Nod februari

Ja, die tijd. Lijkt elke ronde langzamer te gaan. Eerst maar deze "periode" door komen. Heb echt last van mijn borsten deze keer. Miss dat ik nu pas weer helemaal op rit ben sinds de mirena eruit is gehaald. Heb die 14 jaar gehad.

Ik heb sinds afgelopen ronde ovulatietesten, van sensitest. Test na mn werk, ook als ik 3 uur niks gedronken heb. Had 1 donkere test op dag 16.

Ik had ergens gelezen dat het het beste was om tussen 10.00 en 16.00 uur te testen. Zou voor mij ook wel een stuk makkelijker zij om gewoon na het werk te kunnen testen (18.00 uur) Die 2 uurtjes zouden niet zo'n verschil moeten maken toch?

Ik schuif ook weer door naar februari, helaas.
Ik heb eigenlijk ook meteen een vraagje. Mijn cyclus is niet meer heel regelmatig. Hij schommelt meestal tussen de 28 en 35 dagen. Deze keer duurde het echter heel lang en werd ik pas op dag 46 ongesteld. De eerste twee dagen was ik maar heel licht ongesteld, maar sinds gisteren is het echt heel erg. Zijn er meer mensen die dat herkennen, als je langer over tijd bent, dat je dan ook heviger menstrueert? 

Vandaag helaas mijn menstruatue volledig doorgezer, had wel al 2 dagen wat bruinig bloed en al een week klachten dit hwb ik normaal niet! Dus door naar Februari. Mijn NOD zal rond de 23e zijn als ik vanaf vandaag tel, en mijn eisprong rond de 9e en dat lijkt nog zo ontzettend lang te duren..
nieuwe ronde nieuwe kansen haha! 
Ik gebruik de ovulatietesten van action en heb altijd een duidelijke streep rond mijn ei dus ze werken goed.

Trouwens toch even een vraagje, ze zeggen dat wanneer je Ovulatietest positief is dat dan 12 tot 24u later je ei springt. Zijn er dames die in combinatie met een test hun ei ook voelen? Ik ben benieuwd of er namelijk meer duidelijkheid te krijgen is over hoe lang na een lh piek het ei springt. Stel je test in de avond en de test is positief maar hij zou die ochtend ook al positief zijn geweest dan heb je geen 24uur meer. En misschien ook geen 12uur meer. Is er iemand die daar ervaring mee heeft met het voelen van de eisprong na een test? 

Hoi allemaal, ik wil je ook aansluiten. Ik (29) en vriendlief (31) zijn ook aan het proberen voor een kindje. Nu in ronde 2. NOD duurt nog even, en zal ergens tussen 9-11 feb liggen. Ik merk dat ik er rond mijn ovulatie eigenlijk zoooo erg mee bezig ben. Hebben jullie dat ook? Maak mezelf helemaal gek: oefenen we wel vaak genoeg? Oefenen we niet te vaak? Pff! Iemand tips om er wat relaxter mee om te gaan. Gelukkig wil me vriend het ook graag, want heb afgelopen week wel 3x geroepen dat ik mijn ei voelde springen, haha

Hoi allemaal,
Tegen al mijn realistische gevoelens in besloten toch ook mee te schrijven hier, onze omgeving weet ook niet dat we bezig zijn en het is wel fijn om het van me af te kunnen schrijven en manlief niet helemaal gek te maken :)
Ik ben vorig jaar februari gestopt met de pil en na een aantal maanden zijn we gaan proberen. Vijf rondes verder de boel 2,5 maand op pauze moeten zetten wegens vakantie in een (laag risico) Zika land, waar ik van tevoren even niet op had gerekend.. 
En nu weer begonnen, ronde 6. Ik heb nu voor het eerst ovulatietesten gebruikt (Sensitest) en had op 24 januari een knaltest. Mijn NOD zal rond 9 februari liggen.. Ook al weet ik dat de kans om zwanger te zijn nog steeds maar 10-15% is (ik ben 32), is het fijn om te weten wanneer mijn ovulatie ongeveer was. Nadeel is dat je stiekem toch meer gaat hopen dat... 
Hoe oud zijn jullie? En is het voor veel mensen de eerste?

Terug
Bovenaan