NOD januari 2023

Ooh war valen zeg voor de meiden waar het weer voorbij is deze ronde ?
En wat een goed nieuws Magzie, gefeliciteerd!!?
Jaa 19 maanden is al echt lang, maar ik kan de hoop gewoon niet opgeven. Het moet toch een keer goedkomen? gister had ik echo om te kijken hoe het ervoor stond en tot mijn verbazing kreeg ik het nieuws dat we maandag al de IUI gaan doen!! Eitje was al 12 mm en mijn baarmoederslijmvlies was al 6 mm, dus dat zag er allemaal goed uit!! Dus nog even tot maandag afwachten en dan daarna in die wachtweken? gelukkig ga ik ook vakantie? dus lekker afleiding in die verschrikkelijke weken en wie weet sluit ik get dan wel af met het beste nieuws ooit?
 
@zazou, erg verdrietig om te lezen. Sterkte en hopelijk ben je snel weer zwanger.
@magzie, gefeliciteerd! Spannende peeoode nu.
@jorie, spannend! Wanneer was jouw eisprong? Ik ben nu 3dpo.
 
Gefeliciteerd magzie en Mariek❤️
 
Noenoe voel je je al wat beter ? 


En heeft iedereen ongeveer nu zijn eisprong gehad ? Spannend weer !!
 
 
@mariek gefeliciteerd met je positieve test!
@Michelle, ik wilde ook absoluut vermijden dat ik zou moeten bevallen in december, ik wilde niet dat mijn toekomstig kind jarig is tussen alle feestdagen. Ik wilde liefst een kind ergens in de lente of zomer maar dat heb ik ondertussen opgegeven. Als ik zwanger ben zal ik al heel blij zijn, maakt al lang niet meer uit wanneer het geboren wordt ?
ik heb nog geen positieve ovulatietest gehad, ofwel ben ik te laat beginnen testen, maar meestal voel ik ook wel wat steekjes en dat voel ik deze keer ook niet dus voel me wel wat onzeker. Kan je geen eisprong hebben? Ik heb anders een regelmatige cyclus tussen de 23 en 26 dagen. 
 
Aaargh, ik ging net naar het toilet en ben ongesteld geworden. Balen! Gelukkig heb ik een man die er echt voor me is en bij wie ik even kan uithuilen op zo'n moment. 
Gelukkig weet ik nu in ieder geval dat ik - ondanks een cyclus van 53 dagen - wel een ovulatie had (op dinsdavond 3 januari) die ik ook nog eens gevoeld heb. Dat betekent dat m'n lf 9 of 10 dagen was. Dat is wel erg kort, toch? Is het verstandig om daarvoor bij een huisarts of iets dergelijks aan te kloppen of moet je 'afwachten' tot je een jaar bezig bent?
Op naar de volgende ronde... Hopelijk zie ik jullie niet terug bij NOD februari 2023 ;-), behalve de meiden natuurlijk die helaas ook al ongesteld waren geworden. De rest verhuisd hopelijk naar een Uitgerekend-groep :). Ik duim voor jullie!
 
Hi, na een tijdje meelezen zal ik ook eens reageren! Mijn vriend en ik zitten in ronde 3 en as. dinsdag (17-01) verwacht ik mijn menstruatie. Tijdens ronde 1 was ik er heel heel erg mee bezig, bijna obsessief, en mijn verwachte menstruatie bleef uit. Testen bleven negatief en 2 dagen later werd ik ongesteld (ik ben eigenlijk nooit te laat). Ik denk dat het obsessieve gedrag en de spanning hier invloed op gehad heeft. Ronde 2 voelde ik me gelukkig een stuk chiller en nu ronde 3 ben ik toch wel weer erg zenuwachtig.. Gister een early test gedaan (4 dagen voor NOD) en deze was negatief..
 
@Michellevdm zo spijtig! Fijn dat je man je zo goed ondersteund. Ik wens je heel veel succes in de volgende ronde! 
@gebruiker zo lang er geen bloed is kan alles nog denk ik. Zo een early test is niet altijd betrouwbaar, maar dat wachten altijd is echt verschrikkelijk. Ik duim nog voor je! 
 
 
@Keira: ik weet het niet precies zo zonder testen maar qua afscheiding durf ik eigenlijk wel te zeggen dat het 11 januari is. aat ik er voor de gezelligheid iig van uitgaan;) Nod is dan inderdaad nogsteeds 25 januari maar mijn lf is altijd korter geweest tot nu toe (10-12 dagen). Spannend! Hopelijk kan ik het wat los laten maar die 'wachttijd' is misschien het ergste...           
@Michelle: voor een korte lf ben ik dus ook naar de huisarts geweest omdat ik me daar erg zorgen over maakte en zij heeft me helemaal gerustgesteld. Heb ik in mijn eerst berichtje wat uitgebreider toegelicht. Maar samengevat komt het erop neer dat het een 'ouderwets' idee is dat het langer moet zijn. Recenter onderzoek heeft laten zien dat dat geen (of weinig) verschil maakt. 
Als je je zorgen maakt, gewoon naar de huisarts gaan! Ookal is er niks aan de hand. Zo'n gesprek kan heel fijn zijn en een hoop stress (wat niet goed is) wegnemen. Het heeft mij iig veel geholpen. Voor mijn gevoel kon er weer even tegenaan.  
 
Terug
Bovenaan