NOD januari 2020

@ volliefde nou op zich viel het mee. Had inmiddels al veel onderzoeken gehad daar beneden dus dat was ik gewend. Dus behalve de pijn vond ik het niet heel vervelend. 
Vanaf mei wisten we het zeker en had ik zon sterk oergevoel dat dit is wat ik wilde. Vanwege een lang geplande reis met gevaar op zika en mijn spiraal die ze er niet uit kregen waardoor ik wat langer moest wachten zitten we nu pas in ronde 3. Het is ook niet dat ik nu perce alla minuut zwanger moet worden. Het is vooral dat ik veel last van PMS klachten heb, wat het soms gewoon ondraaglijk maakt. Huilen, depressieve gevoelens en dat samen met de klap van niet zwanger zijn en alle fysieke klachten vallen me zwaar. Hopelijk is dat een reden om wat eerder hulp of onderzoekjes te krijgen. 

Nalaaa een cyclus van 26 dagen is perfect. De mijne is exact 25 dagen en op de 11e dag mijn eisprong. Heb toch echt al een mooi meisje thuis zitten :)
Ik was er toen ook zo veel bezig en de 3e ronde heb ik het laten gaan. Ook geen ovulatie testen gebruikt want die werkte toch voor geen meter, heb er nog nooit een streep op gezien.
Ik dacht ook dat het die ronde niet gelukt was, maar niks bleek minder waar.
We deden ook niet aan elke dag seks etc.
Snap dat je voor jezelf die controle van je baarmoeder wil. Als dat dan helemaal in orde is, kun je hopelijk ook met wat meer geduld verder.

Ik geloof er dus echt in wanneer je het los laat, dat dat dan meer doet dan wanneer je er continue mee bezig bent.
Dit is alleen zoooo veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Plan op je NOD dag een leuke avond met je kerel om lekker uit eten te gaan. Zie het zo.. of je hebt iets te vieren, of je viert het samen zijn en gaat dan door voor de volgende ronde.
Mijn eisprong hebben we weer gemist afgelopen weekend doordat ik niet thuis was. Zo schiet het natuurlijk ook niet op.. De volgende is op 12 februari. Misschien dan meer geluk..

Deze week ergens heb ik mijn NOD, zo spannend! De dagen kruipen echt voorbij... Ik heb zomaar een voorgevoel dat het wel raak kan zijn. Heb zere borsten, last van hormonen (joepieeee), en zo'n trekkend gevoel links onder in mijn buik. Dit had ik de vorige keer ook al een aantal dagen voor mijn NOD. Achja het blijft nog even spannend!

[quote quote=10285197] Balen Fleurbo, hoe ben je eronder? Ga je ovulatietesten doen deze ronde? Ik heb een afspraak gemaakt, wel stom want de assistent vroeg naar mijn leeftijd en hoe lang we bezig waren en wilde nog even benadrukken dat dat helemaal niet lang was. Vindt dat er veel aandacht is voor het medische stuk maar als je over je angsten wil praten dan is dat oppeens raar. Maar goed heb een fijne dokter dus die kan me vast geruststellen.[/quote]
Ben er een beetje dubbel onder. Denk dat ik er toch wel rekening mee gehouden heb ergens en het had verwacht. Maar op sommige momenten ben ik verdrietig en boos en voel ik me zo machteloos. Ik snap het ook gewoon niet waarom het niet lukt. Ik weet wel dat het niet gek is als het wat langer duurt, maar toch had ik hier nooit rekening mee gehouden. We zijn allebei gezond, goed gewicht, eten gezond, drinken niet veel en doen het op het juiste moment. Alleen mijn vriend rookt, maar hoor zo vaak dat dat bijna geen impact heeft. Zou dat dan toch iets uit kunnen maken? Ik hoop zo dat hij stopt!! 

Ben gewoon heel bang dat er iets mis is met hem of met mij?

nalaaa wanneer mag je bij de huisarts terecht? 

@ Fleurbo ja het gaat een beetje af en aan de dagen daarna he. Mensen praten ook niet.over het traject voor een kindje en als je straks zwanger bent dan ben je zelf al deze onzekerheid wss vergeten.  Dat er iets mis is ben ik ook erg bang voor, al voor we echt wilde beginnen. En telkens als je dan ongesteld wordt lijkt dat een soort van bewijs. Dit is natuurlijk onzin want je hebt maar 15 a 20 procent kans per keer wat niet heel veel is natuurlijk. Wij doen er iig ook alles aan. De machteloosheid naar je vriend toe herken ik ook wel. Misschien helpt het om hem in te laten zien dat het wel effect heeft. Ik geloof als je geen 'problemen' hebt met de zaadkwaliteit dat hrt dan niet zo veel uitmaakt maar als dat wel zo is dan heeft het wel invloed geloof ik. Mijn vriend wil bijvoorbeeld alleen om de dag vrijen maar ik wil als dat buiten mijn eisprong valt die dag extra omdat ik het gevoel heb dat we het anders missen. Het is wat met dat zo graag zwanger willen worden. Ik mag maandag naar de dokter, ook om mijn pms klachten te bespreken. Dus dat is heel fijn. 
@niempje goed om te horen dat mijn cyclus wss goed is. Dat loslaten kan ik persoonlijk niet zo veel mee. Ik snap het wel maar als je iets heel graag wil kun je het niet zomaar loslaten en ik kan het beter er laten zijn en over praten en desnoods afleiding zoeken. Maar echt loslaten is voor mij geen optie. Misschien als we wat eerder begonnen waren maar inmiddels is de wens zo groot? 

@FleurBo: ik zou ook denken dat het roken weinig invloed zou hebben op de vruchtbaarheid. Toch is er een vriendin van mij die na een jaar nog niet zwanger werd , zijn naar de dokter gegaan en bleek alles in orde te zijn. Haar vriend moest van de dokter stoppen met roken. En twee maanden later was ze zwanger  ! Is het toeval of niet.. geen idee! Maar hij kan altijd proberen te stoppen of minderen? 

@nalaaa Dat loslaten is soms gewoon echt niet mogelijk, je wilt iets zo graag dan zit het constant in je hoofd. Ik denk ook dat het loslaten het alleen draaglijker maakt voor jezelf, niet dat het invloed heeft op je kans op zwanger worden. Als het namelijk invloed zou hebben, zou het bij mij echt niet gelukt zijn deze keer! Ik was er echt zo veel meer mee bezig dan de keren er voor, heb alle artikelen die je op internet kan vinden minstens 3x gelezen en droomde over zwangerschapstesten. En toch heb ik positief getest. 

Zelf zit ik toch weer een beetje in spanning, volgens m'n app is vandaag m'n nod, dus ben toch een beetje zenuwachtig (ondanks 2 positieve earlys en 1 positieve normale test vanmorgen...) Geloof het pas als ik niet ongesteld word. 

Wauw zoveel positive testen al deze maand, hopelijk volgen er nog veel meer : )
Hier zitten we weer op het wachtbankje. Denk dat ik afgelopen zondag me eisprong gehad heb, dus dan zou me NOD rond 31jan/ 1 Feb zijn. Deze ronde nieuwe ovulatie testen gebruikt, maar dat was geen succes. De ene dag had ik een vaag streepje, de volgende dag spierwit, dus ben er uiteindelijk meegestopt. Volgende ronde gebruiken ik weer gewoon de CB testen. 

Terug
Bovenaan