Nod februari

@ Kabouter, welkom! Ik ben 31 en mijn man 32. We gaan voor de tweede zwangerschap en derde kindje (of 3 en 4, aangezien de eersten ook een tweeling zijn ;) ). Onze kinderen zijn helaas veel te vroeg geboren en overleden. Best spannend dus om er weer voor te gaan. We gaan nu ronde 1 in. Bij onze zoons was ik de tweede ronde al zwanger, dus hopen dat het weer zo snel lukt! 

@BenB Jeetje, heftig! Ik had het aan het begin van het topic al gelezen. Kan me voorstellen dat het spannend (nog spannender?) is nu.
Mijn man is ook 32. Ik hoop dat het met de ovulatietesten sneller gaat, want heel eerlijk, ik trek dat niet om 10 dagen lang elke dag of om de dag tussen de lakens te duiken hoor, respect voor degenen die dat wel kunnen :)

Kabouter: Ja die ovu testen zijn echt top! Ik heb net alleen 2 dagen achter elkaar een knal test gehad: gisteren en eergisteren. Hoe lang gaan jullie nog door met na een positieve test? Snap dat je het geen 10 dagen gaat volhouden haha.

JEFFIE: Ik zou gewoon na werk testen en vanaf 3uur niks meer drinken en dan thuis testen. Ik kan zo altijd de piek vinden! Ik test met action testen

Naliefa: Ik denk dat ik mijn ei voiel in combi met ovu testen. Ik had nu eergisteren een positieve ovu test en dacht mijn ei te voelen. Nu had ik gisteren zelfde tijdstip weer een positieve ovu test en dacht weer mijn ei te voelen. Dus ik denk niet dat het klop haha! Ik ga zo weer even een testje doen. Ik heb wel eergistren en gistren seks gehad.
Bezig bijtje: Snap het heel goed! is toch ook logisch dat doet iedereen hoor ;-). Als ik ongesteld ga worden gaat dat gevoel bij mij weer weg maar nu richting mijn ei ben ik er weer heel erg meebezig en al helemaal richting NOD pffffff

Kabouter, wij hebben bij de jongens gewoon seks gehad wanneer wij er zin in hadden. Echt niet om de dag. Soms dagen achter elkaar en soms niet. Ik geloof dus niet zo in dat om de dag seks hebben ;)

Krekeltje: bij mij was de ovulatietest 1 dag na positief al een stuk lichter dus heb de dag daarna niet meer getest
Naliefa: ik had 1 dag na een positieve ovulatietest een aantal uren iets stekende pijn rechts onderin mijn buik, dus het zou kunnen dat dat de eisprong was, maar ik kan ook gewoon last hebben gehad van iets anders, no way to tell :) Gemiddeld duurt het 24-48 uur na een positieve ovulatietest totdat je je eisprong hebt, maar dat is 'gemiddeld', net zoals een gemiddelde cyclus 28 dagen duurt maar ook dat verschilt enorm van persoon tot persoon.

Ik temperatuur deze maand voor het eerst. Oraal en altijd s ochtends. Normaal sta ik om half 7 op, dus dan stop ik dat ding meteen in mijn mond. Ik heb een vrij lage temperatuur, maar ik geloof dat dat komt omdat ik het oraal meet. Mijn gemiddelde temperatuur schommelt tussen 35.8 en 35.9.
Probleem is dat ik in het weekend pas rond 9 uur temperatuur. En ik weet het nu even niet meer.
Vorige week zaterdag om 7 uur 35.8, vorige week zondag om 9 uur 35.9. Deze zaterdag om 9 uur 36.1 (seks op vrij/za nacht) en vanochtend 9 uur 35.6. Ik zit nu op dag 13. Ik heb een gemiddelde cyclus van 31/32 dagen. Mijn ovulatie zou er dus aan moeten komen, is dit dan de befaamde dip? Seks staat al op de planning voor deze nacht!?
Straks op kraambezoek, ik hoop dat dat mijn ei laat springen! Ik weet dat t geen invloed zal hebben, maar het is een leuke gedachte!! ?

lapjesendraadjes: ik heb altijd gehoord dat je ongeveer rond dezelfde tijd moet testen om ervoor te zorgen dat het betrouwbaar is. Maar wie weet is dit inderdaad je dip. Volgens mij kan je er pas iets over zeggen als je meerdere maanden achter elkaar tenperatuurt, want niet iedereen heeft zo'n dip. Maar klussen vnv kan vast niet kwaad. 
krekeltje: fijn om te horen dat ik niet de enige ben die mezelf helemaal gek maakt. Kan het maar beter van me af schrijven. En inderdaad zoals gebruiker... zei geduld hebben. 
Benb: lijkt me spannend om weer te beginnen! Ik wens jullie echt het allerbeste toe (allemaal trouwens). Wat fijn dat jullie wel zo gemakkelijk met het tijdstip van klussen om kunnen gaan. Misschien een goede tip voor volgende maand ;) al weet ik niet of ik het echt los kan laten want het libido van vriendlief is niet heel hoog. Als hij het druk heeft kan er zo een week tussen zitten. 

Terug
Bovenaan