NOD Januari 2021

Smiley-x: Ik ga morgen vroeg ook testen.. de dag van mijn nod is het morgen. al 2 nachten snachts wakker en een rommelig gevoeld in de buik of darmen. En een trekkend gevoel in me baarmoeder. Voelt als ik ongesteld moeten worden. Lees dat sommige vrouwen dit ook hebben als ze zwanger zijn ???

Goedemorgen,
Ik denk dat ik ook naar de volgende ronde mag.
5 januari had ik al lichte dingetjes die ik niet eerder heb gehad (ook niet tijdens de zwangerschap van mjjn zoontje 3 jaar terug). En die middag begon ik roze bloedverlies te krijgen (alleen bij afvegen) daarna helder rood met slijm tot gister. Dus 3 dagen zo'n 5a8 maandverbandjes moeten gebruiken (sommige was bijna niks maar wel moeten vervangen natuurlijk). Mijn nod is zondag eigenlijk pas. Maar ja ik vond het teveel voor innesteling en eigenlijk te weinig voor menstruatie. Mijn menstruatie bestaat altijd uit 1 dag alle bommen los en een bloedbad aanrichten ? en dat had ik nou niet. Dus ja wat was dit?! Ik ga ervan uit dat het gewoon me regels waren en ik de volgende ronde het weer mag proberen. Als alle berekeningen goed zijn is mijn ovulatie op de verjaardag van mijn man. Zou leuk cadeau zijn als dan een eitje bevrucht mag worden en +- 2 weken later zwanger mogen zijn.

@chanel05 zo vervelend als je menstruatie ineens anders is he. Toch even in de gaten houden? Hoor wel vaker dat een innestelingsbloeding ook wel wat langer aan kan houden. Wie weet een testje wagen over een paar dagen? Al is t maar om het uit te sluiten.. ?

@floorelvira ja zeg dat wel maar ja het komt wanneer het komt zeg ik altijd.. misschien is mijn lichaam er nog niet klaar voor.. komt heus wel goed en anders gaan we gewoon weer even gezellig langs bij de gyn..
@Mamajoju ja is eigenlijk best vervelend.. eindelijk een best wel regelmatige cyclus weer te pakken.. menstruatie die altijd 4 a 5 dagen aanwezig is een altijd hetzelfde is met hoeveelheid, etc. Nu echt totaal anders. Heb ook gelezen dat als vrouwen een innestelingsbloeding hebben het tussen 1 uur en 3 dagen kan duren en dat het soms net menstruatie is/lijkt.. maar ja komt heus wel goed en wat je zegt misschien volgende week gewoon even voor de zekerheid testen.

Zo hier na het weekend denk ook eindelijk weer op het wachtbankje. Vanmiddag eindelijk rekbaar cervixslijm, dus van weekend waarschijnlijk me eisprong. De kans op zwangerschap is daarmee weer erg klein deze ronde, tenzij het nog een keertje lukt dit weekend. 

Deze week het gesprek gehad met de arts/ gynacoloog en gezien onze leeftijd hebben we gelijk een verwijzing voor een gesprek bij een fertiliteits kliniek meegekregen ipv dat ze zelf onderzoeken gaan doen. Ergens een opluchting dat we de stap genomen hebben, maar ook een hoop gemengde gevoelens. En die helpen niet echt bij het gezellig maken nu.

Terug
Bovenaan