderd.. maar ik kan echt genieten van een avondje terassen/stappen met vrienden. Het verminderd mijn stress en dát is dan wel weer goed voor een potentiele zwangerschap denk ik dan maar (nee ik ga echt niet elk weekend naar de Filistijnen en ik zou na een positieve zwangerschapstest uiteraard geen druppel meer drinken!). Hoe gaan anderen hier mee om?
@Noenoe, ja moe van de hormonen zou inderdaad kunnen! Maar het is echt erg. Kan het me niet herinneren van vorige maanden. Ik denk zelf dat ik wat onder de leden heb en niet helemaal fit ben!
Ik hoop zelf ook erg op het 'gouden ei'; lief van je. 

@Noenoe; oeh vreselijk die onzekerheid! Is er ook iets waardoor je je gewijzigde menstruatie kan verklaren? Ziek geweest? Jetlag o.i.d.? Het zou volgensmij 11 DPO nog best een innestellingsbloeding kunnen zijn. Maar ik wil je geen valse hoop geven.

@Noenoe, @Klavertje en @Stabij, ohnee wat rot :( liefs! Hopen op de volgende ronde.

@Tessa Liz, wat goed dat je het in de groep gooit! Ik drink ook gewoon nog een drankje hier en daar, niet meer of minder dan ik normaal doe. Bij een aantal vrienden zie ik dat zwanger worden ook zomaar 1 à 2 jaar kan duren, dus om van tevoren al je hele leven te leven alsof je zwanger bent vind ik zelf niet fijn. Ja, het helpt je vruchtbaarheid, maar -zo ver het kan- relaxed blijven ook denk ik. Vooral doen wat goed voelt denk ik :)

Wat grappig om te horen dat die obsessie na de eisprong herkenbaar is, fijn om zo herkenning te vinden!

Succes met wachten allemaal

[quote quote=10603278]Wauw geen idee waarom mijn font zo groot is, excuus?[/quote]
Haha :)  ging iets niet helemaal goed, maar wel grappig loo

Hehe Jeany :p
Gisteren is mijn menstruatie gestart. Heel raar, ik had mijn NOD op 20/02 geschat omdat ik 10/01 een miskraam had en verwachtte dat het toch 6 weken ging duren voor ik weer een cyclus had. Maar nu dus plots na 3 weken een nieuwe cyclus ??‍♀️ echt gek.
Ik ben heel benieuwd of mijn volgende cyclus een beetje normaal gaat zijn, dan verwacht ik dus begin maart opnieuw mijn menstruatie.
Gisteren bleek bij een controle echo dat er beetje weefsel was achter gebleven, ik had al een vermoeden. Maar de dokter denkt dat het weefsel mee zal komen met een nieuwe menstruatie (die dus kort daarna gestart is). Ik laat volgende week een nieuwe echo doen als het dan nog niet weg is, sla ik deze cyclus over. Ik wil medicatie of curettage vermijden en dus liefst afwachten tot het vanzelf weg gaat. Maar ik ga ook niet proberen zwanger worden zolang er nog weefsel zit, ik vermoed dat de kans op een nieuwe miskraam dan groot is. 
Ik denk dat de komende maand voor mij een eeuwigheid gaat duren. Hopelijk heb ik volgende week een goede echo en kunnen we het deze maand toch weer proberen.

Terug
Bovenaan